انشا با موضوع بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند

انشا زیبا و خواندنی در مورد بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند برای کودکان و نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دهم

انشا درباره بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند
انشا درباره بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند

سعدی خوش سخن می فرماید: «بنی آدم اعضای یک پیکرند/ که در آفرینش ز یک گوهرند» یعنی همه ی انسان های جهان مانند اعضای یک پیکر واحد هستند که باید برای شادی و خوشبختی یک دیگر تلاش کنند و هدف آن ها کم کردن رنج و سختی برای خود و دیگران باشد.

بسیاری از سختی ها و مشکلات زندگی به تنهایی قابل حل نیستند و در بیشتر موارد بحرانی، ما نیازمند دیگران هستیم تا بتوانیم از سد مشکلات عبور کنیم، در این زمان است که اهمیت دوستان دلسوز را متوجه می شویم.

این اتفاق کاملا شبیه کاری است که اعضای یک بدن انجام می دهند، دوستان و اطرافیان دلسوز اعضای سالمی هستند که به کمک فرد گرفتار که همانند یک عضو آسیب دیده در بدن است می آیند.

همچنین زمانی که عضوی در بدن آسیب می بیند دیگر اعضا نیز ممکن است دچار مشکل شوند و نتوانند به خوبی وظایفشان را انجام دهند.

پس زندگی هر کدام از ما تاثیر زیادی در زندگی اطرافیانمان دارد، اگر هر کدام از ما زندگی خوبی داشته باشیم می توانیم به دیگران کمک کنیم و برای آن ها نیز خوشی و آسایش را به ارمغان بیاوریم اما اگر هر کدام درگیر مشکلات خود باشیم و به یاری یک دیگر نشتابیم همواره درگیر رنج و عذاب خواهیم بود.

در واقع این بیت به ما یادآوری می کند که نباید از حال دیگران بی خبر باشیم زیرا که اعضای یک پیکر واحد همواره به یکدیگر وابسته هستند و کار یکی بدون دیگری دچار مختل می شود پس ما نیز باید غم دیگران را غم خود بدانیم و برای رفع آن هر چه در توان داریم انجام دهیم.

تنها در این صورت است که می توانیم سایه ی رنج، عذاب و بدبختی را که قرن هاست بر جهان سایه افکنده از بین ببریم و جهانی شاد داشته باشیم، جهانی که در آن هر کس بتواند به اندازه ی سهم خود طعم خوشبختی را بچشد.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده