انشا درباره ضرب المثل آدم ترسو هزار بار می میرد

انشا زیبا و خواندنی در مورد معنی ضرب المثل “آدم ترسو هزار بار می میرد”، برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا در مورد آدم ترسو هزار بار می میرد
انشا در مورد آدم ترسو هزار بار می میرد

هفته ی پیش بود که معلم ریاضی گفت امتحان سختی در پیش داریم و من اگر چه فرصتی برای خواندن امتحان نداشتم و بعضی اوقات نیز تنبلی کردم و با خود گفتم هنوز زمان کافی برای خواندن هست، اما تمام روزها را با استرس امتحان گذراندم و حتی بعضی شب ها خواب می دیدم که هیچ چیز نخوانده ام و سر جلسه با دیدن سوالات اشکم درآمده است.

حالا فقط یک روز به امتحان باقی مانده بود و من نه تنها روزهای قبل را با استرس گذرانده بودم و از آن ها لذتی نبرده بودم بلکه درس ریاضی را هم نخوانده بودم و فقط یک روز فرصت داشتم.

در این یک روز صبح زود از خواب بیدار شدم و تمام قسمت هایی که قرار بود بخوانم را بالاخره تا شب تمام کردم و کمی از استرسم کم شد.

آن شب به خاطر این که دیگر دلیلی برای استرس نداشتم آسوده تر از تمام طول هفته خوابیدم و صبح نیز با اطمینان از اینکه تمام سوال ها را بلد هستم بر سر جلسه امتحان حاضر شدم.

زمانی که برگه های امتحانی پخش شد با دیدن سوالات لبخندی زدم و تمام آن ها را کامل پاسخ دادم و از جلسه بیرون آمدم بعد با خود فکر کردم چه اشتباهی بود که تمام طول هفته خودم را آزار دادم و هزار بار از خراب کردن امتحان نخوانده ترسیدم.

خواندن آن امتحان فقط یک روز از من وقت گرفت و من اگر از ابتدا به جای تنبلی یک روز از فرصت خود استفاده می کردم و آن درس را می خواندم طول هفته را با خیالی آسوده تر گذرانده بودم.

ترس و استرسی که بیهوده تحمل کرده بودم خوشی آن چند روز را به کامم تلخ کرده بود اما حالا می دانستم که برای رهایی از این ترس باید با آن روبرو می شدم.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده