خواص آب کرفس | 20 خاصیت خارق العاده آب کرفس برای سلامتی، لاغری و پوست

آب کرفس از نوشیدنی های پرخاصیت است که منبع غنی تقریبا تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن بوده و مصرف منظم آن برای سلامتی بسیار مفید است.

لاغری و کاهش وزن از مشهورترین خواص آب کرفس می باشد، از دیگر خواص دارویی آن می توان به کاهش کلسترول و فشار خون بالا، سلامت قلب، درمان کبد چرب، سنگ کلیه و بی خوابی اشاره کرد.

در ادامه با پرشین استار همراه شوید تا با بهترین خواص دارویی آب کرفس برای سلامتی، پوست و مو و طرز تهیه معجون های آب کرفس برای لاغری و فشار خون بالا آشنا شویم.

خواص آب کرفس
خواص آب کرفس

خواص دارویی و فواید آب کرفس

1. ضد سرطان

برای پیشگیری از سرطان هر روز آب کرفس مصرف کنید. 8 نوع ترکیب ضد سرطانی در آب کرفس وجود دارد که از آن جمله می توان به محتوای استیلنیک و اسید فنولیک اشاره کرد که به شیوه های مختلف از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کرده و پروستاگلاندین ها را – که باعث تسریع رشد سلول های سرطانی می شود – غیرفعال می کند.

2. کاهش کلسترول خون

آب کرفس ترشج اسیدهای صفراوی یا استروئیدی را افزایش داده و درمان طبیعی و عالی برای کاهش سطح کلسترول خون محسوب می شود. مطالعات نشان می دهد نوشیدن آب تنها 2 ساقه کرفس سطح کلسترول را تا 7 واحد کاهش می دهد.

3. درمان فشار خون بالا

مصرف روزانه 1 لیوان آب کرفس تاثیر زیادی در کنترل سطح فشار خون دارد زیرا آب کرفس حاوی 3-n-بوتیل فتالید است که باعث کاهش ترشح هورمون استرس شده و عضلات رگ های خونی را منبسط می کند که به کاهش فشار دیواره های داخلی عروق کمک کرده و فشار خون را کاهش می دهد.

برای درمان فشار خون بالا مخلوط 4 عدد ساقه کرفس، 3 عدد هویج، 1 عدد سیب سبز و 1 عدد چغندر را داخل آب میوه گیری ریخته و در پایان با آب 1 عدد لیمو ترکیب کرده و بنوشید.

4. هضم و گوارش

آب کرفس حاوی فیبر فراوان است که آن را به یک ملین قوی تبدیل کرده و برای پیشگیری و درمان بسیاری از اختلالات گوارشی از جمله یبوست مفید می باشد.

5. سنگ کلیه، سنگ صفرا و سنگ مثانه

آب کرفس تازه از کلسیفیکاسیون کیسه صفرا، مثانه و کلیه جلوگیری کرده و با دفع ضایعات و سموم آن ها، انواع سنگ کلیه، سنگ صفرا و سنگ مثانه را درمان می کند.

نکته: کلسیفیکاسیون عبارت است از تجمع کلسیم در یکی از اندام های بدن.

6. حفظ تعادل PH بدن

آب کرفس تاثیر عالی در کاهش اسیدیته بدن و حفظ تعادل PH ایفا می کند.

7. ضد التهاب

آب کرفس دارای خاصیت ضدالتهابی است زیرا دارای ترکیب ارگانیکی به نام پلی استیلن است که از التهاب حاد در بیماری های استخوانی مانند استئو آرتریت، نقرس، آرتریت روماتوئید و اختلالات تنفسی مانند برونشیت، آسم و غیره جلوگیری می کند.

8. دیورتیک قوی

آب کرفس دارای دو ماده معدنی سدیم و پتاسیم است که به عنوان دیورتیک عالی به تولید و افزایش ادرار کمک می کنند.

9. خواص آب کرفس برای لاغری

مصرف منظم آب کرفس برای کاهش وزن مفید است زیرا دارای کالری کم است و فیبر فراوان موجود در آن به کاهش اشتها کمک می کند.

10. خواص آب کرفس و هویج و سیب برای لاغری

معجون آب کرفس، هویج و سیب برای لاغری و کاهش وزن معجزه می کند زیرا آب میوه ها و سبزیجات تازه بسیار کم کالری و فوق العاده مغذی بوده و با ایجاد احساس سیری در فرد به کاهش اشتها کمک می کنند.

از سوی دیگر آب کرفس به شدت ادرارآور است و آب اضافی بدن و اسید اوریک را از کلیه ها دفع می کند و همین امر در لاغری تاثیر زیادی دارد.

آب این سه میوه و سبزی خارق العاده حاوی ویتامین های A، B، C و آهن، کلسیم، آنتی اکسیدان ها، پکتین، فتالید و غیره می باشد که برای سلامتی بدن بسیار مفید می باشند.

طرز تهیه معجون لاغری آب کرفس، هویج و سیب

3 عدد هویج، نصف خیار، 1 عدد سیب و 2 ساقه کرفس را خوب بشویید و خرد کنید، لازم نیست پوست میوه ها را جدا کنید، مخلوط میوه ها و سبزیجات را داخل آبمیوه گیری ریخته و آب آن را بنوشید.

بهترین زمان برای خوردن آب کرفس صبح و به صورت ناشتا می باشد.

روش دیگر: برای تهیه معجون لاغری آب کرفس می توانید از ترکیب 3 ساقه کرفس، 1 عدد خیار، 2 عدد سیب سبز، 2 برگ کلم پیچ، 1 قطعه کوچک زنجبیل و آب نصف لیمو استفاده کنید.

11. درمان بی خوابی

منیزیم و روغن های ضروری موجود در آب کرفس اثر آرام بخش روی اعصاب ایجاد کرده و به بهبود کیفیت خواب و درمان بی خوابی کمک می کند.

12. کبد و کبد چرب

آب کرفس از کبد و کلیه سم زدایی کرده و مصرف آن برای درمان کبد چرب مفید است. برای درمان کبد چرب بهتر است آب کرفس را با مقداری سرکه مخلوط کرده و میل کنید.

13. سلامت قلب

ترکیباتی همچون فتالید، کومارین ها و بیوفلاونوئیدهای موجود در آب کرفس آن را به نوشیدنی دوستدار قلب تبدیل کرده که با کاهش اثر هورمون کورتیزول، کاهش استرس، فشار خون بالا و کلسترول بد خون به حفظ سلامت قلب کمک کرده و از بروز بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند.

خواص آب کرفس برای پوست و مو

توجه داشته باشید:

قبل از اعمال موضعی هر گونه ماسک یا ضماد روی پوست صورت و سایر نقاط حساس بدن، حتما اندکی از آن را روی بخش کوچکی از پوست دست تست کرده و 20 دقیقه منتظر بمانید تا از عدم حساسیت پوست خود مطمئن شوید.

14. آبرسانی پوست

مقدار آبی که از کرفس به دست می آید بسیار زیاد است زیرا تقریبا 95 درصد گیاه کرفس را آب تشکیل داده است، نوشیدن منظم آب کرفس از کم آبی بدن جلوگیری و با هیدراتاسیون سلول های پوست به حفظ رطوبت پوست کمک می کند.

15. جوانسازی پوست

آب کرفس حاوی ویتامین های A، B، C و K، نیاسین و اسید فولیک است که برای درمان آسیب های پوست و حفظ سلامت آن ضروری بوده و به تولید کلاژن و تغذیه پوست کمک می کند، به همین دلیل مصرف منظم آب کرفس پوست را صاف و جوان کرده و از چین و چروک جلوگیری می کند.

16. درخشندگی پوست

آب کرفس منبع غنی مواد معدنی همچون کلسیم، پتاسیم، منیزیم، سلنیوم و غیره می باشد. مصرف منظم این مواد معدنی به درخشندگی و روشن شدن پوست کمک می کند.

17. ضد آکنه

آب کرفس برای درمان آکنه و جوش موثر است.

ماسک ضد آکنه آب کرفس

مقداری آب کرفس را با چند قطره روغن نعناع یا روغن درخت چای مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید و بعد از 15 دقیقه با آب گرم بشویید.

18. پوست های چرب

آب کرفس به کاهش چربی اضافه پوست کمک کرده و برای پوست های چرب بسیار مفید است.

ماسک صورت آب کرفس برای پوست های چرب

برای از بین بردن چربی اضافه پوست کافیست آب ساقه کرفس را گرفته و روی صورت خود بمالید. استفاده منظم از این روش در عرض یک هفته یا کمی بیشتر چربی اضافه پوست را از بین می برد.

19. سم زدایی پوست

آب کرفس سلول های مرده و سموم پوست را از بین برده و PH پوست را بدون آسیب رساندن به سلول ها متعادل می کند.

ماسک آب کرفس و جو دوسر

مقداری آب کرفس، پودر جو دوسر و پودر پوست پرتقال را مخلوط کرده و روی پوست صورت و گردن بمالید. سپس با حرکات دایره ای ماساژ داده و با آب گرم بشویید.

20. خواص آب کرفس برای مو

آب کرفس حاوی آب فراوان و ویتامین A است که هر دو برای تقویت موها عالی است، نوشیدن منظم آب کرفس به درمان شوره سر ، ضخیم شدن و رشد موها کمک می کند.

آب کرفس از سفید شدن موها جلوگیری کرده و رنگ طبیعی مو را حفظ می کند.

عوارض جانبی و مضرات آب کرفس

آب کرفس در دوران بارداری: بهتر است زنان بارداری از مصرف آب کرفس خودداری کنند زیرا ممکن است باعث  انقباض رحم و خونریزی و سقط جنین شود.

مصرف آب کرفس فشار زیادی به کلیه وارد می کند بنابراین در صورتی که از اختلالات کلیه رنج می برید قبل از مصرف آب کرفس با پزشک مشورت کنید.

مصرف آب کرفس ممکن است باعث ایجاد حساسیت شدید در فرد شده و با علائمی همچون تورم لب ها، زبان یا گلو همراه باشد.

بعضی از آنتی اکسیدان های موجود در آب کرفس ممکن است باعث ایجاد حساسیت به نور خورشید در برخی افراد مخصوصا افراد دارای پوست روشن شود.

منبع: stylecraze fitnessblender ifocushealth – stylepresso – organicfacts

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده