انشا درباره صرفه جویی در مصرف آب برای کودکان و دانش آموزان

انشا خواندنی و زیبا در مورد صرفه جویی در مصرف آب برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دهم

انشا با موضوع صرفه جویی در مصرف آب
انشا با موضوع صرفه جویی در مصرف آب

سال هاست که کشور ما با معضلی به نام خشکسالی دست و پنجه نرم می کند، امسال نیز به علت بارش کم برف و باران سال کم آبی را پیش رو داریم.

از طرف دیگر به علت شروع کرونا و دردسرهایش این روزها میزان مصرف آب بیش تر از سال های قبل شده است و همین مسئله مشکلات کم آبی و خشکسالی را چندین برابر می کند.

همه ی ما می دانیم که بسیاری از روستاییان به خاطر نبود آب و از بین رفتن شغل اصلی شان یعنی همان کشاورزی، به شهرها مهاجرت کرده اند.

بسیاری دیگر که هنوز در روستاها زندگی می کنند با مشکل جدی کم آبی مواجه هستند، زمین های زیادی به علت برداشت بی رویه ی آب های زیر زمینی دچار نشست شده اند و آلودگی رودها، دریاچه ها و دریاها نیز میزان گازهای گلخانه ای را به شدت افزایش داده است.

اما تنها راه مقابله با این مشکلات صرفه جویی در مصرف آب است، صرفه جویی در مصرف آب یعنی مصرف بهینه و یا درست مصرف کردن و اگر این مصرف بهینه در تمام قسمت های زندگی ما اعمال شود نتیجه ی خوبی خواهد داشت.

صرفه جویی باعث می شود تا علاوه بر حفظ این منبع طبیعی برای آیندگان، انسان‌ها و موجودات دیگری که امروزه با کم آبی مواجه هستند بتوانند از این نعمت الهی بهره ببرند.

پس هر یک از ما وظیفه داریم تا به اندازه ی سهم خود در مصرف آب صرفه جویی کنیم تا خود و دیگران با مشکلات قطعی آب مواجه نشویم، این صرفه جویی باید از خانه ها و رفتارهای روزمره ی هر کدام از ما شروع شود هر چند که ممکن است برخی از این رفتار ها بی اهمیت و پیش پا افتاده به نظر برسد اما اگر به صورت جمعی انجام پذیر کاملا موثر خواهد بود.

اما رسیدن به نتیجه ی مطلوب نیازمند اجرای این صرفه جویی در ابعاد بزرگ تر مانند سیستم کشاورزی، صنعت و … است که کمک و همیاری دولت و مدیران را می طلبد.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده