انشا علم بهتر است یا ثروت | زیباترین انشاهای ساده و ادبی علم بهتر است یا ثروت

انشا علم بهتر است یا ثروت از جمله انشاهایی است که همواره ذهن دانش آموزان دوره ابتدایی و راهنمایی را به چالش می کشاند. در ادامه انشاهای ساده، عادی و ادبی با موضوع علم بهتر است یا ثروت برای پایه چهارم، پنجم و ششم تا هشتم قرار داده ایم. با پرشین استار همراه باشید.

انشا علم بهتر است یا ثروت
انشا علم بهتر است یا ثروت

انشا علم بهتر است یا ثروت کلاس چهارم و پنجم

من دوست دارم ثروت زیادی داشته باشم چون می توانم با آن هم خودم در رفاه باشم و هم به بقیه مردم کمک کنم.

با ثروت می توانم همه امکانات لازم را برای خود و خانواده ام فراهم کنم. من فکر می کنم اگر پول نباشد سلامت ما آدم ها هم به خطر می افتد.

اگر کمی فکر کنیم متوجه می شویم که زمانی که هیچ فقیری در اطراف ما نباشد دنیا چقدر قشنگ تر می شود و همه خوشبخت تر هستند.

با ثروت می توان به پیشرفت علم هم کمک کرد، ما می توانیم مدارس بزرگ تر بسازیم و بیمارستان های مجهزتری راه اندازی کنیم. اما پدرم به من گفته است علم و ثروت در کنار هم هست که می تواند جامعه ما را از بدبختی و فساد نجات دهد.

علم و ثروت در کنار هم بیمارستان را راه اندازی می کند، علم و ثروت با هم مدرسه کامل ایجاد می کنند و علم به تنهایی هم می تواند پول ساز شود.

ما می توانیم خوب درس بخوانیم و با علمی که به دست می آوریم به مردم خدمت کنیم و زندگی خود را نیز به رفاه برسانیم. مثلا یک پزشک با علم خود هم کار می کند و درآمد زیادی دارد و هم به دیگران خدمت می کند.

البته ثروتمندان زیادی هم هستند که زیاد درس نخوانده اند اما از ثروت خودشان برای پیشرفت علم استفاده می کنند زیرا می دانند که ثروت به تنهایی باعث آرامش و خوشبختی آدم ها نمی شود.

من نتیجه می گیریم که هم با علم می توان به ثروت رسید و هم با ثروت می توان علم آموخت و به پیشرفت علم نیز کمک کرد. پس هر دو خوب است و این بستگی به سعی و تلاش خودمان دارد و مهم این است که یاد بگیریم از هر دو به درستی استفاده کنیم. این بود انشای من …

انشا علم بهتر است یا ثروت کلاس ششم تا هشتم

بسیارند عالمان بی علم و ثروتمندان فقیر!

علمی که تنها خاصیت آن بالا رفتن مدرک و جایگاه فرد میان دیگران باشد عالمی بی علم می سازد زیرا کسی که واقعا به دنبال اندوختن دانش است همواره به فکر برداشتن باری از دوش مردم خواهد بود، علم واقعی خضوع و فروتنی به دنبال خواهد داشت.

و ثروت زمانی که به ثروت اندوزی و ولع بیشتر برای جمع کردن مال تبدیل شود انسان را بنده خود خواهد کرد که در عین بی نیازی از مال دنیا همواره نیازمند و حریص است.

این که بگوییم علم بهتر است یا ثروت را در یک کلمه نمی توان خلاصه کرد، علم و ثروت در کنار هم می تواند هم نتیجه خوبی داشته باشد و هم به فاجعه ای عظیم بینجامد اگر انسانیت انسان ها به فراموشی سپرده شود.

عالمانی هستند که هیچ ثروتی ندارند و در عین حال رضایت و آرامش را به وضوح در چهره شان می بینیم، ثروتمندانی نیز هستند که به دنبال علم نبوده اند اما آنقدر به دیگران کمک کرده اند که حسابش را تنها خداوند می داند.

و برعکس آن را نیز زیاد دیده ایم …

من در جواب این سوال تنها می توانم بگویم هم علم و هم ثروت و هم هر نعمت دیگری که خداوند به انسان ها بخشیده تا زمانی که ما را بنده خود نکند و ما انسانیت خود را فراموش نکنیم و تا زمانی که در جهت خدمت به بندگان خداوند به کار گرفته شود خوب و پسندیده خواهد بود.

اما اگر همین نعمت ها در جهت سنگین کردن بار و سنگ لای چرخ زندگی دیگران انداختن استفاده شوند نه تنها به هیچ دردی نخواهد خورد بلکه باید روزی برای حیف و میل کردن آن ها جواب پس بدهیم.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده