انشا درباره مقایسه قلب و سنگ برای دانش آموزان

انشا خواندنی و زیبا در مورد مقایسه قلب و سنگ برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دهم

انشا با موضوع مقایسه قلب و سنگ
انشا با موضوع مقایسه قلب و سنگ

سنگ ها، سخت و غیر قابل نفوذ هستند و گاهی ممکن است قلب یک انسان نیز مانند سنگ شود، انسانی که از همه نا امید شده و درهای قلب خود را به روی همگان بسته است.

انسان نیازمند مهر ورزیدن و مهر دیدن است اما گاهی چنان بی مهری می بیند که ترجیح می دهد قلبی از جنس سنگ داشته باشد و تمام عشق و محبت خود را پشت دیوارهای سنگی مخفی کند و قفلی سخت به آن بزند تا مبادا دوباره شاهد شکستن قلبش باشد.

این شخص برای این که کم تر آسیب ببیند راهی سخت را انتخاب می کند اما خود هم می داند که این راه با ذات انسانی او در تضاد است و انسانی که با قلب سنگی و بدون عشق زندگی کند گویی هیچ لذتی از حیات خویش نمی برد.

زیرا کسی که قلبی از جنس سنگ دارد هیچ شادی در زندگی خود ندارد، این فرد از تمام انسان ها دوری می کند و هیچ کس را به زندگی اش راه نمی دهد تا شاهد اتفاقات نا امید کننده ی بعدی و نامهربانی آن ها نباشد.

اما راه نجاتی هم برای قلب های سنگی وجود دارد، این راه نجات همان عشق و محبت است، حتی قلب های سنگی هم اگر عشق و محبت ببینند دوباره نرم می شوند و آن وقت شخص حصارهای سنگی که اطراف قلبش کشیده است را می شکند و لبخند می زند.

پس همه ی ما باید همواره مهر بورزیم و عشق و محبت خود را نثار کسانی کنیم که دوستشان داریم و باید همواره به آن ها یادآوری کنیم که تا چه اندازه برایمان ارزشمند هستند.

ما حتی باید به کسانی که قلب های سنگی دارند نیز یادآوری کنیم که اگر چه آن ها بی مهری دیده اند اما هنوز عشق و دوستی وجود دارد و با عشق و دوستی می توان باز هم در کنار یک دیگر با شادی زندگی کرد.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده