انشا ادبی درباره لبخند زدن، خنده و لبخند خدا برای کودکان و نوجوانان

انشاهای زیبا و تاثیرگذار در مورد لبخند زدن، خنده و تاثیر آن در زندگی انسان و متن ادبی درباره لبخند خدا برای پایه چهارم تا هشتم

انشا در مورد لبخند زدن و لبخند خدا
انشا در مورد لبخند زدن

انشا کودکانه در مورد لبخند زدن

ما بچه ها لب های پر از لبخند و خنده و شادی را خیلی دوست داریم. پدر بزرگم می گوید: “خنده بر هر درد بی درمان دوا است.” من خیلی به این جمله فکر کرده ام، به همین دلیل است که می گویند آدم بیمار باید سعی کند که بخندد و شاد باشد چون این طوری بیماری اش زودتر خوب می شود.

من سعی می کنم وقتی مریض هستم، مثلا سرماخورده ام، به جای غر غر کردن و نق زدن حواس خودم را پرت کنم و مادرم هم مدام به من می گوید اتفاق خاصی نیفتاده است، آرام آرام بازی کن و بخند و به بیماری ات توجه نکن.

ما هر چقدر که بیشتر حواس مان به سختی و درد و ناراحتی ها باشد بیشتر اذیت می شویم و مشکلات ما بیشتر می شود در حالی که من به جای آن سعی می کنم جلوی آینه بروم و هر طور شده لبخند بزنم.

گاهی هم با بازی کردن با اسباب بازی ها و نگاه کردن به کارتون و خواندن کتاب داستانی که دوست دارم لبخند به لب هایم می آید.

لبخند زدن مثل سپر جلوی بدتر شدن بیماری را می گیرد و ما زودتر خوب می شویم.

از طرف دیگر اگر خوب دقت کنیم می بینیم که آدم هایی که می خندند و شاد هستند دوستان بیشتری هم دارند و مردم از بودن با آن ها بیشتر لذت می برند.

فکر کنید اگر دکترها و پرستارهای بیمارستان ها همیشه لبخند به لب داشته باشند چقدر روحیه بیماران خوب می شود و چقدر زودتر درمان می شوند.

خنده باعث موفقیت و پیشرفت ما در همه کارها می شود چون به ما انرژی زیادی می دهد. پس همه ما باید بیشتر بخندیم و با هم بخندیم تا دنیا قشنگ تر شود.

انشا درباره لبخند برای نوجوانان

اگر به اطراف و جهان پیرامون خود دقت کنیم خواهیم دید که گویا همه عالم در حال لبخند زدن است، از خورشید آن لحظه که طلوع می کند گرفته تا رقص برگ های درختان در باد و پرندگان در حال پرواز و آواز خوانی و قاصدک ها وقتی بر روی گل های تازه شکفته نشسته اند.

حتی بارش باران هم با این که بسیاری آن را به گریه تشبیه کرده اند به نظر من لبخند الهی است که خداوند از روی مهر و محبت فراوانش نثار طبیعت، جهان و ما انسان ها می کند تا زمین هم بخندد و شکوفا شود.

زندگی یعنی لبخند، وقتی نوزادی به این دنیا متولد می شود با اولین گریه اش موج شادی را به اطرافیانش هدیه می کند و من در همه این ها رد پای محبت و مهر بی دریغ پروردگار را می بینم.

خداوند با لبخند به ما می بخشد و لبخند را در جان و دل ما نیز می آفریند. همان طور که پایه و رمز همه آفرینش مهر بی کران او است و او در لحظه لحظه خلقتش به ما زیباترین لبخند ها را به ما زده است و این گونه عالمی زیبا خلق کرده است، پس ما هم اگر حرکتی می کنیم بایستی که این گونه باشیم و با لبخند روی لب و شادی در دل جلو برویم تا سختی های راه برای ما آسان تر شود، درد های مان زودتر بهبود پیدا کند و به پیروزی های بزرگ دست پیدا کنیم.

انسان ها با لبخند زدن در دل هم جا باز می کنند و لبخند یکی از مهم ترین اصول در برقراری روابط اجتماعی است اما باید کاری کنیم تا همان طور که لب های خود را به خنده باز می کنیم قلب های ما هم وادار به خندیدن شود تا لبخند مانند خورشیدی قلب و همه وجودمان را سرشار از روشنایی و شادی کند.

این طور می شود که خنده ما مسری می شود و دیگران را هم به لبخند وا می دارد و دیگران هم راحت تر از سختی های زندگی خود عبور می کنند.

بیاییم تا با هم بخندیم و صورت مان را با لبخندی زیبا مزین کنیم تا جهانی زیبا و آرام داشته باشیم.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده