انشا در مورد صدای گنجشک برای کودکان و نوجوانان

انشا خواندنی و زیبا با موضوع صدای گنجشک برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دهم

انشا درباره صدای گنجشک
انشا درباره صدای گنجشک

صدای گنجشک هایی که روی شاخه ی درخت پشت پنجره نشسته اند مرا از عالم خواب و رویا بیرون می کشد، چشم باز می کنم و نگاهم را به آن ها می دوزم.

پنجره باز است و خورشید از میان برگ های سبز و شاخه های پر از برگ درخت بهاری راهی به درون اتاق پیدا کرده و روی فرش پهن شده است.

چند گنجشک روی طرح و نقش فلزی پنجره نشسته اند و آواز سر می دهند و هرزگاهی جای خود را با یکی دوتا از آن ها که روی شاخه ها جا خوش کرده اند عوض می کنند.

همیشه این موقع از صبح صدای آواز خواندنشان در تمام حیاط و فضای اتاق می پیچید، همین که صبح می شود و خورشید خود را به آسمان می رساند آن ها دسته دسته پرواز می کنند و خود را به درخت حیاط می رسانند و بعد روی شاخه های درخت می نشینند و شروع به خواندن می کنند .

مهم نیست که این موقع از صبح کسی در این خانه قصد ادامه ی خواب داشته باشد آن ها هیچ یک از ساکنان این خانه را بی نصیب از آوازشان نمی گذارند و حتی گاهی آواز خواندن شان ساعت ها طول می کشد و خواب را از چشم ساکنان خانه می گیرد.

مواقع دیگری که آواز خواندن آن ها متوقف نمی شود لحظه هایی ست که باریدن باران تمام شده باشد، زمانی که باران شروع به باریدن می کند گنجشک های کوچک جایی قایم می شوند تا خیس نشوند اما همین که باران قطع شد از مخفیگاه های خود بیرون می آیند و پرها را می تکانند و بعد شروع می کنند یک دل سیر آواز خواندن.

آن ها هم صدا با هم درخت باران خورده و برگ های پرطراوت سبز را به آوازی از جنس باران مهمان می کنند و ما نیز از این شادی بهاری بی نصیب نمی مانیم.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده