انشا های زیبا در مورد مقایسه تغذیه سالم و ناسالم برای کودکان و نوجوانان

دو انشای جالب درباره رژیم غذایی و تغذیه سالم و ناسالم و فواید و مضرات آن ها برای پایه چهارم تا هفتم

انشای درباره تغذیه سالم و ناسالم
انشای درباره تغذیه سالم و ناسالم

انشای کودکانه درباره تغذیه سالم و ناسالم

تغذیه به رژیم غذایی و غذاها و خوراکی هایی گفته می شود که ما هر روز می خوریم اما همه این خوراکی ها برای بدن ما مفید نیستند و به همین دلیل است که تغذیه را به دو دسته تقسیم می کنند: تغذیه سالم و تغذیه ناسالم.

بدن آدم ها و مخصوصا بچه ها به تغذیه سالم و پر انرژی نیاز دارد تا به خوبی رشد کند و بتواند از خودش در مقابل بیماری ها محافظت کند.

اما به جای آن بعضی از همکلاسی هایم را دیده ام که سراغ خوراکی هایی می روند که اصلا برای بدن مفید نیستند در حالی که ما با خوردن غذاهای سالم می توانیم بهتر درس بخوانیم و حتی در امتحانات هم نمره های بهتری بگیریم چون به قول پدرم عقل سالم در بدن سالم است و بدن هم با غذاهای سالم می تواند سالم بماند.

برای همین است که مادرم همیشه به من تذکر داده که نباید در مدرسه و بیرون از خانه از مغازه ها خوراکی هایی مثل پفک و چیپس بخرم و همچنین همیشه خودش در خانه غذا درست می کند و نمی گذارد برای ناهار و شام ساندویچ و چیزهای دیگر از رستوران سفارش بدهیم.

من به حرف های پدر و مادرم گوش می کنم و هر روز از خانه لقمه برای خودم به مدرسه می برم چون نمی خواهم مریض شوم و چند روز از درس هایم عقب بمانم.

انشا در مورد تغذیه سالم و ناسالم برای نوجوانان

تغذیه برای سلامت جسم و روان ما انسان ها اهمیت زیادی دارد که متاسفانه بسیاری از افراد به آن بی توجه هستند و هر روز به بهانه های مختلف از جمله مشغله زیاد سراغ خوراکی هایی می روند که دیر یا زود بدن آن ها را دچار بیماری های مختلف خواهد کرد.

بسیاری از مواد غذایی از جمله میوه ها و سبزیجات و غلات در تغذیه سالم جایگاه ویژه ای دارند در حالی که خوراکی های پر چرب، فست فودها و مواد غذایی که سرشار از افزودنی های مصنوعی و شکر هستند جزو مواد غذایی مضر برای بدن محسوب می شوند.

با این حال تغذیه سالم فقط شامل خوردن غذاهای سالم و پرهیز از مواد غذایی ناسالم نیست بلکه ما باید تعادل را نیز رعایت کنیم زیرا چه بسیار هستند افرادی که از خوردن هله و هوله و فست فودها اجتناب می کنند اما به حدی در خوردن وعده های غذایی زیاده روی می کنند که به مشکلات مختلفی همچون چاقی، مشکلات معده و روده دچار می شوند.

تغذیه سالم و متعادل رمز سلامتی است و از بدن در برابر بسیاری از بیماری ها مثل سرطان، دیابت، بیماری های قلبی، پوکی استخوان و غیره محافظت می کند و برای تقویت قلب، مغز و حافظه، بینایی و معده مفید است.

اگر می خواهیم رژیم غذایی سالم داشته باشیم باید همه مواد مورد نیاز بدن از جمله ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین را در غذاهای خود گنجانده و از مصرف بیش از حد چربی ها، شکر و قند و طعم دهنده های شیمیایی دوری کنیم.

در دین اسلام نیز به تغذیه سالم توصیه زیادی شده است و همه ما مسلمانان از پر خوری کردن و عدم تعادل در تغذیه نهی شده ایم.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده