انشا درباره ضرب المثل خفته را خفته کی کند بیدار

انشا زیبا و خواندنی در مورد معنی ضرب المثل “خفته را خفته کی کند بیدار”، برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دهم

انشا درباره خفته را خفته کی کند بیدار
انشا درباره خفته را خفته کی کند بیدار

شخصی که خواب است نمی تواند فرد دیگری را از خواب بیدار کند، افراد نادان و غافل هم دقیقا مانند همین خفتگان هستند و نمی توانند به دیگران آگاهی و هوشیاری دهند.

در بیشتر موارد آن ها به جای آگاهی دادن، دیگران را گمراه کرده و باعث بروز دردسر و مشکل برای اطرافیان می شوند و تنها در موارد بسیاری کمی ممکن است بر حسب اتفاق یا هشیاری طرف مقابل حرف ها و کارهایشان به نفع یک نفر تمام شود.

اگر چه در ابتدا ممکن است به خاطر ظاهر جذاب و حرف های فریبنده، بسیاری دنباله رو افراد نادان باشند اما با شناخت بیشتر، این دسته افراد کم کم محبوبیت خود را از دست می دهند.

افراد نادان نمی توانند در امور مختلف مدیریت درستی داشته باشند زیرا رفتار ناآگاهانه آن ها باعث بروز مشکلات زیادی می شود و اگر این دسته اشخاص در جایگاه های مهمی قرار بگیرند متاسفانه باعث ایجاد ضرر و زیان و خسارات زیادی می شوند که دیگران باید متحمل شوند.

اما در مقابل افرادی که دانا و آگاه هستند می توانند اطرافیان را به درستی هدایت کنند و باعث هوشیاری و آگاهی بخشی آنان نیز شوند، زیرا آگاهی این افراد باعث می شود تا تحلیل درستی از امور مختلف داشته باشند و به درستی دیگران را هدایت کنند.

خداوند متعال نعمت اندیشه و تعقل را به همه ی انسان ها بخشیده است تا انسان به کمک آن جنبه های مختلف زندگی خود را سازماندهی کند و بهترین سرنوشت را برای خود رقم بزند به همین خاطر لازم است قبل از انجام هر کاری خوب فکر کنیم و انسان هایی که آن ها را برای خود الگو قرار داده ایم را بی عیب ندانیم زیرا بی عیب دانستن افرادی که پیرو آن ها هستیم باعث تقلید کورکورانه می شود.

بدین ترتیب شناخت بیشتر افراد، مشورت با اشخاص آگاه و دانا و استفاده از عقل و اندیشه برای تصمیم گیری های مختلف زندگی می تواند ما را به موفقیت برساند.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده