خواص فلفل سفید | 25 خاصیت عالی فلفل سفید برای سلامتی، لاغری و پوست

فلفل سفید یکی از محبوب ترین ادویه جات در سراسر جهان بخصوص کشورهای آسیایی است که عطر و طعم تندی داشته و از دیرباز در طب سنتی چینی و هندی استفاده می شده است.

از جمله خواص فلفل سفید می توان به لاغری، کاهش علائم آرتریت و سرطان، درمان سردرد، سرفه و گرفتگی بینی، کاهش فشار خون، سلامت قلب و استخوان ها، درمان یبوست، افزایش انرژی و درمان دندان درد اشاره کرد.

طبع فلفل سفید گرم و خشک است.

خواص فلفل سفید
خواص فلفل سفید

جالب است بدانید:

  • فلفل سفید و فلفل سیاه هر دو از گیاه فلفل و فلفل قرمز به دست می آیند، فلفل سیاه از خشک کردن فلفل قرمز رسیده به دست می آید در حالی که برای تهیه فلفل سفید دانه های رسیده فلفل قرمز را به مدت 1 هفته در آب خیسانده و لایه خارجی آن را جدا و سپس دانه ها را خشک می کنند.
  • برای تهیه فلفل سفید ممکن است به جای روش دستی از روش های مکانیکی، شیمیایی یا بیولوژیکی استفاده شود.
  • فلفل سفید به عنوان ادویه در غذاهای چینی و تایلندی به وفور استفاده می شود.
  • با این که فلفل سفید و سیاه هر دو طعم تندی دارند اما تندی فلفل سفید بلافاصله بعد از خوردن احساس می شود در حالی که معمولا بعد از جویدن فلفل سیاه متوجه تندی آن می شویم. فلفل سیاه نسبت به فلفل سفید عطر تندتری دارد.

در ادامه با پرشین استار همراه شوید تا با بهترین خواص دارویی فلفل سفید برای سلامتی، پوست و مو آشنا شده و درباره ارزش غذایی، طرز استفاده، مضرات فلفل سفید و تفاوت آن با فلفل سیاه بیشتر بدانیم.

خواص دارویی و فواید فلفل سفید

1. خواص فلفل سفید برای لاغری

کپسایسین موجود در فلفل سفید از موادی است که در بسیاری از داروهای کاهنده وزن استفاده می شود زیرا با چربی سوزی به کاهش وزن و لاغری کمک می کند.

2. آرتریت

کپسایسین موجود در فلفل سفید دارای خاصیت ضد التهابی است و برای کاهش تورم و درد ناشی از التهاب در افرادی که به بیماری های التهابی همچون آرتریت مبتلا هستند مفید است.

3. سرطان

تحقیقات انجام شده در دانشگاه ناتینگهام و انجمن سرطان آمریکا نشان داده کپسایسین باعث از بین رفتن برخی سلول های سرطانی می شود و به خصوص برای درمان سرطان پروستات مفید است. اگرچه به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

4. درمان سردرد

نوروپپتیدها با انتقال درد به مغز باعث ایجاد سردرد می شوند و مصرف فلفل سفید به دلیل کپسایسین مانع این انتقال شده و علائم سردرد را کاهش دهد.

5. سرفه

افرادی که از سرفه و گلو درد رنج می برند کافیست مقداری پودر فلفل سفید را با کمی عسل مخلوط کرده و میل کنند.

عسل طبیعی و فلفل سفید هر دو خاصیت آنتی بیوتیکی داشته و به تولید گرما در بدن و تسکین درد و عفونت کمک می کنند.

6. گرفتگی بینی

گرمای تولید شده توسط فلفل سفید به پاکسازی سیستم تنفسی و بینی و رفع گرفتگی بینی کمک کرده و با تمیز کردن کانال های هوا باعث کاهش علائم عفونت و مشکلات تنفسی می شود.

7. زخم معده

مصرف فلفل سفید باعث از بین رفتن باکتری های عامل زخم معده و روده شده و علائم آن را کاهش می دهد.

8. فشار خون بالا

فلفل سفید سرشار از فلاونوئیدها و ویتامین های A و C است که برای کنترل فشار خون بسیار مفید هستند و توصیه می شود افرادی که از فشار خون بالا و مسائل مرتبط با آن رنج می برند پس از مشورت با پزشک فلفل سفید را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنند.

9. سلامت قلب

یکی از ویژگی های منحصر به فرد فلفل سفید که ریشه در گرمازایی این ماده غذایی دارد این است که با افزایش تعریق باعث دفع مایعات اضافی بدن شده که به کاهش فشار اطراف قلب و بهبود عملکرد قلب کمک می کند.

لازم به ذکر است افزایش آب و مایعات در بدن می تواند باعث فشار روی قلب و ریه ها شده و تنفس را دشوار کند.

10. آنتی اکسیدان قوی

فلاونوئیدها و ویتامین های موجود در فلفل سفید این ماده غذایی را به یک آنتی اکسیدان قوی تبدیل کرده اند که با عوامل بیماری زا در بدن مبارزه کرده و از فعالیت رادیکال های آزاد جلوگیری می کند.

11. هضم و گوارش

مصرف فلفل سفید جوانه های چشایی را تحریک می کند تا سیگنالی به معده برای ترشح اسیدهیدروکلریک ارسال کنند، این ماده برای هضم ضروری می باشد و از بروز مشکلات معده پیشگیری می کند.

فیبر موجود در فلفل سفید نیز باعث بهبود حرکت روده و افزایش ترشح آب گوارشی شده، به درمان مشکلات گوارشی همچون یبوست کمک می کند و خطر بروز سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

12. دیابت و قند خون

فلفل سفید باعث افزایش متابولیسم بدن شده و به هضم کمک می کند، به همین دلیل تاثیر خوبی روی سطح قند خون داشته و برای افراد دیابتی مفید است.

افراد دیابتی برای کاهش قند خون مقداری پودر فلفل سفید را با پودر تخم شنبلیله و اندکی زردچوبه مخلوط کرده و به همراه 1 لیوان شیر میل کنند.

13. درمان دندان درد

مخلوط پودر فلفل سفید و روغن گل میخک یا نمک معمولی به درمان دندان درد کمک می کند.

14. نفخ

فلفل سفید و سایر انواع فلفل از دیرباز به عنوان نفخ شکن و دفع کننده گاز روده شناخته شده اند زیرا خاصیت گرمازایی آن ها باعث افزایش ترشح اسید هیدروکلریک شده و به هضم بهتر کمک می کند.

15. سلامت چشم

مصرف فلفل سفید باعث بهبود بینایی شده و به درمان آب مروارید کمک می کند.

برای درمان آب مروارید توصیه می شود مقداری پودر فلفل سفید را با پودر بادام با نسبت 1 به 5 مخلوط کرده و با اندکی شکر قهوه ای و کره ترکیب و میل کنید.

16. سلامت استخوان ها

فلفل سفید به دلیل دارا بودن مواد معدنی همچون منگنز، مس و منیزیم برای رشد و تقویت استخوان ها مفید بوده و مانع شکنندگی استخوان ها می شود.

17. مردان

برای درمان ناتوانی جنسی کافیست نصف قاشق چایخوری پودر فلفل سفید و قهوه را مخلوط و داخل آب داغ دم کرده میل کنید.

مصرف تخم مرغ پخته به همراه نمک و فلفل سفید به عنوان صبحانه نیز باعث افزایش بنیه و استقامت بدنی روزانه می شود.

18. درمان بی اشتهایی عصبی

مصرف فلفل سفید به دلیل افزایش متابولیسم بدن و بهبود هضم باعث کاهش علائم اختلال بی اشتهایی عصبی می شود.

همچنین اگر کودک شما از بی اشتهایی رنج می برد کافیست اندکی فلفل سفید به سوپ او اضافه کنید.

19. افزایش انرژی

مصرف فلفل سفید به دلیل محتوای منگنز موجود در آن به تولید انرژی در میتوکندری که از اجزای اصلی سلول های مسئول تولید انرژی هستند کمک کرده و باعث افزایش انرژی بدن می شود.

تفاوت فلفل سفید و فلفل سیاه
تفاوت فلفل سفید و فلفل سیاه

خواص فلفل سفید برای پوست

توجه داشته باشید:

قبل از اعمال موضعی هر گونه ماسک یا ضماد روی پوست صورت و سایر نقاط حساس بدن، حتما اندکی از آن را روی بخش کوچکی از پوست دست تست کرده و 20 دقیقه منتظر بمانید تا از عدم حساسیت پوست خود مطمئن شوید.

20. پیشگیری از سرطان پوست

استفاده از پودر فلفل سفید یا سیاه از آسیب پوست ناشی از پرتوهای مضر خورشید جلوگیری کرده و خطر ابتلا به سرطان پوست و سایر بیماری های پوست را کاهش می دهد، اگرچه توصیه می شود قبل از استفاده حتما با پزشک مشورت کنید.

21. پیسی

فلفل حاوی ماده ای به نام پیپرین است که باعث تحریک رنگدانه های پوستی شده و به درمان علائم پیسی کمک می کند.

قبل از استفاده حتما از طبیعی بودن فلفل سفید اطمینان حاصل کنید.

22. جوانسازی پوست

برای زیبایی و جوانسازی پوست توصیه می شود فلفل سفید را به رژیم غذایی خود اضافه کنید زیرا خاصیت آنتی اکسیدانی فلفل سفید برای درمان علائم پیری زودرس پوست همچون چین و چروک و لکه های تیره مفید است.

23. لایه برداری

فلفل یک ماده لایه بردار عالی است که سلول های مرده پوست را از بین می برد.

برای این منظور از مخلوط پودر فلفل سفید تازه و آب استفاده کنید، این ماده سموم پوست را دفع کرده و به نرم و براق شدن پوست کمک می کند و با افزایش گردش خون در این نواحی باعث ایجاد طراوت پوستی می شود.

24. از بین بردن موهای زائد بدن

برای این کار کافیست مقداری پودر فلفل سفید را با کافور مخلوط کرده و اندکی روغن بادام به آن اضافه کنید. مخلوط را روی نواحی مورد نظر مالیده و بعد از 10 تا 15 دقیقه بشویید.

هشدار: از این ماسک برای نواحی همچون زیر بغل و بیکینی استفاده نکنید.

25. خواص فلفل سفید برای مو

فلفل سفید به براق و درخشان شدن موها کمک کرده، موها را نرم و لطیف می کند و برای درمان شوره سر نیز مفید است.

ماسک موی فلفل سفید

مقداری پودر فلفل سفید را با چند عدد هسته لیمو ترش مخلوط کرده و بکوبید. سپس آن را روی موها بمالید و بعد از 10 تا 15 دقیقه بشویید.

روش استفاده از فلفل سفید

از فلفل سفید می توان برای تهیه سوپ، سس سالاد و ترشیجات استفاده کرد.

اضافه کردن فلفل سفید به برخی نوشیدنی ها و غذاها باعث خوش طعم شدن آن می شود.

عوارض جانبی و مضرات فلفل سفید

  • افرادی که به ورم معده و التهاب کلیه مبتلا هستند از مصرف فلفل سفید اجتناب کنند.
  • افراد مبتلا به زخم معده حتما قبل از مصرف با پزشک مشورت کنند.
  • مصرف فلفل سفید گاهی با واکنش های آلرژیک همچون درد و ورم معده همراه است و مصرف زیاد آن باعث بروز حساسیت می شود.
  • مصرف فلفل سفید در افرادی که از اختلالات لخته شدن رنج می برند ممکن است باعث افزایش خطر خونریزی شود.

منبع: stylecraze – drhealthbenefits

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده