انشا درباره ضرب المثل فیلش یاد هندوستان کرده

انشا زیبا و خواندنی در مورد معنی ضرب المثل “فیلش یاد هندوستان کرده”، برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا در مورد فیلش یاد هندوستان کرده
انشا در مورد فیلش یاد هندوستان کرده

گاهی دلمان برای یک لحظه، یک اتفاق و یا مکانی تنگ می شود و با تمام وجود آرزو می کنیم کاش دوباره می توانستیم در آن موقعیت باشیم اما افسوس که برگشت به گذشته امکان پذیر نیست و انسان همواره باید به سوی آینده قدم بردارد.

در زندگی هر انسانی لحظه ها و اتفاقاتی وجود دارند که قویتر و تاثیرگذارتر از دیگر روزهای زندگی انسان هستند به همین دلیل آدمی دوست دارد زمان در همانجا متوقف شود ولی زمان هیچ وقت نه برای کسی متوقف می شود و نه منتظر کسی می ماند.

ما همیشه به یاد اتفاقاتی خوبی هستیم که در گذشته رخ داده است و یا عزیزانی که روزی کنارمان بودند و یا حتی خانه و محله ای که روزی در آن زندگی شادی داشتیم و خاطره های خوبی در آنجا برای خود ساخته ایم، در این موقعیت هاست که می گویند «فیلش یاد هندوستان کرده»

برخی ها با قرار گرفتن در این موقعیت دچار اندوه می شوند و به یاد گذشته اشک می ریزند و تمام حال و آینده ی آن ها صرف غصه و حسرت گذشته می شود، این گونه افراد زندگی حال و فرصت های ارزشمندی که در اختیار دارند را فدای گذشته می کنند.

اما برخی دیگر، اگر چه یاد گذشته را در دل زنده نگه می دارند اما از لحظه های حال هم نهایت استفاده را می کنند تا زندگی خوب و لحظه های خوشی را برای خود فراهم کنند آن ها می دانند که عمر آدمی به سرعت برق و باد در حال گذر است و اگر از حال بهره ای نبرند زندگی را می بازند.

پس به جای حسرت خوردن برای گذشته باید در حال زندگی کنیم، باید قدر فرصت های ارزشمند زندگی که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده است را بدانیم و همواره شاکر پروردگار خویش باشیم که نعمت حیات و زیستن را به ما عطا کرده است.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده