بهترین جاذبه‌های گردشگری شهر کازان در روسیه

شهر گلچین شده ی کازان که در محل به هم رسیدن رودهای ولگا و کازانکا قرار دارد، ترکیب مدرنی از فرهنگ های شرقی و اروپایی است. از مسجدهای لاجوردی تا کلیساهای جامع باروک، تاریخ غنی تاتار و روس شهر در معماری و مردم نمایان است. با خواندن این مقاله در تنوع این شهر مجلل و درخشان غرق شوید.

جاذبه‌های گردشگری شهر کازان در روسیه
جاذبه‌های گردشگری شهر کازان در روسیه

کرملین کازان

به تماشای درخشندگی این الماس فهرست شده در میراث جهانی بپردازید. این تنها قلعه ی تاتار بازمانده در روسیه است و شامل بخش هایی می‌شود که قدمت آن ها به قرن دهم می رسد. برای خرید بلیط هواپیما مسکو و رزرو هتل خارجی و انواع بلیط هواپیما ارزان از سراسر جهان از خدمات فلایتیو استفاده کنید.

موزه‌ی میراث – کازان

از مجموعه های فوق العاده در موزه‌ی میراث – کازان الهام بگیرید. نمایشگاه های کلاس جهانی غالباً با تأکید بر سبک باستانی، از موزه‌ی میراث سنت پترزبورگ منتقل می شوند.

موزه‌ی سبک زندگی شوروی

از تماشای یادگارهای پر زرق و برق به جا مانده از اتحاد شوروی لذت ببرید. این موزه‌ی کوچک که در یک آپارتمان قدیمی مشترک بنا شده است، رخدادهای فرهنگی زندگی دوره ی پرده آهنین را اجرا می‌کند.

مسجد قل شریف

این مسجد باشکوه که در سال 1552 توسط ایوان مخوف تخریب شد، در سال 2005 بازسازی شد. موزه‌ی داخل مسجد بر تاریخ اسلام در منطقه‌ی ولگا تمرکز دارد.

معبد ادیان

طرح این مسجد چند دینی که زاییده‌ی تفکر هنرمند و فیلسوف محلی، ایلدا خانوف است، از شصت مذهب اصلی الهام گرفته شده است. این مسجد توسط خانوف و همکاران او ساخته و نگهداری شد و به عنوان محل سکونت آن‌ها نیز محسوب می‌شود.

کازان آرنا

ورزشگاه کازان آرنا که نقش مهمی در کسب عنوان پایتخت ورزشی روسیه برای کازان را دارد، در جام جهانی 2018 میزبان بازی‌های مختلفی از جمله بازی یک چهارم نهایی خواهد بود. این ورزشگاه کلاس جهانی توسط همان تیمی طراحی شد که ورزشگاه المپیک سوشی را طراحی کرده بودند.

برج سویومبیک

بر اساس باور مردم محلی، شاهدخت سویومبیک خودش را از بالای این برج پایین انداخت تا از ازدواج اجباری با ایوان مخوف خودداری کند، گرچه تخمین زده می‌شود که این برج صد سال بعد از حمله‌ی ایوان به کازان ساخته شده بود.

خیابان بامن

گذرگاه اصلی کازان یعنی خیابان بامن، شبانه روزی محل رفت و آمد مردم محلی است. این خیابان که پر از کافه، مغازه، سوغاتی فروشی و ساختمان‌های تاریخی است، ارزش گشت و گذار در هر زمان از روز را دارد.

بازار مرکزی

بازار مرکزی که یادآور بازارهای قدیمی تاتار است، محلی مناسب برای تماشای فرهنگ مردم است. این بازار پر از دست‌فروش و دوره‌گردهایی است که همه چیز، از لباس گرفته تا سبزیجات پرورش داده‌ی خانگی را می‌فروشند، و یک مهمانی تمام‌عیار برای حواس چندگانه‌ی آدمی محسوب می‌شود.

مرکز خانواده کازان

در این ساختمان که شبیه به یک دیگ بزرگ است، به طور هم‌زمان 100 زوج می‌توانند مراسم ازدواج خود را برگزار کنند. از یک سکوی تماشای دو طبقه می‌توان نمای چشمگیری از کرملین را در آن سوی رودخانه‌ی کازانکا مشاهده کرد.

وزارت غذا و کشاورزی

محل جدید وزارت کشاورزی که تنها در مدت دو سال ساخته شده است، نمونه‌ای از شکوه و جلال معماری باروک محسوب می‌شود. در مرکز این ساختمان که به شکل پیچیده‌ای طراحی شده است، یک درخت بزرگ برنزی قرار دارد، و یک مجسمه‌ی فلزی از زیلانت، نشان شهر کازان، نیز در طرح ساختمان گنجانده شده است.

کلیسای جامع سنت پیتر و سنت پائول

این کلیسای ارتودکس روسی که برای گرامی داشت بازدید پیتر بزرگ از شهر ساخته شد، یک الماس پر زرق و برق از معماری باروک ناریشکین محسوب می‌شود.

اژدهای زیلانت

زیلانت، نشان کازان، بخشی از یک اژدها، پرنده، سگ و مار است. داستان‌های مختلف و متناقضی در مورد افسانه‌ی این نشان مطرح شده است، اما زیلانت از زمان ایوان مخوف به عنوان نماد رسمی شهر شناخته شده است.

صومعه ی ریفا

در این صومعه‌ ی آرامش بخش، که راه فراری از شلوغی‌های کازان محسوب می‌شود، می‌توانید به استراحت و تمدد اعصاب بپردازید. این صومعه که در زمان شوروی بسته شده بود، در سال 1991 بازگشایی شد، و صومعه‌نشین‌های زیادی برای برگرداندن زیبایی آن دوباره به صومعه برگشتند.

موزه‌ی چاک چاک

این موزه که دوستداران غذا حتماً باید به آن سر بزنند، غذاها و نوشیدنی‌های سنتی تاتار را به معنای واقعی کلمه به میهمانان خود ارائه می‌کند. شیرینی‌ها، کیک‌ها و چای‌ها را امتحان کنید، و سپس یاد بگیرید چگونه چاک چاک درست کنید، گلوله‌های خمیری پخته شده در عسل که در جشن‌ها سرو می‌شود. حتماً باید از قبل میز رزرو کنید.

دهکده ی قدیم تاتار

در میان مجموعه‌ی رنگارنگی از خانه‌های چوبی قدیمی گردش کنید، محلی که تاتارهای قومی در طی محاصره‌ی کازان در سال 1552 مجبور به زندگی در آن شدند.

کلیسای جامع اپیفانی

این کلیسای سر به فلک کشیده که در خیابان بامن قرار گرفته، برج ناقوس اپیفانی نام دارد. به بالای این برج بروید تا نمای فوق‌العاده‌ای از محیط اطراف را تماشا کنید.

مجسمه ی یادبود موسی جلیل

موسی جلیل که شاعر تاتار و مبارز مقاومت شوروی بود، در سال 1944 توسط نازی‌ها دستگیر و اعدام شد. این مجسمه‌ی عارفانه و متفکر به یاد او ساخته شد.

کلیسای جامع بشارت

این کلیسا که توسط معمار کلیسای جامع سنت باسیل مسکو، پستنیک یاکولف ساخته شده است، از قرن شانزدهم تا کنون بارها تخریب و بازسازی شده است. در این کلیسا که در سال 2005 به وضعیت کنونی خود درآمد، دیواره‌های محراب شکل‌ها و تندیس‌هایی بر روی خود دارند که قدمت آن‌ها به قرن‌ها پیش برمی‌گردد.

دریاچه‌ی نیژنی کابان

در سواحل دریاچه‌ی کابان گردش کنید تا از آب لذت ببرید، باغ‌ها را تحسین کنید و در زندگی روزمره غرق شوید.

انتشار دهنده : تسمینو

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده