انشا درباره ضرب المثل از ماست که بر ماست

انشا زیبا و خواندنی در مورد معنی ضرب المثل “از ماست که بر ماست”، برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دهم

انشا در مورد ضرب المثل از ماست که بر ماست
انشا در مورد ضرب المثل از ماست که بر ماست

برخی افراد زمانی که شکست می خورند یا اتفاق بدی برایشان می افتد دیگران را مقصر می دانند و اصلا متوجه اشتباهات و تصمیم های غلط خود نیستند، این مسئله باعث می شود تا شکست ها و ناکامی های آن ها بارها در زندگیشان تکرار شود.

این افراد همیشه از دیگران طلبکار هستند و تنبلی و بی فکری خود را گردن دیگران می اندازند و همیشه از دیگران انتظار دارند تا کاری را برایشان انجام دهند، مثلا نمره ی بد خود را به بد بودن معلم نسبت می دهند نه درس نخواندن خودشان، اگر دوستی از آن ها ناراحت شود دلیل این ناراحتی را کم بودن تحمل دوستشان می دانند تا اخلاق بدی که خودشان دارند و اگر کسی این موارد را به آن ها یادآوری کند ناراحت می شوند و رفتار خود را توجیه می کنند.

اما افرادی هم هستند که با هر شکست و یا اتفاق بد ابتدا به خودشان و تصمیم ها و کارهایی که انجام داده اند فکر می کنند تا ریشه و دلیل شکستشان را متوجه شوند و به جای این که همیشه دیگران را مقصر بدانند ضعف ها و نقص های خود را دقیق تر نگاه می کنند و با برطرف کردن آن ها از تکرار شکست ها و ناکامی ها جلوگیری می کنند.

پس رفتار و تصمیم خود ما دلیل هر نتیجه ی خوبی و بدی است که در زندگی به دست می آوریم، زیرا تمام کارها و تصمیم های کوچک ما کنار هم قرار می گیرد و در انتها ما را به یک موفقیت یا شکست می رساند.

پذیرفتن این مسئله آغاز موفقیت است زیرا پس از شناسایی و پذیرفتن ضعف های خود تلاش می کنیم تا آن ها را به نقاط قوت تبدیل کنیم و تصمیم های درستی بگیریم که از شکست و ناکامی جلوگیری کند و ما را به موفقیت برساند.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده