چگونه با آرایش کم جذاب به نظر برسیم؟

به آرایش های لایت و ساده علاقه مندید، اما اصول آن را نمی دانید؟

دوست دارید با یک میکاپ ملیح و کمرنگ، چهره ای زیبا و جذاب داشته باشید؟

این روزها طرفداران سبک های لایت و کمرنگ بیش از گذشته شده اند، در واقع صنعت آرایش رو به آرایش های ساده و در عین حال گیرا و با نفوذ سوق پیدا کرده است.

آرایش های ساده در تمامی دوره ها پرطرفدار بوده و مد هستند. برای اینکه چهره ای جذاب داشته باشید، نیازی نیست که از کرم پودرهای سنگین استفاده کنید و یا از سایه های رنگی و تیره برای آرایش چشمتان استفاده کنید.

ما به شما تکنیکی را آموزش می دهیم که در عین سادگی و طبیعی به نظر رسیدن، شیک و جذاب خواهد بود. اگر راز این آرایش را بدانید، در اکثر مکان ها و قرارهای کاری می توانید از آن استفاده کنید و در عرض چند دقیقه ظاهری آراسته و زیبا خواهید داشت.

اگر شما هم میکاپ های ملایم را می پسندید، اما ترفندهای این سبک آرایش را نمی دانید، با ما تا انتهای این مطلب از الانزا همراه باشید تا نکات و روش های آن را به شما بگوییم. در طول این نوشتار نگاهی به این تکنیک ها خواهیم داشت و به سوال های مطرح شده در ابتدای متن پاسخ خواهیم داد.

1- متناسب با پوستتان از کانسیلر استفاده کنید

چگونه با آرایش کم جذاب به نظر برسیم؟

بعد از اینکه صورتتان را کامل با پاک کننده های مخصوص شستید و پوستتان از آلودگی ها به طور کامل پاک شد، نوبت به کانسیلر می رسد. کانسیلر جزو لوازم آرایشی است که برای هر سبک میکاپی لازم است. فرقی نمی کند بخواهید آرایشی سبک داشته باشید یا سنگین؛ به هرحال کانسیلر به کارتان می آید.

وجود این محصول برای آرایش های سبک و لایت بیش از آرایش های سنگین ضروری است، چرا که با استفاده از کانسیلر می توانید یک زیرسازی خوب انجام دهید و دیگر نیازی به کرم پودر و پنکیک های سنگین نخواهید داشت.

زیرسازی درست و اصولی، از اهمیت بالایی برخوردار است. اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که کانسیلر دقیقا چه کاربردی دارد؟ چه کانسیلری بخریم؟ کانسیلر مایع، جامد، استیکی یا مدادی؟

کانسیلرهای بر حسب نوع بافتشان به سه دسته مایع، نیمه جامد (استیکی) و جامد تقسیم می شوند. برای انتخاب بین این سه نوع، بایستی جنس پوست خود را در نظر بگیرید.

کانسیلرها برای پوشاندن تیرگی های زیر چشم، جای لک، جای جوش و هر تیرگی در ناحیه صورت مناسب هستند. با کانسیلر می توانید یک زیرسازی خوب انجام دهید، فقط دقت داشته باشید که رنگ آن را یک تا نهایتا دو درجه از رنگ پوستتان روشن تر انتخاب کنید.

کانسیلرهای مایع از نامشان هم پیداست که بافتی مایع و روان دارند، این کانسیلرها دارای یک اپلیکاتور هستند که برای استفاده آن را یه مایع کانسیلر آغشته می کنید و در هر قسمتی که نیاز به کاور کردن دارد، یک یا دو قطره از کانسیلر را قرار داده و با همان اپلیکاتور یا براش آرایشی آن را پخش کنید.

کانسیلرهای مایع به دلیل ساختار و بافتی که دارند با تمام پوست ها از جمله نرمال، خشک، چرب و مختلط مناسب هستند. اگر چین و چروکی دارید و یا می خواهید یک جوش بزرگ را کاور کنید، از کانسیلر مایع استفاده کنید.

کانسیلرهای استیکی که استفاده بسیار راحتی هم دارند، برای پوست های معمولی و خشک فوق العاده اند. این کانسیلرها برای پوست های چرب مناسب نیستند چرا که بافت نسبتا سنگینی دارند و منافذ پوست را می بندند. بنابراین اگر پوست چرب و مستعد جوشی دارید، از این کانسیلرها استفاده نکنید.

اگر می خواهید تنها جای جوش ها کوچک را بپوشانید، کانسیلرهای مدادی برای این منظور طراحی شده اند.

2- کرم پودر یا پنکیک سبک بزنید

متناسب با پوستتان کرم پودر یا پنکیکی با بافت سبک انتخاب کنید و بعد از زدن کانسیلر، کل پوستتان را با آن بپوشانید. برای زدن کرم پودر از براش آرایشی با سری بزرگ استفاده کنید تا به خوبی کرم را روی پوست پخش کنید.

کرم پودر یا پنکیک سبک که از رنگدانه های قوی تشکیل شده اند، پوشش دهی خوبی داشته و روی پوست احساس سنگینی ایجاد نمی کنند.

3- از رژگونه ملایم استفاده کنید

استفاده از رژگونه اختیاری است، رژگونه به پوست صورتتان رنگ و لعاب خاصی می دهد و به نوعی صورتتان را شاداب می کند. رنگ های صورتی ملایم، گلبهی و آجری روشن انتخاب های خوبی برای میکاپ های سبک و ملایم هستند، علاوه بر این با بسیاری از رنگ های دیگر در آرایش هم ست می شوند و هارمونی خوبی ایجاد می کنند.

4- رژ لب مات و روشن بزنید

چگونه با آرایش کم جذاب به نظر برسیم؟

برای آرایش لب ها هم از رژ لب های جامد روشن و کمرنگ استفاده کنید. رژهای مات ظاهر طبیعی تری دارند و به جذابی آرایش محو و لایت شما کمک می کنند.

رنگ های صورتی، گلبهی، کالباسی و قرمز روشن و طیف های ملایم این تناژ رنگ ها انتخاب های خوبی به شمار می آیند.

خوب است بدانید که بافت بالم لب بسیار سبک و بدون چسبندگی بوده است و شما پس از استعمال آن احساس راحتی و تنها کمی رطوبت بر روی لب ها کرده و همانند رژ لب ها احساس سنگینی نخواهید کرد، از آنجایی که علاوه بر سوز و سرما استفاده از محصولات لب نامرغوب و بی کیفیت نیز می تواند تاثیر بسیار بدی بر لب های شما بگذارد و ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن کند توصیه می شود برای خرید محصولات آرایشی لب بیشتر دقت کرده و تنها به هزینه کم آن ها اکتفا نکنید.

سعی کنید در طول روز چندین بار لب های خود را با یک بالم لب مرطوب کنید.

بالم های لب به دلیل فرمولاسیون ویژه ای که دارند، مغذی لب بوده و خشکی و ترک های پوستی را برطرف می کنند. حتی در مواردی که نمی خواهید رژ داشته باشید، می توانید به زدن همین بالم لب هم اکتفا کنید.

برق لب به تنهایی هم می تواند یک درخشش و زیبایی ملایمی به لب هایتان بدهد. برای شناخت بیشتر در رابطه با انواع رژ لب، می توانید مطلب بهترین مارک رژ لب ( https://elanza.com/mag/best-brand-lipstick/ را در مجله الانزا بخوانید.

5- برای آرایش چشم تنها از ریمل استفاده کنید

همان طور که در بالا نیز گفتیم چشم ها را خیلی لایت و ملایم آرایش کنید. برای آرایش چشم ها تنها به زدن ریمل اکتفا کنید. متناسب با اینکه مژه هایتان کوتاه و یا بلند است، یک ریمل مشکی انتخاب کنید.

اگر مژه های کوتاهی دارید، به کمک ریمل بلند کننده، آن ها را آرایش کنید. همچنین اگر مژه های بلندی دارید، یک ریمل حجم دهنده می تواند مژه هایتان را حجیم و پرپشت کند.

اگر نمی خواهید از ریمل استفاده کنید، با یک مداد چشم مشکی نوک تیز، خط ظریف و نازکی در گوشه چشم ها و در قسمت بن مژه ها بکشید. به این ترتیب چشم های گیرایی خواهید داشت. اگر نمی خواهید ریمل بزنید، می توانید با استفاده از فرمژه تنها مژه هایتان را کمی فر کنید و به آن حالت بدهید.

در آرایش های لایت سعی کنید از سایه چشم استفاده نکنید، با این حال اگر می خواهید کمی سایه بزنید، به سراغ سایه های کرمی با رنگ های بسیار ملایم و کمرنگ بروید.

6- شستشوی صورت را جدی بگیرید

چگونه با آرایش کم جذاب به نظر برسیم؟

برای اینکه همواره پوستی صاف، لطیف، بدون جوش و آکنه داشته باشید، در پایان هر روز و قبل از خواب، پوست صورت خود را با پاک کننده آرایش صورت بشویید. انواع فیس براش های دستی و برقی برای شستشو راحت تر پوست به شما کمک می کنند.

جمع بندی

در این نوشتار با ذکر لوازم آرایش صورت، شما را با تکنیک های آرایش سبک و لایت آشنا کردیم. تمامی محصولات مورد نیاز برای یک میکاپ ملایم و جذاب، نظیر کانسیلر، کرم پودر، پنکیک، رژگونه، ریمل چشم و مداد چشم را می توانید در قسمت های آرایش صورت، آرایش لب و آرایش چشم فروشگاه اینترنتی الانزا (https://elanza.com/) مشاهده کنید. سایت اینترنتی الانزا مجموعه ای از محصولات آرایشی بهداشتی و مراقبتی از برندهای معتبر و شناخته شده را گرده هم آورده و با ارائه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب، همواره سعی در کسب رضایت مشتریان دارد.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده