انشا درباره حضرت فاطمه زهرا (س) برای کودکان و نوجوانان پایه چهارم تا هفتم

دو انشای زیبا و جدید درباره حضرت فاطمه زهرا (س) و خلاصه زندگی نامه حضرت فاطمه ایشان برای پایه چهارم تا هفتم

انشا در مورد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
انشا در مورد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

انشا درباره حضرت فاطمه به زبان کودکانه

روزی که حضرت فاطمه (س) به دنیا آمد پدر ایشان یعنی حضرت محمد (ص) و مادرش یعنی حضرت خدیجه (س) بسیار خوشحال و شاد بودند.

پیامبر اسم دخترشان را فاطمه گذاشتند که به معنای جدا شده از بدی ها است.

در آن زمان در بین مردم عربستان دختر دار شدن خوب نبود و هر کس پسری نداشت او را مسخره می کردند و می گفتند نسل تو ادامه پیدا نمی کند.

در حالی که بعد از تولد حضرت فاطمه (س) سوره کوثر به پیامبر نازل شد و این سوره در واقع جواب خداوند به افرادی بود که پیامبر را مسخره می کردند زیرا خدا به پیامبر فرمود که نسل آن ها ادامه پیدا نخواهد کرد.

پیامبر (ص) دخترش را خیلی دوست داشت و او را می بوسید و می گفت که فاطمه بوی بهشت می دهد.

حضرت فاطمه زهرا دختری مهربان و دوست داشتنی بود. او در دوران کودکی مادرش را از دست داد و زمانی که بت پرستان پیامبر را آزار و اذیت می کردند و در کوچه و بازار به سوی او سنگ پرتاب می کردند حضرت فاطمه با چشم پر از اشک از پدرش مراقبت می کرد.

به همین خاطر است که پیامبر به دخترش ام ابیها می گفت که یعنی فاطمه مانند مادر پدرش است. حضرت فاطمه (س) پاک ترین خانم دنیا است که از او نسل پاک به جای مانده است.

او با حضرت علی (ع) پسر عموی پیامبر و امام اول ما شیعیان ازدواج کرد و چهار فرزند یعنی امام حسن (ع)، امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) و حضرت ام کلثوم (س) را به دنیا آورد.

حضرت فاطمه بعد از رحلت پیامبر و به دلیل اتفاقات تلخ بعد از آن صدمه دید و به شهادت رسید.

حضرت مهدی 0عج) از فرزندان نسل حضرت زهرا (س) و آخرین امام ما شیعیان است و ما تولد مادرشان را به ایشان تبریک می گوییم.

انشا در مورد حضرت فاطمه زهرا برای نوجوانان

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ. إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ. فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ. إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ

به نام خداوند بخشنده مهربان. ما تو را کوثر دادیم. پس براى پروردگارت نماز گزار و قربانى کن. دشمنت‏ خود بى‏ تبار خواهد بود.

سوره کوثر در زمان به دنیا آمدن حضرت فاطمه (س) فرزند گران قدر حضرت محمد (ص) و حضرت خدیجه (س) بر پیامبر نازل شد چرا که در آن زمان پیامبر را به دلیل دختر دار شدن ابتر می نامیدند و خداوند این سوره را در شان حضرت فاطمه نازل کرده است.

این بانوی بزرگوار روز بیستم جمادی الثانی در شهر مکه به دنیا آمدند، در خانه ای که بارها جبرئیل بر پیامبر نازل شده بود.

ایشان در پیشگاه خداوند 9 اسم مخصوص دارند: فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدثه و زهرا. اما نام رسمی ایشان فاطمه بود، این نام را حضرت رسول به امر خداوند برای دخترش انتخاب کردند.

مهم ترین کنیه ایشان ام ابیها بود که پیامبر برای ابراز محبت شدید خود برای آن حضرت انتخاب کردند زیرا پیامبر در برابر حضرت فاطمه می ایستادند و دست او را می بوسیدند و بسیار تکریم می نمودند.

آن بانوی پاک زندگی کوتاه دنیوی داشتند که سرشار از صبر و شکیبایی و ایمان و تقوا بود و از دامان ایشان و حضرت علی (ع) نسل بهترین انسان های جهان هستی و بهترین خلیفه های خداوند بر روی زمین رشد یافتند تا چراغ هایی باشند برای نشان دادن مسیر توحید برای ما انسان ها که از گمراهی نجات پیدا کنیم.

مادر یازده انسان برتر دو عالم در چنین روزی پا به دنیا نهاده است، روزی که حور العین و اهل بهشت نیز برای آن به هم تبریک و بشارت گفتند. ایشان آمدند تا زنان بی سرمشق و الگو نمانند و راه معنویت بی چراغ نماند.

السلام علیک یا فاطمه الزهرا (س)

در ادامه بخوانید : انشا در مورد مادر

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده