تقویت، بلند شدن و رشد سریع مژه چشم با 23 روش خارق العاده

مژه های بلند و پرپشت از معیارهای جذابیت زنان است که به چشم ها حالت بخشیده و نقش موثری در زیبایی فرد دارد.

رشد سریع مژه ها در یک هفته
رشد سریع مژه ها در یک هفته

اگرچه روش های شیمیایی و آرایشی زیادی از جمله استفاده از مژه مصنوعی و ریمل های حجم دهنده و غیره برای پرپشت نشان دادن مژه ها وجود دارد، اما این روش ها ممکن است به مرور زمان اثر نامطلوبی روی مژه گذاشته و آن ها را ضعیف و شکننده کند.

اگر به دنبال راه های موثر و خانگی برای بلند شدن مژه چشم و رشد سریع مژه ها هستید در ادامه با پرشین استار همراه باشید تا با روش های خانگی و طبیعی افزایش رشد مژه آشنا شویم.

روش های خانگی پرپشت کننده مژه

1. روغن کرچک

روغن کرچک از بهترین روش های خانگی برای پرپشت و بلند کردن مژه ها می باشد. روغن کرچک از روغن های حامل است که حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب می باشد و با تغذیه فولیکول های مو باعث تقویت و رشد سریع مژه ها می شود.

هر شب قبل از خواب 1 یا 2 قطره روغن کرچک را با 1 قطره روغن اسطوخدوس یا روغن رزماری مخلوط کرده و با استفاده از فرچه تمیز ریمل با دقت روی مژه ها بمالید تا به طور طبیعی مرطوب شده و رشد کنند.

طرز تهیه سرم خانگی رشد مژه

1 قاشق چایخوری روغن کرچک، 2 تا 3 قطره روغن اسطوخدوس و 2 قطره روغن سدر را با هم مخلوط کرده و داخل بطری بریزید و خوب تکان دهید.

هر شب قبل از خواب با استفاده از فرچه ریمل مقداری از آن را روی مژه ها بمالید.

2. ویتامین E

ویتامین E با تغذیه مو به ضخیم شدن، تقویت و افزایش رشد مژه ها کمک می کند.

کافیست کپسول ویتامین E را باز کرده و محتوای آن را به مژه های خود بمالید.

3. روغن های طبیعی

استفاده از روغن های طبیعی نیز به رشد سریع مژه ها کمک می کند. توصیه می شود هر شب مژه های خود را با روغن طبیعی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آووکادو، روغن بادام شیرین، روغن کتان، روغن کنجد، روغن گل رز، روغن آرگان یا روغن ریشه بابا آدم (یا ترکیبی از آن ها) مرطوب کنید و صبح روز بعد بشویید.

روغن های طبیعی به تغذیه و تقویت مژه ها کمک کرده و رشد آن را بهبود می بخشد.

4. چای سبز

آنتی اکسیدان ها، کافئین و فلاونوئیدهای موجود در چای سبز به افزایش رشد مژه ها و پرپشت شدن آن کمک می کند.

بعد از دم کشیدن و خنک شدن چای سبز، مقداری از آن را با پنبه روی مژه ها بمالید.

5. آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی ویتامین ها و مواد مغذی قوی بوده و برای تغذیه و رشد سریع مژه ها مفید است. هر شب قبل از خواب با استفاده از فرچه ریمل مقداری ژل آلوئه ورا را به مژه ها بمالید.

6. پوست لیمو و روغن زیتون

پوست لیمو حاوی ویتامین A و C است و در کنار روغن زیتون (یا روغن کرچک) ترکیبی عالی برای تقویت، بلند شدن و ضخیم شدن مژه ها می شود.

پوست یک عدد لیمو را گرفته، خرد کنید و داخل 1/4 فنجان روغن زیتون (یا روغن کرچک) خیس کنید. هر شب قبل از خواب مقداری از آن را به مژه ها بمالید.

7. کره شیا

کره شیا حاوی مقادیر فراوان ویتامین A و E می باشد که فولیکول های مو را تقویت و به رشد آن ها کمک می کند.

هر شب مقداری کره شیا را با نوک انگشت روی مژه های خود بمالید و صبح روز بعد بشویید.

8. سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است و به تقویت و رشد مژه های چشم کمک می کند.

یک عدد سفید تخم مرغ را با همان مقدار روغن کرچک مخلوط کرده و دو قطره از مخلوط را با استفاده از گوش پاک کن به سمت راست و چپ در قسمت بالای ریشه مژه ها بمالید.

توجه داشته باشید استفاده از سفیده تخم مرغ خالص، باعث شکنندگی مژه ها می شود.

رشد سریع مژه در یک هفته

9. روغن کرچک، ویتامین E و روغن نارگیل

1 قاشق غذاخوری روغن کرچک، 2 کپسول ویتامین E و 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با هم مخلوط کرده و به مدت 10 تا 15 دقیقه بجوشانید. بعد از خنک شدن محلول را داخل بطری ریخته و هر شب مقدار کمی از آن را با استفاده از گوش پاک کن روی مژه ها بمالید.

این محلول سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین، آنتی اکسیدان و خواص ضد باکتری است و برای رشد سریع مژه ها در یک هفته عالی است.

11. گلیسیرین و تخم مرغ

یک عدد سفیده تخم مرغ را با 1 قاشق چایخوری گلیسیرین مخلوط کرده و خوب هم بزنید، سپس با استفاده از گوش پاک کن روی مژه ها مالیده و بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.

برای تاثیر بهتر دو بار در روز از این روش استفاده کنید.

12. شیر نارگیل

شیر نارگیل سرشار از چربی و پروتئین است که باعث رشد سریع مژه در مدت کوتاه می شود. کافیست هر روز توپ پنبه ای را به شیر نارگیل آغشته کرده و روی قسمت بالای چشم از جمله پلک و مژه ها بمالید و بعد از حدود 5 دقیقه ماساژ آن را بشویید.

13. آب لیمو

آب لیمو حاوی مقادیر فراوان آنتی اکسیدان و ویتامین C می باشد که نه تنها به بلند شدن مژه ها کمک کرده بلکه از شکستگی آن ها جلوگیری می کند.

10 قطره آب لیمو را با 5 قطره روغن بادام مخلوط کرده و هر شب قبل از خواب روی مژه ها بمالید.

نکات مهم برای افزایش رشد مژه ها

14. مراجعه به متخصص پوست

اگر از رشد کند مژه های کم پشت رنج می برید اولین توصیه ما به شما این است که قبل از هر اقدام درمانی، به پزشک متخصص مراجعه کنید.

هر عاملی که باعث ریزش یا اختلال رشد مو شود می تواند رشد مژه ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد. از جمله این عوامل می توان به تغذیه نامناسب، کمبود مواد موردنیاز بدن و استرس شدید جسمی یا عاطفی اشاره کرد.

با مراجعه به پزشک و انجام برخی آزمایش های معمول، پزشک موانع احتمالی برای رشد مژه ها را تشخیص داده و نسبت به درمان آن ها اقدام خواهد کرد.

15. پرهیز از مژه مصنوعی

استفاده از مژه مصنوعی اگرچه راه حل سریع برای پرپشت کردن مژه های ریخته شده است اما در طولانی مدت به مژه ها آسیب می رساند و هر بار که مژه مصنوعی را از چشم خود جدا می کنید احتمالا تعدادی از مژه های واقعی نیز جدا خواهد شد.

توصیه می شود در صورت استفاده، تنها در موارد بسیار ضروری از آن استفاده شود.

16. پاک کردن آرایش چشم

همیشه قبل از خواب آرایش صورت بخصوص چشم های را پاک کنید تا مژه ها راحت تر و سریع تر رشد کنند.

17. تغذیه سالم

رژیم غذایی سالم تاثیر زیادی در تقویت، ضخیم و بلند شدن مژه ها دارد. مژه ها برای رشد بهتر نیاز به دریافت انواع ویتامین و مواد معدنی دارند. سعی کنید حتما میوه و سبزیجات تازه مصرف کرده و از گنجاندن پروتئین و چربی های سالم در رژیم غذایی خود غافل نشوید.

مصرف میوه هایی مانند سیب، گواوا، قره قاط، مرکبات، توت فرنگی و تمشک آبی و سبزیجاتی همچون نخود فرنگی، گل کلم، کلم بروکلی، گوجه فرنگی، ساقه بروکسل، سبزیجات برگ سبز و کلم پیچ برای افزایش رشد مژه ها مفید است.

چربی های سالم نیز در مواد غذایی همچون بادام، دانه آفتابگردان، روغن زیتون و آووکادو یافت می شود.

18. برس کردن مژه

برس کردن مرتب مژه ها باعث پاک شدن ذرات گرد و غبار و آلودگی ها شده و با بهبود خون رسانی به مژه ها، به بلند و ضخیم شدن مژه ها کمک زیادی می کند.

19. مراقبت از مژه ها

با مژه ها به آرامی رفتار کنید، هنگام پاک کردن آرایش از مالیدن چشم ها و کشیدن مژه ها خودداری کنید زیرا این کار علاوه برای تیره کردن زیر چشم و قرمزی چشم، رشد مژه ها را کاهش می دهد.

20. ماساژ پلک

یکی از آسان ترین روش ها برای بلند کردن مژه ها ماساژ ملایم پلک است. با این کار فولیکول های مو تحریک شده و رشد مژه ها افزایش خواهد یافت.

21. مکمل بیوتین

مصرف روزانه مکمل بیوتین، که به نام ویتامین H نیز شناخته شده، تاثیر عالی روی رشد مژه ها و تقویت و ضخیم کردن آن ها دارد، زیرا از مواد حیاتی و ضروری برای رشد موها بوده و کمبود بیوتین باعث ریزش مو خواهد شد. مواد غذایی همچون گل کلم، موز، هویج، حبوبات و قارچ ها حاوی بیوتین طبیعی هستند.

مصرف سیلیکون نیز به رشد سریع مژه ها کمک می کند که در مواد غذایی همچون مارچوبه، کلم، خیار، لوبیا سبز، زیتون، برنج و جو یافت می شود.

22. قیچی زدن مژه

شاید تعجب کنید اما کوتاه کردن بخش خیلی کمی از مژه – هر دو یا سه ماه – باعث تحریک فولیکول های مو شده و به رشد سریع مژه ها کمک می کند.

توصیه می شود این کار را زیر نظر متخصص زیبایی انجام دهید.

23. استفاده صحیح از ریمل

قانون کلی این است که استفاده کمتر از لوازم آرایش باعث افزایش رشد مژه ها خواهد شد. در صورت استفاده از ریمل به نکات زیر توجه داشته باشید:

اگر چشم های حساسی دارید از ریمل های ضد حساسیت استفاده کنید زیرا التهاب چشم اثر منفی در رشد مژه ها دارد.

ار ریمل ضد آب اجتناب کنید زیرا این ریمل ها فرمول بسیار قوی داشته و در ساخت آن ها از موادی استفاده شده که برای رشد مژه بسیار مضر است.

هر شب قبل از خواب و ترجیحا بعد از ورود به منزل حتما ریمل را از مژه های خود پاک کنید.

هنگام پاک کردن ریمل، ابتدا آن را کمی مرطوب کنید، پاک کردن ریمل خشک از مژه ها باعث کم پشت شدن مژه می شود.

سعی کنید هر 3 تا 6 ماه ریمل خود را تعویض کنید تا از چشم و مژه ها در برابر میکروب هایی که باعث ایجاد عفونت های دردناک می شوند محافظت شود.

هرگز از ریمل دیگران استفاده نکنید.

استفاده از فرمژه نیز باعث جدا شدن مژه ها و کم پشت شدن آن ها می شود. در صورت استفاده، از کشیدن مژه ها خودداری کنید.

منبع: beautyandtips stylecraze boldsky wikihow

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده