انشا درباره ضرب المثل از دل برود هر آنکه از دیده برفت

انشا زیبا و خواندنی در مورد معنی ضرب المثل “از دل برود هر آنکه از دیده برفت”، برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا با موضوع از دل برود هر آنکه از دیده برفت
انشا با موضوع از دل برود هر آنکه از دیده برفت

بیشتر انسان ها به واسطه ی دیدن و چشم هایشان به دیگران علاقه مند می شوند و تنها تا زمانی که شخص مورد نظر پیش چشم هایشان باشد به او ابراز محبت می کنند اما همین که شخص مورد علاقه شان از آن ها دور شود و پیش دیدگانشان نباشد محبتش هم فراموش می شود.

به واسطه ی همین ویژگی چه دوستان و همراهان صمیمی که با تغییر شرایط و دور شدن از دیده رفتند و در قلب ها نیز به دست فراموشی سپرده شدند و تنها خاطره ای از آن ها باقی ماند.

البته این خصلت انسان ها همیشه هم بد نیست و گاهی هم به کمک او می آید و مانند یک معجزه نبودن عزیزانی که به اجبار از ما دور شده اند یا این دنیا را ترک گفته اند را برایمان کمی قابل تحمل تر می کند.

اما تعداد اندکی هم در این دنیا وجود دارند که احساسات و محبتشان هیچ ربطی به دیدن و ندیدن شخص مقابلشان ندارد و تا زمانی که زنده باشند در مسافت دور و یا نزدیک افرادی که روزی صمیمانه دوستشان داشتند را فراموش نمی کنند و در همه حال به یادشان هستند.

این دوستی و محبت ها به جای این که ظاهری باشند واقعی بوده و دیدن و ندیدن باعث کمرنگ شدن و یا از بین رفتنشان نمی شود، این افراد حتی اگر از نظر بعد مسافت در دورترین نقطه هم باشند باز هم راهی برای ابراز علاقه شان به طرف مقابل پیدا می کنند.

پس اگر کسی که از دیده رفته است هنوز در دل ما جای دارد ثابت می کند که عشق و علاقه ی ما واقعی است و یا کسی که با وجود دور بودن از ما باز هم فراموشمان نکرده به ما یادآوری می کند که باید جور دیگری و متفاوت از دیگران روی این شخص حساب باز کرد زیرا تنها عشق و محبت های واقعی فارغ از بعد مسافت تا همیشه ماندگار هستند.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده