انشا درباره فواید صداقت و راستگویی در زندگی برای کودکان و نوجوانان

انشاهای جدید درباره صداقت و راستگویی در زندگی فردی و اجتماعی و اهمیت راستگو بودن چیست؟ برای کودکان و نوجوانان پایه چهارم تا هفتم

انشا در مورد صداقت و راستگویی
انشا در مورد صداقت و راستگویی

انشا کودکانه در مورد راستگویی

یکی از نشانه های مهم انسان های خوب راستگو بودن آن ها است. من سعی می کنم از دروغ گفتن دوری کنم چون می دانم خدا انسان های دروغ گو را دوست ندارد و همین طور خانواده و اطرافیان و دوستانم هم وقتی که می بینند من راستی و صداقت را در کارهایم رعایت می کنم به من احترام قائل می شوند و در همه چیز به من اعتماد می کنند.

اگر به دروغ گفتن عادت کنیم کم کم ما را به راه بد راهنمایی می کند و راه بد هم چیزی نیست به جز سختی، رنج، ناراحتی، شکست و جهنم!

اگر دروغ بگوییم همیشه از این که یک روزی دروغ ما آشکار شود نگران هستیم و ترس آن همیشه ما را آزار می دهد.

راستگو بودن فقط این نیست که حرف درست بزنیم و حقیقت را به زبان بیاوریم بلکه اگر ما حرف راستی را بزنیم اما خودمان به آن عمل نکنیم باز هم دروغ گو هستیم.

مثلا اگر به دوست خود بگوییم نماز بخوان و فایده های نماز خواندن را به او بگوییم اما خودمان نماز نخوانیم یا یک در میان بخوانیم این هم یک نوع دروغ گویی است.

پس انسان راستگو باید هم در زبان و هم در عمل راستگو باشد و به دیگران دروغ نگوید.

انشا در مورد صداقت برای پایه ششم و هفتم

صداقت در گفتار و رفتار یکی از دریچه های مهم سازندگی و کمال انسان در زندگی است. ما چه در زندگی فردی خودمان و چه در زندگی اجتماعی نیازمند این ویژگی در خود و اطرافیان هستیم.

برای همراهی کردن با انسان های دیگر باید بتوانیم به آن ها اعتماد کنیم و آن ها نیز باید بتوانند ما را قبول داشته باشند تا در رسیدن به اهداف مشترک با هم مشارکت و همکاری داشته باشیم.

صداقت می تواند جامعه را استوار نگه دارد و برعکس آن، یعنی دروغ گویی بنیان خانواده ها و به دنبال آن جامعه را از هم می پاشد.

ریا و نفاق هم از خانواده دروغ به شمار می رود و منافقین کسانی هستند که حرفی را به زبان می آورند که از دل واقعا به آن ایمان ندارند و با این طرز رفتار خود قصد ضربه زدن و دشمنی به طرف مقابل خود را دارند و ما نیز باید دائما مراقب باشیم که این افراد در کار و زندگی مان مشکل ایجاد نکنند.

به نظر من در دوره ما جایگاه صداقت بسیار کمرنگ تر از گذشته شده است، بسیاری از اوقات رفتارهای ما به قشنگی گفتارهای زیبای ما نیست و ما هم به نوعی منافق به حساب می آییم.

امروزه از صداقت در جامعه کمتر استقبال می شود و آدم های صادق ساده به نظر می رسند، در حالی که دروغ گویی نوعی سیاست داشتن به حساب می آید که بسیاری از انسان ها آن را لازمه زندگی و موفقیت می دانند و حتی به هم آموزش می دهند در حالی که می توان با راستگویی و بدون دور زدن دیگران نیز به موفقیت رسید و از حق خود در جامعه دفاع کرد.

به امید روزی که جامعه ای ساده و بی ریا و در عین حال موفق و پیروز داشته باشیم، برای رسیدن به این هدف باید ابتدا از خودمان شروع کنیم و با خودمان و مردم صادق باشیم و سپس این صداقت را به دیگران هم آموزش دهیم.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده