استفاده از کرم آبرسان و پاکسازی پوست در دوران شیوع کرونا در خانه

پاکسازی پوست
پاکسازی پوست

همانطور که می‌دانید، در دوران شیوع کرونا سبک زندگی دست خوش تغییرات فراوانی شده است. اولین و مهم ترین این تغییرات، تماس بیشتر پوست با مواد شوینده است. همه ما برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا، روزانه چندین بار دست ها و صورت مان را می شوییم. این اتفاق در آینده نزدیک مشکلات زیادی برای پوست به وجود می آورد. برای همین، بهتر است از کرم آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید و روتین مراقبت از پوست تان را ارتقاء دهید.

⦁ صورت‌تان را با پاک کننده صورت بشویید.

وقتی درباره پاکسازی پوست در دوران کرونا صحبت می‌کنیم، شستشوی صورت اولین و اساسی‌ترین مرحله است. اگرچه شاید شستشوی صورت امری بسیار ساده تلقی شود، اما اگر به درستی انجام نشود، آلودگی ها، عرق، چربی اضافه پوست و … منافذ پوست را مسدود می کنند و باعث ایجاد بسیاری از مشکلات پوستی می‌شوند.
بعد از پاک کردن آرایش خود با محصولاتی که برای این کار طراحی شده‌اند، مانند میسلارواتر، حتما از پاک کننده صورت هم استفاده کنید. با این کار، علاوه بر مواد آرایشی، منافذ پوست تان از آلودگی ها و چربی اضافه پوست هم پاک می‌شوند.

⦁ از آرایش پاک کن غافل نشوید.

براساس مقالاتی که در سایت https://lafarrerr.com/ منتشر شده است، پاک کردن آرایش باید بخش همیشگی روتین مراقبت از پوست تان باشد؛ باقیمانده‌های مواد آرایشی می‌توانند منجر به مشکلات پوستی زیان آور شود. پاک‌کننده‌های آرایش یا آرایش پاک‌کن‌ها از پوست در برابر برخی مشکلات نظیر پیری زودرس، جوش صورت، آکنه و تحریک پوست محافظت می‌کنند.

آرایش چشم تان را به دقت پاک کنید

شما روی لبه‌های پلکتان خط چشم، سرمه و ریمل می‌زنید. چشم‌پوشی از پاک کردن آرایش این ناحیه یعنی افزایش احتمال تجمع محصولاتی که می‌توانند منجر به عفونت‌ و تحریک شدید چشم شوند. برای آسانتر کردن فرایند پاکسازی گوشه‌های چشم، یک گوش‌ پاک‌کن را در محلول پاک کننده آرایش فرو کرده و مواد آرایشی را که در لبه‌های پلکتان قرار گرفته را پاک کنید. این کار به شما در پاک کردن آرایش قسمت‌هایی از صورتتان که پاک‌سازی‌شان دشوار است نیز کمک می‌کند.

⦁ سرم ویتامین سی را به روتین خود اضافه کنید.

ویتامین سی یک ماده رایج ضد پیری است. این ماده قدرتمند نه تنها باعث ایجاد کلاژن می‌شود، بلکه ایمنی پوست را نیز بالا می‌برد و موجب رطوبت رسانی عمقی پوست می شود؛ به همین دلیل در زمان شیوع کرونا علاوه بر کرم آبرسان و مرطوب کننده ها این سرم راهی برای افزایش رطوبت پوست است. اگر در اواخر دهه 30 یا 40 سالگی هستید، سرم ویتامین سی را به برنامه پوستی خود اضافه کنید.

⦁ ضد آفتاب یک باید است.

بهترین راه برای محافظت از پوست در مقابل آسیب های ناشی از نور خورشید چیست؟

شاید جواب این باشد که باید از نور خورشید دور بمانیم. اما اجتناب از قرارگرفتن در برابر نورخورشید، روشی غیرمنطقی و محال است، به خصوص اینکه اشعه خورشید نقش مهمی در عوض کردن روحیه ما دارد. بنابراین، بهترین راه حل برای محافظت از سطح پوست و لایه های زیرین آن، استفاده از ضد آفتاب است.

ضدآفتاب‌هایی که طیف گسترده و دارای SPF 30 و یا بالاتر هستند، از پوست در مقابل آفتاب سوختگی، پیری زودرس و سرطان محافظت می‌کنند.

⦁ از کرم مرطوب کننده بیشتر از قبل استفاده کنید.

استفاده روزانه از مرطوب‌کننده برای پوست سالم بسیار حیاتی است، اما برخی همچنان استفاده از آن را در راستای تمایل به زیبایی می‌دانند. در حالی‌که هر روش مراقبتی پوست، در صورت بی‌توجهی به رطوبت‌ و آبرسانی آن، کامل نخواهد بود؛ به خصوص اینکه در دوران کرونا با شستن مرتب دست‌ها، استفاده از آبرسان و مرطوب کننده از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید از مناسب‌ترین کرم یا لوسیون برای مرطوب کردن پوست تان استفاده کنید. این امر به درخشان و براق ماندن پوست‌تان در طول روز کمک زیادی می‌کند.

مرطوب کننده را روی پوست خشک نزنید!

برای تاثیر حداکثری مرطوب کننده ابتدا باید صورت خود را شسته و سپس به آرامی مقدار آب اضافی آن را با حوله بگیرید؛ اما حواس تان باشد تا لحظۀ زدن مرطوب کننده، پوست صورت تان خشک نشود و مقداری نمناک باشد.

در این روزهای شیوع کرونا برای انتخاب کرم آبرسان و مرطوب کننده متناسب با نوع پوست خود به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://lafarrerr.com/مرطوب-کننده

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده