سفید شدن و رفع تیرگی واژن با 15+ روش خانگی سریع و موثر

تیرگی واژن از جمله مشکلات رایجی است که ذهن بسیاری از خانم ها را درگیر کرده است.

معمولا پوست ناحیه واژن و اطراف آن تیره تر از سایر قسمت های بدن است و مشکل خاص سلامتی محسوب نمی شود اما بسیاری از زنان به دنبال راه های مختلف برای سفید شدن واژن و رفع سیاهی پوست واژن هستند.

رفع تیرگی واژن
رفع تیرگی واژن

داروهای شیمیایی متعددی برای روشن شدن واژن و پوست اطراف آن در بازار موجود است اما به دلیل حساس بودن ناحیه، استفاده ناآگاهانه از برخی داروها و کرم های روشن کننده واژن ممکن است با آسیب پوست همراه باشد.

در ادامه قصد داریم به تعدادی روش های سریع خانگی برای رفع تیرگی واژن اشاره کنیم. با پرشین استار همراه باشید.

توجه مهم : دقت کنید ماسک های زیر وارد واژن نشوند

روش های خانگی رفع تیرگی واژن

1. پوست پرتقال

1 قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال را با مقداری شیر مخلوط کرده و در نواحی تیره نزدیک واژن بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. سپس با آب معمولی بشویید.

2. بادام و شیر

این ترکیب برای رفع تیرگی پوست بخصوص در نواحی شرمگاهی عالی است.

2 قاشق چایخوری پودر بادام را با 2 قاشق غذاخوری شیر سرد مخلوط کرده و خمیر غلیظ حاصل را به ناحیه مورد نظر بمالید. بعد از 15 دقیقه بشویید.

3. چوب صندل

چوب صندل ماده طبیعی و سالم برای رفع تیرگی واژن و سفید شدن آن می باشد.

روش اول: 1 قاشق غذاخوری پودر چوب صندل را با 1 قاشق چایخوری پودر پوست پرتقال و 2 قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کرده و روی نواحی مورد نظر بمالید. بعد از 5 دقیقه با آب سرد بشویید.

روش دوم: مقداری پودر صندل، آب لیمو، آب گوجه فرنگی و آب خیار را مخلوط کرده و در ناحیه بمالید. بعد از خشک شدن بشویید.

4. گوجه فرنگی

یکی از ساده ترین روش های رفع تیرگی واژن استفاده از گوجه فرنگی است.

1 عدد گوجه فرنگی تازه را نصف کرده و یک قطعه از آن را روی نواحی تیره اطراف واژن بمالید تا زمانی که گوجه فرنگی خشک شود. سپس با آب سرد بشویید.

5. آب لیمو

یکی از ایمن ترین روش ها برای روشن شدن پوست واژن استفاده از آب لیمو است. اسید سیتریک موجود در آب لیمو باعث از بین رفتن باکتری ها و رفع تیرگی پوست واژن می شود.

روش اول: می توانید آب لیمو را به طور مستقیم روی ناحیه واژن بمالید اما این کار ممکن است با احساس سوزش همراه باشد به همین دلیل آن را با کمی آب رقیق کرده، روی ناحیه قرار دهید و بعد از حدود 15 تا 20 دقیقه بشویید.

روش دوم: 2 قاشق غذاخوری آب لیمو را با 10 قطره گلاب مخلوط کنید. پد پنبه ای را به آن آغشته کرده و فشار دهید تا آب اضافه آن خارج شود. سپس به آرامی روی نواحی تیره قرار داده و بگذارید 3 تا 5 دقیقه بماند. بعد با آب بشویید.

برای رفع سریع تیرگی واژن، سه بار در روز از این روش استفاده کنید.

روش سوم: ترکیب 1 قاشق چایخوری آب لیمو، عسل و پودر شیر با نصف قاشق چایخوری روغن بادام برای روشن شدن واژن مفید است.

روش چهارم: 2 تا 3 قطره آب لیمو را با مقداری گوجه رنده شده مخلوط کرده و روی ناحیه قرار دهید و بعد از 20 دقیقه بشویید. تاثیر این روش را بعد از 3 هفته خواهید دید.

6. سفیده تخم مرغ

استفاده از سفیده تخم مرغ روشی سریع اما بدبو برای سفید کردن پوست واژن است.

سفیده تخم مرغ را آنقدر هم بزنید تا کف کند. سپس مقداری از آن را روی نواحی تیره قرار داده و بعد از خشک شدن ماسک، با آب سرد بشویید.

7. آلوئه ورا

آلوئه ورا ماده ای ایمن و عالی برای رفع تیرگی واژن می باشد. آنتی اکسیدان ها و آلوئنین موجود در آلوئه ورا منشا سفیدکنندگی آن محسوب می شوند.

ناحیه واژن را شسته و با حوله نرم خشک کنید. 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا با اندکی زردچوبه مخلوط و روی ناحیه قرار دهید، بعد از 30 دقیقه آن را بشویید.

برای تاثیر بهتر و درمان سریع تیرگی واژن سه بار در روز از این روش استفاده کنید.

8. روغن نارگیل

این روش از بقیه درمان های ذکر شده دردسر کمتری داشته و از کثیف شدن ناحیه جلوگیری می کند. روغن نارگیل دارای خواص ضدعفونی کننده، ضدباکتری و ضدقارچی است که باکتری ها را کشته و رنگ نواحی تیره را روشن می کند.

ابتدا موهای زائد ناحیه را از بین برده و با یک محلول ملایم تمیز کنید. سپس روغن نارگیل را به پوست واژن بمالید و مدتی لباس نپوشید تا روغن کاملا توسط پوست جذب شود.

9. ماست

مقداری ماست ساده به نواحی اطراف واژن مالیده و 5 دقیقه ماساژ دهید. سپس بگذارید 15 دقیقه بماند و بعد با آب گرم بشویید.

10. شیر خام

پد پنبه ای را داخل 1 فنجان شیر سرد فرو برده و به مدت 10 تا 15 دقیقه روی نواحی تیره واژن بمالید، بعد از 15 دقیقه با آب بشویید.

برای سفید شدن سریع واژن، دو بار در روز از این روش استفاده کنید.

11. سیب زمینی

سیب زمینی به خواص سفید کنندگی شهرت دارد و کمک می کند تا برای همیشه از تیرگی واژن خلاص شوید. کافیست به طور منظم سیب زمینی را برش داده و به آرامی روی مناطق مورد نظر بمالید.

12. آب گوجه فرنگی، سیب زمینی و عسل

2 قاشق غذاخوری آب، آب گوجه فرنگی، آب سیب زمینی و مقدار کمی عسل را با هم مخلوط کرده و در ناحیه واژن قرار دهید. بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید و پوست را خشک کنید.

13. خیار

برش کوچکی از خیار را روی نواحی مورد نظر قرار داده و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.

14. صابون پاپایا

استفاده منظم از صابون پاپایا به روشن و نرم شدن پوست واژن کمک می کند. این صابون حاوی آب، گلیسیرین و پاپایا است، پاپائین موجود در پاپایا خاصیت روشن کنندگی دارد.

گاهی بعد از استفاده از این صابون، پوست کمی خشک شده و نیاز به استفاده از مرطوب کننده روی پوست می باشد.

توجه: روشن شدن واژن با این روش تنها تا زمانی که از صابون استفاده می کنید پایدار است و در صورت متوقف کردن آن، پوست دوباره تیره می شود.

15. نعناع

مقداری برگ نعناع تازه و ارگانیک را با هاون بکوبید. خمیر حاصل را روی ناحیه مورد نظر مالیده و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید. از این روش دو بار در روز استفاده کنید تا بعد از دو هفته نتایج عالی آن را ببینید.

16. جوش شیرین

مقداری جوش شیرین و آب را با نسبت 3 به 1 مخلوط کرده و روی مناطق تیره بمالید سپس با آب سرد بشویید. برای تاثیر بهتر 2 بار در هفته از این روش استفاده کنید.

هشدار: اگر پوست حساس دارید از این روش استفاده نکنید.

17. روغن زیتون

روش اول: 3 قاشق چایخوری روغن زیتون، 2 لیوان گلاب، 1 قاشق چایخوری نمک و شکر و پودر تالک را با هم مخلوط کرده و به مدت پنج دقیقه روی حرارت قرار دهید. بعد از خنک شدن آن را به آرامی روی پوست واژن بمالید.

روش دوم: نصف فنجان روغن زیتون را با آب یک عدد لیمو و 2 قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کرده و روی واژن بمالید و ماساژ دهید.

توصیه های مهم

  • راز اثربخش بودن این درمان های خانگی استمرار آن می باشد. همچنین لازم است از نوع پوست و حساسیت های احتمالی به مواد مختلف آگاه باشید.
  • توصیه می شود قبل از استفاده از هر درمان خانگی برای رفع تیرگی واژن به متخصص مراجعه کنید.
  • به دلیل حساس بودن ناحیه واژن، ابتدا ماده موردنظر را روی بخش کوچکی از پوست بازو تست کنید.
  • قبل از اعمال، پوست ناحیه را تمیز و خشک کنید.
  • اگرچه روش های ذکر شده برای روشن شدن پوست واژن تاثیر عالی دارند اما به دلیل استفاده مکرر، حوصله زیادی می طلبد. به همین دلیل ممکن است استفاده از کرم روشن کننده واژن را به روش های خانگی ترجیح دهید، اما توصیه می شود قبل از آن حتما با پزشک مشورت کنید.

علت تیرگی واژن

اگرچه معمولا نواحی واژن و پوست اطراف آن رنگ متفاوتی با پوست سایر قسمت های بدن دارد اما برخی علل نیز در تیرگی واژن تاثیرگذار هستند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از کرم های موبر
  • بیماری هایی مانند آکرومالی
  • پوشیدن لباس تنگ
  • کمبود ویتامین
  • شستشوی بدن با شوینده های شیمیایی
  • سندرم تخمدان پلی کیستیک
  • عفونت پوستی
  • تولید بیش از حد ملانین
  • افزایش سن
  • چاقی
  • وراثت
  • اختلالات هورمونی
  • کم کاری تیروئید

منبع: boldsky timesofindia – lighteningcreamreviews

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده