پنت هاوس به چه معنی است و خصوصیات پنت هاوس چیست؟

پنت هاوس چیست , پنت هاوس در ایران , پنت هواس به چه معنی است
پنت هاوس چیست

پنت هاوس به آخرین طبقه یا یکی از آخرین طبقات یک ساختمان بلند و مجلل گفته می شود که به صورت اختصاصی و ویژه ساخته شده و از امکاناتی نظیر دید مناسب و تراس های بزرگ و روباز، استخر و جکوزی برخوردار می باشد.

در لغت نامه دهخدا پنت هاوس یعنی چه؟ به یک آپارتمان لوکس و مجلل که در طبقه آخر یک برج ساخته می شود و معمولا مساحت آن کمتر از طبقات پایین است و در نتیجه دارای حیاط نیز می باشد، گفته می شود.

از ویژگی های پنت هاوس شیک این است که باید خیلی لوکس تر و مدرن تر از سایر طبقات باشد. استخر روی بام، سونا، جکوزی، آسانسور اختصاصی حمل ماشین به داخل واحد، آسانسور نفربر اختصاصی، دستگیره ها و شیرآلات آب طلا، سیستم سرمایشی و گرمایشی از کف، مبدل برق از انرژی خورشیدی، آشپزخانه مبله، سیستم ضدحریق، سیستم صوتی، زمین ورزشی و باغچه از امکانات پنت هاوس هستند.

مساحت یک پنت هاوس از 450 متر تا بالای 1700 متر در نظر گرفته می شود.

تاریخچه پنت هاوس

تا قبل از دهه 1920 میلادی آخرین طبقه غیر قابل سکونت ساختمان ها که امروزه به آن پنت هاوس می گویند اغلب کثیف و شلوغ بود و با مصالح ساختمانی، زباله یا لوازم خانگی اضافی انباشته شده و تنها کارگران و افراد فقیر جامعه حاضر می شدند در چنین مکانی زندگی کنند.

ولی از طرفی بدلیل مرتفع بودن این واحد های مسکونی نسبت به دیگر واحدهای آپارتمان دارای دید و منظره ی خوبی بودند. با گذشت زمان، پیدایش و پیشرفت تاسیسات مکانیکی، رفاهی و خدماتی این واحدهای مسکونی به افراد سرمایه دار واگذار شدند.

عموما پنت هاوس در ایران با ویژگی های منحصر به فرد خود و عرضه کم آن در معاملات مشاوره املاک، از قیمت های بالایی برخوردار می باشد.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده