انشا درباره ی امید و نا امیدی برای کودکان و نوجوانان پایه پنجم تا نهم

انشای خواندنی و زیبا درباره ی امید و ناامیدی برای کودکان و نوجوانان پایه پنجم تا نهم

انشا درباره ی امید و ناامیدی
انشا درباره ی امید و ناامیدی

فرقی نمی کند در چه سنی باشیم همه ی ما معنی این دو کلمه یعنی «امید» و «نا امیدی » را به خوبی می دانیم، گاهی در زندگی بی نهایت به همه چیز و همه کس امیدوار شده و گاهی نیز از همه چیز نا امید شده و بدترین حس دنیا را تجربه می کنیم.

زمانی که امیدوار هستیم انگیزه ی تلاش و حرکت ما صد چندان شده و باعث می شود با برنامه ریزی و هدف گذاری صحیح در زندگی حرکت کنیم اما امان از روی که ناامیدی و یاس در خانه ی دل مان ریشه کند، آن وقت تنها چیزی که نصیب مان می شود غم، اندوه و آه و اشک است و متاسفانه بسیاری از ما فکر می کنیم توان بیرون آمدن از این شرایط را نداریم و همین باعث می شود مدت های طولانی در همان حال بمانیم.

زندگی هر انسانی پر از اتفاقات خوب و بد است، گاهی این اتفاقات آن قدر بد است که هیچ پایانی را برای آن نمی توانیم تصور کنیم اما زمانی که آن لحظات سخت به پایان می رسد و به آرامش نسبی می رسیم می بینیم که می توانستیم عملکرد بهتری در آن شرایط داشته باشیم اما به علت ناامیدی نتوانستیم تصمیمات درستی بگیریم.

باید بدانیم که نوع نگاه، تلاش ما و توکل و امید به خداوند می تواند زندگی خوبی را برای مان فراهم کند پس در شرایط سخت نیز بایستی با تکیه بر خداوند به راه خود ادامه داده و دچار نا امیدی نشویم.

خداوند متعال نا امیدی را از گناهان کبیره شمرده است زیرا انسان نا امید زندگی و عمر خود را به بطالت می گذراند و کار مفیدی انجام نمی دهد، باید بدانیم که خداوند همواره کنار ماست و تنهای مان نمی گذارد پس در روز هایی که خود را تک و تنها حس کرده و غمگین هستیم امید به رحمت الهی می تواند راه گشای ما باشد و انگیزه ی گذر از هر سختی را به ما بدهد.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده