استفاده از ضدآفتاب چقدر در سلامتی پوست شما موثر است؟

ضد آفتاب
ضد آفتاب

بر اساس آمار اعلام شده کشورها، استرالیا یکی از بالاترین میزان سرطان پوست در جهان را داراست. در کنار لباس، کلاه و عینک آفتابی، ضد آفتاب نقش مهمی در محافظت در برابر سرطان پوست دارد؛ اما به نظر می‌رسد هستند کشورهایی که آمار سرطان پوست و بیماری در آن‌ها بالاست ولی ثبت و اعلام نمی‌شود.

در بعضی کشورها استفاده از ضد آفتاب هنوز جدی گرفته نشده و احتمال می‌رود که تعداد بیماران این قبیل بیماری‌ها خیلی زیاد و ثبت نشده باشند. هر سبک زندگی که دارید بیشتر مراقب سلامتی باشید. تغذیه خوب امروز شما را زنده نگه می‌دارد ولی برای فردا چه تضمینی دارید که سلامت بمانید؟ سلامتی فردا با رعایت اصول اولیه کیفیت زندگی امروز فراهم می‌شود.

زندگی بدون استرس در هوای مناسب با آب و غذای پاک هدیه‌هایی هستند که برای همه مردم زمین است. کرم ضد آفتاب نعمت پوست را برای شما حفظ می‌کند. علاوه بر سلامت پوست ضد آفتاب باعث جوان ماندن پوست نیز می‌شود؛ اما استرس مادر همه بیماری‌هاست. به ویژه امراضی که پوست و زیبایی را تهدید می‌کنند بیشتر با استرس مرتبط‌ اند.

برای داشتن یک برنامه روزانه مراقبت از سلامتی ابتدا باید محیط امن و آسایش شما فراهم باشد؛ اما اگر در شرایط دشوار قرار دهید، چه باید بکنید؟ ما تلاش می‌کنیم تا شادی و زیبایی را به زندگی بیاوریم و اهمیت آن را دوباره یادتان بیندازیم.

زندگی زیبا و هنرمندانه، استقامت ما را بیشتر کرده و به ما روحیه بالاتری می‌دهد. آمار سرطان پوست ارتباط مستقیم با رفاه و سبک زندگی دارد. تحقیقات نشان داده که استفاده از ضد آفتاب در جوامع پیشرفته و خانواده‌های مرفه بیشتر است.

ما تلاش می‌کنیم که استفاده از ضد آفتاب را گسترش دهیم. استفاده نادرست از ضد آفتاب نیز مشکل دیگری است. اگر در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارید و در شهرهای ساحلی و آفتابی هر دو ساعت از آن استفاده کنید. برای خرید ضد آفتاب می توانید به سایت میس و مستر مراجعه کنید. این سایت برای انتخاب، مقایسه بهترین برندها و در نهایت سفارش مناسب است.

در همین حال ، برخی از مردم نگران این هستند که ضد آفتاب ممکن است به دلیل وجود مواد شیمیایی و نانو ذرات شاید باعث اختلال در غدد درون ریز، باعث ایجاد مشکلات سلامتی شود. ما از طریق واقعیت‌ها و اخبار و یافته‌های جدید در مورد ضد آفتاب آنچه را که باید در هنگام انتخاب و خرید ضد آفتاب بدانید را بررسی می‌کنیم.

در این مطلب خواهیم گفت:

⦁ انواع تابش اشعه ماوراء بنفش
⦁ مواد موثره موجود در ضد آفتاب و برخی از جنجال‌ها درباره آن‌ها
⦁ در هنگام خرید ضد آفتاب چه چیزی را باید جستجو کنید
⦁ بهترین استفاده را از ضد آفتاب خود ببرید

انواع تابش اشعه ماوراء بنفش

انواع تابش اشعه ماوراء بنفش
انواع تابش اشعه ماوراء بنفش

هنگامی که در معرض آفتاب هستید، در معرض دو شکل از اشعه ماوراء بنفش قرار دارید UVA: و UVB.

UVA

UVAبه عمق پوست نفوذ می‌کند و مسئول برنزه شدن است. این اشعه از همان نوعی است که در چراغ‌های خواب استفاده می‌شود. UVA همچنین باعث پیری پوست، چین و چروک و برخی سرطان‌های پوستی می‌شود. UVA در تمام ساعات روز در سطح نسبتاً مداوم وجود دارد.

UVB

پرتوهای UVB باعث قرمزی پوست و آفتاب سوختگی می‌شود و مهم‌ترین علت سرطان پوست است و همچنین به برنزه شدن و پیری پوست کمک می‌کند. برخلافUVA ، سطح UVB با توجه به ارتفاع، عرض جغرافیایی، زمان روز و زمان سال متفاوت است.

ضد آفتاب طیف گسترده‌ای از اشعه UVA و UVB را مسدود می‌کند.

مواد مؤثر موجود در ضد آفتاب و برخی از جنجال‌ها درباره آن‌ها

دو ماده اصلی ماده فعال در ضد آفتاب‌ها وجود دارد:  فیلترهای شیمیایی آلی و اکسیدهای فلزی معدنی. تولیدات جدیدی وجود دارد که ویژگی‌های هر دو را دارد.

فیلترهای شیمیایی

در ضد آفتاب شیمیایی این مواد شیمیایی هستند که اشعه ماوراء بنفش را جذب می‌کنند و آن را متوقف می‌کنند تا به پوست شما نفوذ نکند. بعضی از آن‌ها فقط در برابر UVA محافظت می‌شوند. برخی فقط UVB و بعضی محافظت در برابر هر دو هستند. در طیفUVA ، فیلترها بیشتر به محافظت در برابر UVA1 و UVA2 تقسیم می‌شوند. بنابراین ممکن است بیش از یک فیلتر UVA در یک محصول پیدا کنید.

بنترویزینول، متیلن بی-بنزوتریازولیل تترامتیل بوتیل فنول مواد اصلی تشکیل دهنده این نوع ضد آفتاب هستند که از ذرات ارگانیکی تشکیل شده است که اشعه ماوراء بنفش را مانند فیلترهای شیمیایی جذب می‌کنند اما هیچ اثرات مخربی برای غدد درون ریز ندارند و بندرت باعث تحریک پوست می‌شوند.

حساسیت به پوست

کرم‌های ضد آفتاب شیمیایی باعث سوزش و آلرژی، از جمله حساسیت به نور یا حساسیت به وجود آفتاب نمی‌شوند؛ اما اگر پوست حساسی دارید، یک آزمایش روی بازوی خود انجام دهید و 24 ساعت آن را بگذارید تا ببینید که آیا واکنشی وجود دارد یا خیر.

کرم ضد آفتاب معدنی (اکسید فلز)

در این نوع ضد آفتاب، ذرات اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم، اشعه ماوراء بنفش را منعکس و پراکنده می‌کنند. در حالی که هر دو محافظت طیف گسترده‌ای دارند ، اکسید روی محافظت بیشتری در برابر UVA نسبت به دی اکسید تیتانیوم دارد.

تعدادی از متخصصین معتقدند که ضد آفتاب معدنی به طور کلی ایمن‌تر و بهتر از کرم‌های ضد آفتاب شیمیایی است و به خصوص برای پوست‌های حساس توصیه می‌شوند. فواید اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم بیش از خطرات شناخته شده است.

در هنگام خرید ضد آفتاب چه چیزی را باید جستجو کرد؟

اگر بتوانید SPF 50+ تهیه کنید مطمئن‌ترین چیز را پیدا کرده‌اید. از حداکثر مزیت SPF 50+ استفاده از ضد آفتاب استفاده کنید.  اکثر کرم‌های ضد آفتاب موجود در بازار به شکل شیر و لوسیون هستند اما بسیار مقاوم هستند.

پیشنهاد می‌دهیم برای خرید لوازم آرایشی سایت میس و مستر را دنبال کنید.

شکل‌های مختلف ضد آفتاب

ضد آفتاب در اشکال دیگر مانند ژل، اسپری، خشک، رولینگ و پودر نیز تولید می‌شود.

⦁ نوع کرم و خامه‌ای ضد آفتاب بیشتر از بقیه در دسترس است. ژل ضد آفتاب بر پایه الکل ساخته شده و پوست احساس چسبندگی و چربی نمی‌کند. ولی امکان دارد باعث خشکی پوست شود.
⦁ اسپری ضد آفتاب نیز بر پایه الکل است، بنابراین بدون چربی است اما ممکن است پوست شما را خشک کند. کاربرد آن‌ها آسان و مناسب بدن‌های آقایان است اما مطمئن شوید که به اندازه کافی استفاده می‌کنید .
⦁ رولینگ ضد آفتاب کاربردش در مناطق کوچک آسان است، اما کاربرد یکنواختش در یک منطقه بزرگ‌تر دشوار است. رولینگ همچنین قابل حمل و مفید برای نگه داشتن کیف شما هستند.
⦁ پودرها یک کرم ضد آفتاب با فرم نسبتاً جدید مانند پودر پایه ساخته شده و بهترین چیز برای قسمت‌های کوچک مانند پوست صورت است. خشک و بدون چربی است و می‌تواند در طول روز برای آرایش مفید باشد فقط مطمئن شوید که به اندازه کافی استفاده می‌کنید.

مقاومت آب

کرم ضد آفتاب
کرم ضد آفتاب

اگر در حال شنا هستید، به دنبال محصولی باشید که می‌گوید ضد آب است. برچسب‌هایی که می‌گویند “4 ساعت مقاومت در برابر آب” را اشتباه متوجه نشوید.
به عنوان مثال کرم ضد آفتاب ممکن است برای این مدت زمان روی بدن شما بماند اما باید برای بیشترین بهره‌مندی هر دو ساعت مجدداً استفاده شود.

ضد آفتاب با دفع حشرات

دافع حشرات می‌توانند روی ضد آفتاب شما تأثیر بگذارند. مواد دافع حشرات شخصی حاوی موادی هستند که می‌توانند اثر ضد آفتاب را در حدود یک سوم کاهش دهند. اگر برای شنا یا تعطیلات در مناطق پر حشره و پشه به سر می‌برید و از اسپری یا کرم دافع حشرات استفاده می‌کنید بیشتر از بقیه نیاز به استفاده مجدد از ضد آفتاب دارید.

بهترین لوازم آرایشی بهداشتی را از سایت اینترنتی میس و مستر بخرید. این فروشگاه با جشنواره‌ها و تخفیف‌های مناسب سعی در رضایتمندی خریداران خود دارد. هر محصول دارای تأییدیه وزارت بهداشت، آرم استاندارد و تاریخ تولید و انقضاء بوده و امکان مقایسه محصولات هنگام خرید را خواهید داشت. می توانید برای خرید کرم پودر یا همر محصول آرایشی و بهداشتی دیگری به این سایت سر بزنید.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده