انشا درباره ضرب المثل آب ریخته جمع شدنی نیست

انشا زیبا و خواندنی در مورد معنی ضرب المثل “آب ریخته جمع شدنی نیست”، برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا با موضوع آب ریخته جمع شدنی نیست
انشا با موضوع آب ریخته جمع شدنی نیست

همه ی انسان ها در طول زندگی خود ممکن است بارها دچار اشتباه شده و یا کار بدی انجام دهند که با گذشت زمان از انجام آن ها پشیمان شوند و در صدد جبران اشتباهات خود باشند.

گاهی مواقع اشتباهات انسان قابل جبران است و فرد با تلاش و کوشش می تواند خطاهای گذشته ی خود را جبران کند اما گاهی خطاها، اشتباهات و حرف هایی که زده ایم و به واسطه ی آن کسی آسیب دیده است اصلا قابل جبران نیست.

بعضی مواقع یک حرف و یا یک کار ساده ی ما ممکن است به قیمت زندگی و ریخته شدن آبروی یک نفر تمام شود و تلاش ما برای جبران آن به هیچ جایی نرسد.

هیچ وقت آب ریخته شده جمع شدنی نیست مانند آبرویی که فرد سال ها تلاش می کند تا به دست آورد و در یک لحظه ممکن است به خاطر اشتباه شخصی دیگر از دست برود و یا دلی که می شکند و نسبت به دیگران بی اعتماد می شود هیچ وقت نمی تواند مانند قبل به اطرافیان اعتماد و اطمینان داشته باشد.

متاسفانه برخی ها از قصد کارهای بدی انجام می دهند که نتیجه ی آن آسیب زدن به دیگران است، این گونه افراد اهداف و خوشی خودشان را به هر چیز دیگری ترجیح می دهند و برایشان مهم نیست که در این راه چه چیزهایی را قربانی می کنند اما گاهی کارهایی که ناخواسته و از روی عدم آگاهی انجام شده هم ممکن است به دیگران آسیب بزند.

پس باید همه ی ما قبل از هر کاری خوب فکر کنیم و جوانب آن را بسنجیم تا احتمال خطا و اشتباه را به کمترین حالت برسانیم و قبل از حرف زدن آن را سبک و سنگین کنیم تا مبادا به خاطر حرف ما مشکلی برای کسی ایجاد شود و یا دلی بشکند.

اگر چه با وجود تمام مراقبت ها باز هم ممکن است اشتباهی رخ دهد اما اگر با فکر و اندیشه رفتار کنیم جبران خطاها و اشتباهات امکان پذیر خواهد بود.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده