انشا درباره ضرب المثل فضول رو بردند جهنم گفت هیزمش تره

انشا زیبا و خواندنی در مورد معنی ضرب المثل “فضول رو بردند جهنم گفت هیزمش تره”، برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا با موضوع فضول رو بردند جهنم گفت هیزمش تره
انشا با موضوع فضول رو بردند جهنم گفت هیزمش تره

یکی از اخلاقیات و صفت ناپسندی که ممکن است در اعمال و رفتار یک نفر مشاهده کنیم صفت فضولی است که به شدت باعث آزار دیگران می شود و حتی ممکن است مشکلات جدی برای اطرافیان به وجود آورد.

شخصی که فضول است برایش فرقی ندارد که کجاست و با چه کسانی است، او هر کجا که باشد قصد فضولی و دخالت در کار دیگران را دارد و یا مدام تلاش می کند از هر کاری سر درآورد.

این شخص فکر می کند تمام امور زندگی و شخصی دیگران به او مرتبط است و باید حتما از آن ها آگاه باشد، برای او حریم شخصی هیچ معنایی ندارد و با این توجیه که او عاقل و دانا است و باید دیگران را راهنمایی کند به بهانه های مختلف در زندگی دیگران سرک می کشد و اظهار نظر می کند.

البته گاهی این افراد فضولی را در شکل و شمایل دیگری به نمایش می گذارند مثلا بین دو نفر فضولی و خبرچینی می کنند و باعث بروز اختلاف بین آن ها می شوند.

آن ها پای صحبت یک نفر می نشینند و برداشت های منفی خود از آن صحبت ها را به دیگری انتقال می دهند و بدین ترتیب هیزم بر آتش اختلاف دو نفر ریخته و آن را شعله ور می کنند.

متاسفانه افراد فضول هیچ وقت از این کار زشت خود دست بر نمی دارند زیرا اسم دیگری به نام «کنجکاوی» برای فضولی خود انتخاب می کنند و سعی در توجیه و خوب جلوه دادن رفتار خود دارند.

می توان گفت صفت فضولی در این افراد نهادینه شده و آن ها با هر اعتراض و ایرادی که مواجه شوند به جای نگاه عمیق تر به رفتار و اعمال خودشان و اصلاح آن ها، دیگران را متهم می کنند و خود را عاری از هر گناهی می دانند، تنها راه مقابله با این افراد و فضولی آن ها دوری و قطع رابطه است تا از مشکلاتی که این افراد برایمان ایجاد می کنند در امان بمانیم.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده