انشاهای کوتاه ذهنی و ادبی در مورد رنگین کمان و اگر من رنگین کمان بودم

انشاهای زیبا، ادبی و علمی درباره رنگین کمان و اگر من جای رنگین کمان بودم برای کودکان و نوجوانان پایه چهارم تا نهم

انشا در مورد رنگین کمان
انشا در مورد رنگین کمان

انشای کودکانه در مورد رنگین کمان

رنگین کمان خیلی زیبا است و من عاشق رنگین کمان هستم.

من فکر می کنم خدای مهربان برای شاد کردن ما آدم ها رنگین کمان را در آسمان نقاشی می کند و می خواهد قدرت و زیبایی خودش را به ما نشان بدهد.

رنگین کمان هفت رنگ دارد: قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی و بنفش که مثل یک پل رنگارنگ از یک سمت آسمان به سمت دیگر آن کشیده شده است.

وقتی سنم کمتر بود از مادرم پرسیدم چرا رنگین کمان این همه زیباست؟ او گفت شاید فرشته ها روی این پل در حال حرکت هستند و مشغول کار مهمی اند که ما آن را نمی بینیم. فرشته ها بسیار زیبا هستند و قشنگی های خود را به این پل نیز هدیه داده اند.

درست شدن رنگین کمان هم خیلی جالب است. من در یک روز تابستانی که آسمان هم تقریبا آفتابی بود و هم به خاطر چند تکه ابر باران ملایمی می بارید دیدم که چگونه رنگین کمان در آسمان تشکیل شد.

رنگین کمان از برخورد نور خورشید با قطره های باران یا رطوبت هوا درست می شود و این که در یک لحظه هوا هم آفتابی باشد و هم بارانی خیلی صحنه جالب و عجیبی است.

ما بارها در نقاشی های خودمان از رنگین کمان برای زیبا کردن آسمان نقاشی استفاده می کنیم. ابتدا یک طبیعت قشنگ می کشیم و در یک گوشه آسمان آن یک خورشید خانم طلایی می گذاریم و کنار آن رنگین کمان با هفت رنگ قشنگش نقاشی می کنیم و بچه هایی که زیر رنگین کمان با شادی در حال بازی کردن هستند نقاشی ما را کامل می کند.

رنگین کمان به نقاشی های من انرژی می دهد چون من بعد از کشیدن آن، صفحه نقاشی ام را پر از گل های رنگارنگ می کنم و رودخانه بزرگ و دشتی سر سبز در آن می کشم و روی رنگین کمانم همان طور که مادرم گفته چند فرشته خندان هم می گذارم تا بهشت زیبایم کامل شود.

انشا در مورد رنگین کمان برای نوجوانان

منظره ای زیبا و جذاب و جلوه ای از قدرت و زیبایی های بی نهایت پروردگار که هر دیده ای را به شگفت می آورد و هر زبانی را به تحسین می گشاید هفت رنگی است که خداوند در آسمان دنیا به تصویر می کشد و نامش رنگین کمان است.

رنگین کمان که به آن قوس قزح نیز می گویند زیباترین کمانی است که همتایش در هیچ نقطه از جهان جز در پهنه آسمان دیده نمی شود.

این خلقت با شکوه از شکست نور میان قطرات باران در یک روز آفتابی بارانی پدید می آید.

در واقع نور ترکیبی از هفت رنگ است که اولین بار به وسیله منشور تجزیه شده و هفت رنگ قرمز، نارنجی، سبز، زرد، آبی، نیلی و بنفش از آن ایجاد شده است.

رنگین کمان تنها صبح زود یا موقع عصر دیده می شود و زمانی که خورشید از پشت سر ما می تابد و باران در مقابل ما می بارد. در این حالت نور که از پشت به قطرات باران برخورد می کند می شکند و خم می شود و به رنگ های اصلی اش تجزیه می شود.

در حقیقت قطرات باران مانند منشور عمل می کنند و نور خورشید را تجزیه و از بازتاب آن رنگ های مختلف ایجاد می شود که با نظم و شکل هندسی خاصی کنار هم قرار گرفته و همانند کمانی زیبا گوش تا گوش آسمان را به هم وصل می کنند.

برای تشکیل رنگین کمان باران باید به حالت رگباری ببارد و هرچه قطرات آن درشت تر باشند رنگین کمان واضح تری خواهیم دید. علاوه بر باران، مه و شبنم معلق در هوا هم می تواند باعث ایجاد رنگین کمان شود.

انشای اگر من رنگین کمان بودم

اگر من جای رنگین کمان بودم و می دانستم انسان ها با دیدن من در آسمان چقدر خوشحال می شوند و چقدر در رویاهای کودکی غرق و از شادی و لذت سرشار، از خدا می خواستم تا من را برای همیشه در آسمان نگه دارد.

می خواستم برای همیشه در آسمان خدا بمانم تا این همه انسان غمگین دیگر غصه دار نباشند و اگر غمی ناگهان به دل های آن ها هجوم آورد فقط به گوشه ای از آسمان و به صورت رنگارنگ من نگاه کنند تا غم های خود را به باد هوا بسپارند.

تا با نگاه کردن هر لحظه به من، خاطرات کودکی خود را همیشه با خود داشته باشند و هرگز فراموش نکنند.

اگر رنگین کمان بودم از خداوند می خواستم ساعت کاری ام را افزایش دهد تا گاهی در دل شب های تار ظاهر شوم و برای کسانی که دلتنگ اند، آن هایی که خسته اند، آن هایی که بی خواب شده اند شب رنگین کمانی به نمایش بگذارم.

اگر رنگین کمان بودم به آدم ها می گفتم رنگین کمان یک نماد است که یادشان باشد همان طور که پس از باران و ابرهای تیره هدیه ای به زیبایی رنگین کمان در انتظار آسمان است در دل مشکلات و سختی های روزگار صبور باشند زیرا خداوند بعد از همه مشکلات و دشواری ها رنگین کمانی با شکوه تر و زیباتر به آن ها هدیه خواهد داد.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده