انشا مقایسه برخاستن از خواب در روستا با شهر برای دانش آموزان پایه هشتم

انشا زیبا و خواندنی در مورد مقایسه برخاستن از خواب در صبح روستا با شهر برای دانش آموزان پایه هشتم

مقایسه برخاستن از خواب در روستا با شهر
مقایسه برخاستن از خواب در روستا با شهر

برخاستن از خواب در صبح های زود در یک روستا تفاوت زیادی با بیدار شدن از خواب در یک شهر شلوغ و پر از هیاهو دارد.

در شهر هر ساعتی که از خواب بیدار شوی صدای گذر ماشین ها از خیابان های شلوغ به گوش می رسد و صدای قدم های شتابان مردمی که هر یک با عجله به دنبال کاری هستند اما در روستا به هنگام سپیده دم صدای پرندگان به گوش می رسد و صدای حیوانات اهلی که خبر از روشنایی روز می دهند.

در شهر صبح ها که از خواب بیدار می شوی و پنجره را باز می کنی تا کمی هوای تازه تنفس کنی می بینی که هوایی برای نفس کشیدن نیست، آلودگی همه جا را فرا گرفته است و کم تر روزی نقاط دور و کوه ها قابل مشاهده هستند، کم تر روزی آسمان رنگ آبی دارد و ابر ها تماشایی هستند، اما در روستا پس از بیدار شدن پا به حیاط خانه ی روستایی می گذاری و هوای سالم تنفس می کنی.

در روستا به محض بیدار شدن می توانی آسمان پاک را ببینی که ابر های سپید مانند تکه های پنبه در آن خود نمایی می کنند و خورشید را می بینی که پرتو های درخشان آن بر سبزه ها، درختان، گل ها و شبنم های نشسته بر روی آن ها می تابد و منظره ی تماشایی و بی مانندی را خلق می کند.

در روستا صدای پرنده، صدای رود، صدای خش خش برگ های رقصان در باد و نسیم، صدای طبیعت و صدای زندگی می شنوی اما در شهر صدای شلوغی و آدم های خسته، صدای ماشین و صدای کارخانه هاست که به گوش می رسد.

تفاوت بزرگ بین برخاستن از خواب در روستا با شهر در آرامش و نشاطی ست که مردمان روستا دارند و در عوض زندگی مردمان شهر با شلوغی و هیاهو گره خورده است.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده