انشا درباره ضرب المثل آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم

انشا زیبا و خواندنی در مورد معنی ضرب المثل “آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم”، برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا درباره ضرب المثل آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم
انشا درباره ضرب المثل آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم

گاهی انسان ها متوجه داشته های خودشان نیستند و ممکن است یک اتفاق و یا تلنگر آن ها را متوجه این اشتباه کند.

مثلا زمانی که مشکلی سر راه شخصی ظاهر می شود و آن شخص دست به دامن دیگران می شود تا مشکل را حل کند اما در انتها مسئله ی پیش آمده به دست فردی که شخص درگیر مشکل اصلا حسابی روی او باز نکرده بوده، حل شده و ختم به خیر می شود.

یا وقتی که شخص درگیر مسئله و موقعیتی می شود که غیرقابل حل و سخت به نظر می رسد و با اینکه قبلا فکر نمی کرده در این موقعیت کاری از دستش ساخته باشد بالاخره توانایی حل آن مسئله را پیدا کرده و از آن موقعیت عبور می کند، در واقع شخص با قرار گرفتن در این موقعیت به جنبه هایی از شخصیت خود پی می برد که قبلا برایش ناشناخته بوده است.

شناخت خود و دیگران باعث می شود تا دیدگاه کامل تری از توانایی های خود و اطرافیان داشته باشیم و در مواقع مورد نیاز بتوانیم از شخصی که مناسب تر است کمک بگیریم و زمان و انرژی خود را بیهوده تلف نکنیم.

گاهی ما توانایی ها و داشته های خود را فراموش می کنیم و این فراموشی آن قدر پر رنگ می شود که حس ناتوانی و کمبود را در وجودمان بیدار می کند اما توجه به نعمت ها و داشته هایی که خداوند متعال در زندگی به هر یک از ما بخشیده است باعث می شود تا قدر آن ها را بدانیم و در جای دیگر آن ها را جستجو نکنیم.

در واقع بعضی اوقات مشکلاتی که بر سر راه ما سبز می شوند تلنگری از طرف خداوند هستند تا به ما یادآوری کنند که چه توانایی ها و نعمت هایی در زندگی داریم و تا چه اندازه نیرومند و قوی هستیم.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده