انشا درباره ضرب المثل آفتاب پشت ابر نمی ماند

انشا زیبا و خواندنی در مورد معنی ضرب المثل “آفتاب پشت ابر نمی ماند”، برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا در مورد آفتاب پشت ابر نمی ماند
انشا در مورد آفتاب پشت ابر نمی ماند

گاهی ابرهای تیره و خاکستری آسمان را می پوشانند و چهره ی طلایی آفتاب را از دیدگان پنهان کرده و به آن اجازه تابیدن نمی دهند اما هر چقدر هم طول بکشد بالاخره آفتاب از پشت آن ابرهای تیره سر برآورده و بر زمین می تابد و همه جا را روشن می کند.

زشتی ها، پلیدی ها و ظلم و ستم این دنیا هم دقیقا مانند ابرهای تیره هستند که روی حقیقت و درستی را می پوشانند اما باید بدانیم که هیچ کدام از آن ها تا همیشه باقی نمی مانند و روزی حقیقت و درستی که همان پرتوهای طلایی آفتاب است بالاخره نمایان می شوند و حقایق را آشکار می کنند.

آفتاب پشت ابر نمی ماند و افرادی که با درویی و ریا کارهای خود را پیش می برند و فکر می کنند تا همیشه می توانند پشت چهره ی دروغین خود پنهان شوند بالاخره مجبورند یک روز با حقیقت روبرو شده و نتیجه ی اعمال خود را ببنند زیرا تا ابد نمی توان دروغ را ادامه داد و رسوایی انسان دروغگو حتمی است.

همچنین افرادی که همیشه خوب بوده اند اما خوبی هایشان به خاطر دروغ های افراد بد ذات به چشم نمی آمد هم بالاخره با آشکار شدن حقیقت به پاداش اعمال نیک خود دست پیدا می کنند.

روزی آفتاب روشنی و حقیقت تمام جهان را فرا می گیرد و هر آنچه خواهیم دید روشنی، امید و خوبی خواهد بود، در آن روز دیگر خبری از زشتی و پلیدی و ظلم و ستم در این دنیا نخواهد بود، در آن روز انسان های خوب هستند که سربلند و پیروز، مورد تشویق دیگران قرار می گیرند و ثابت می کنند که تنها خوبی ست که می ماند و دروغ و ریا رنگ می بازد و آشکار می شود.

پس هر کدام از ما باید در زندگی خود راستی و صداقت پیشه کنیم و از دروغ و ریا بپرهیزیم زیرا زمانی که حقیقت آشکار شود رسوایی تنها دستاورد فرد دروغگو خواهد بود.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده