انشا درباره ضرب المثل برو کار می کن مگو چیست کار

انشا زیبا و خواندنی در مورد معنی ضرب المثل “برو کار می کن مگو چیست کار”، برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دهم

انشا درباره ضرب المثل برو کار می کن مگو چیست کار
انشا درباره ضرب المثل برو کار می کن مگو چیست کار

کار جوهر آدمی ست و داشته های انسان نتیجه ی کار و تلاشی است که او در طول عمر خود انجام می دهد.

هر شخص از همان کودکی خواسته هایی دارد که محقق شدن آن ها نیازمند تلاش خود فرد است، مثلا برای یک کودک راه رفتن، با تلاش های بی وقفه و بارها زمین خوردن به حقیقت تبدیل می شود.

زمانی که از کودکی و نوجوانی گذر کرده و بزرگ تر می شویم خواسته ها و آرزوها شکل و شمایل دیگری پیدا می کنند که راه های رسیدن به آن ها با وجود تفاوت های بسیار، شباهت هایی هم با دوران کودکی دارد و این شباهت همان تلاش خود انسان و کار است که باید وجود داشته باشد.

با کار و تلاش انسان قدم به قدم به خواسته ها و آرزوهای خود نزدیک می شود و از طریق کسب روزی حلال زندگی روزمره ی خود را بدون این که دست نیاز پیش کسی دراز کند می گذراند، این نوع زندگی به انسان عزت نفس، اعتماد به نفس و شخصیت مستقل می بخشد.

اما برخی ها به جای کار و تلاش، تنبلی را انتخاب می کنند و وظایف خود را به بر دوش دیگران می اندازند یا سعی می کنند با استفاده از روش های نادرست ره صد ساله را یک شبه طی کرده و به نتیجه برسند، برای این دسته افراد مهم نیست که نیازمند دیگران باشند یا مدام به خاطر تنبلی سرزنش شوند و یا حتی باری روی دوش دیگران باشند.

کار کردن به انسان احساس مفید بودن می دهد، فرد را به هدف هایش نزدیک می کند و باعث می شود تا انسان با برنامه ریزی بهتری کارهایش را به سرانجام برساند اما سستی و تنبلی باعث می شود انسان در زندگی خود هیچ تلاشی نداشته باشد و کم کم عزت نفس خود را از دست بدهد و برای به دست آوردن هر چیزی دست به دامن اطرافیان شود تا به خواسته هایش برسد.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده