انشا در مورد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای کودکان و نوجوانان

انشاهای تاثیرگذار درباره سردار حاج قاسم سلیمانی و شهادت ایشان در عراق برای پایه چهارم تا هشتم

انشا در مورد شخصیت سردار سلیمانی
انشا در مورد شخصیت سردار سلیمانی

انشا کودکانه درباره سردار سلیمانی

من در مراسم با شکوه تشییع سردار قاسم سلیمانی شرکت کردم و با چشم های خودم دیدم که او برای مردم کشورمان چقدر ارزش دارد.

در مراسم بسیاری از مردم سردار سلیمانی را با نام هایی مثل مالک اشتر زمان و سردار قلب ها صدا می زدند. جمعیت خیلی زیادی بود و همه یک صدا می گفتند که چقدر او را دوست داشته اند.

سردار حاج قاسم سلیمانی مردی شجاع و مهربان بود و در همه جای ایران و دنیا صحبت از دلاوری های او در جنگ ها بوده است. او داعش را شکست داد و مردم بی دفاع کشورهای دیگر و همچنین ایران را از شر داعشی ها نجات داد.

همچنین چهل سال قبل در جنگ ایران و عراق فرمانده معروفی بوده است که شجاعانه می جنگیده است. او عاشق شهادت بود و در آخر هم به آرزوی واقعی اش رسید.

در تلویزیون دختر شهیدی را دیدم که می گفت سردار سلیمانی به او گفته بود تا برایش دعا کند تا شهید بشود و آن دختر می گفت باور نمی کردم که کسی با این مقام بالا این قدر برای شهادت التماس کند.

همه ما یادمان هست وقتی در ایران در شهرهای مختلف سیل می آمد یا زلزله می شد او به مردم آسیب دیده کمک های زیادی می کرد.

او همیشه به خانواده های شهدا سر می زد و به آن ها محبت می کرد. بسیاری از فرزندان شهدا او را پدر خود می دانستند و به همین دلیل بعد از شهادت سردار سلیمانی همه می گفتند دوباره یتیم شده اند.

حاج قاسم سلیمانی اهل کرمان بود اما در مراسم تشییع چند روزه او همه مردم ایران گریه کردند.

او به مردم ایران و کشورهای دیگر امنیت داد و دشمنان ترسو به خاطر این همه شجاعت هایش بود که او را به شهادت رساندند.

سردار سلیمانی! ما درس شجاعت و از خود گذشتگی را از شما یاد گرفته ایم.

انشا در مورد سردار سلیمانی برای نوجوانان

سردار قاسم سلیمانی که پس از شهادت به او عنوان سپهبد داده شد فرمانده سپاه پاسداران بود که به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می کرد و در جنگ دفاع مقدس نیز فرماندهی لشکر 41 ثار الله کرمان را بر عهده داشته است.

او کسی است که رهبر عزیزمان ایشان را شهید زنده نامیده است و سرانجام در تاریخ 13 دی ماه سال 1398 هنگام خروج از فرودگاه بغداد به دست شیطان بزرگ یعنی آمریکا ترور شد.

ایشان اسوه مقاومت، شجاعت، ادب و مهربانی بودند، انسانی مومن و وارسته، ولایت مدار و مردی از اهل آسمان که خداوند به ایران و ملت ایران و مسلمانان جهان تقدیم کرده بود.

فرماندهان با اخلاصی همچون سردار سلیمانی هر یک برای خود جلال و شکوه ویژه و خاصی دارند که با همراهی کردن امام خمینی و رهبر انقلاب نقشی دیگر در پهنه ایران بزرگ آفریدند و طرحی نو در کشورمان رقم زدند.

حاج قاسم یکی از این فرماندهان بود که همچون مالک اشتر برای امام علی (ع) و مسلم برای امام حسین (ع) در خدمت ولایت و ملت ایران تا پای جان ایستادند و از آن ها دفاع کردند.

ایشان نه در ایران بلکه در آن سوی مرزهای ایران بر قلب ها فرماندهی می کردند و با خون خودشان میان مردم ایران و مردم بسیاری از کشورهای دیگر پیوند ایجاد کردند و به ما یاد دادند که مسلمان باشیم و نه فقط ایرانی، یک دل باشیم و وحدت داشته باشیم و بدانیم آرمان یک مسلمان عدالت خواهی و آزادگی است و در این مورد هیچ چارچوب و مرزی برای خودش نمی شناسد.

یک مسلمان هر کجای دنیا باشد وقتی ببیند برادر مسلمانش در سوی دیگر دنیا مورد ظلم قرار می گیرد آرام نخواهد گرفت.

من متوجه شده ام که حاج قاسم نه فقط به فکر فرزندان ایران بلکه به فکر فرزندان تمام مسلمانان و تمام فرزندان مظلوم در جهان بودند.

ما کجا هستیم و شما کجا سردار …. به روح مطهر سردار صلوات!

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده