انشا درباره حس شنوایی برای کودکان و نوجوانان

انشا خواندنی و زیبا در مورد حس شنوایی برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دهم

انشا با موضوع حس شنوایی
انشا با موضوع حس شنوایی

پروردگار متعال نعمت های زیادی را در اختیار انسان قرار داده است تا به واسطه ی آن ها زندگی خوبی داشته باشد و از آن لذت ببرد، بی شک یکی از این نعمت ها حس شنوایی است.

گوش ها و حس شنوایی برای ما این امکان را فراهم می کنند تا هر صدایی که در اطراف مان وجود دارد را بشنویم و از شنیدن آن ها لذت ببریم.

نعمت شنوایی به ما اجازه می دهد تا صدای عزیزان مان را بشنویم و از شنیدن شان غرق در شادی شویم، این نعمت ما را با صدای طبیعت، صدای آبشار، صدای رودخانه، صدای دریا، صدای نسیم، صدای پرندگان خوش آواز و حیوانات گوناگون آشنا کرده و آرامشی از جنس طبیعت به روح و روان انسان هدیه می کند.

اگر نعمت شنوایی نبود انسان در سکوتی مطلق زندگی می کرد و درکی از صداها نداشت البته برخی از انسان ها هم هستند که بدون نعمت شنوایی متولد می شوند و یا در طول زندگی خود به خاطر یک حادثه شنوایی خود را از دست می دهند.

این افراد از احساسات دیگرشان برای درک صداهای اطرافشان استفاده می کنند و پزشکان نیز تلاش می کنند تا توسط سمعک و یا عمل های جراحی تا حد امکان شنوایی را برای آن ها امکان پذیر کنند.

شاید نعمت شنوایی و نعمت های دیگری که همواره در دسترس ما هستند آن طور که باید دیگر به چشم نمی آیند و ما به داشتن آن ها عادت می کنیم و قدرش را نمی دانیم.

می توان گفت ارزش شنوایی بیش تر از هر کس دیگری برای شخصی قابل درک است که با کمک پزشکان توانسته است صداها را بشنود، عکس العمل آن ها هنگام شنیدن ساده ترین صداها نیز دیدنی است، این افراد با دقتی باورنکردنی به تمام آهنگ ها و صداها گوش می سپارند و از شنیدن آن ها اشک شوق در چشمان شان جمع می شود.

پس لازم است ما نیز هر چند وقت یکبار به خود یادآوری کنیم که چه نعمت هایی را داریم و به خاطر آن ها قدردان خداوند مهربان باشیم.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده