انشا درباره ضرب المثل هر که بامش بیش، برفش بیشتر

انشا زیبا و خواندنی در مورد معنی ضرب المثل “هر که بامش بیش، برفش بیشتر”، برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دهم

انشا در مورد هر که بامش بیش، برفش بیشتر
انشا در مورد هر که بامش بیش، برفش بیشتر

مال و ثروت یکی از نعمت‌ هایی است که خداوند متعال در اختیار بعضی از انسان ها قرار می دهد، این نعمت در برخی موارد می تواند آسایش و خوشی را برای شخص فراهم کند و برخی اوقات نیز باعث دردسر و مایه ی عذاب فرد می شود.

دردسر و عذاب داشتن ثروت زیاد از جایی شروع می شود که فرد بیشتر وقت و انرژی خود را برای نگهداری از ثروتش صرف می کند و هر لحظه ترس از دست دادن آن را دارد و همین مساله باعث می شود تا هیچ لذتی از زندگی خود نبرد.

در برخی موارد نیز این نگرانی ها به شکل وسواس گونه ای باعث می شود شخص دچار بی اعتمادی نسبت به اطرافیان شود و فکر کند هر کسی که به او نزدیک می شود برای ثروتش نقشه کشیده است.

از طرف دیگر خداوند متعال بابت تمام نعمت هایی که به ما بخشیده است از ما حساب پس می گیرد پس هر که نعمت مادی و معنوی بیشتری دارد باید مراقبت بیشتری داشته باشد و از داشته هایش به درستی استفاده کرده و از ثروت خود در جهت خیر رساندن به کسانی که توانایی مالی ندارند استفاده کند تا پیش خداوند سربلند باشد.

اما افرادی که دارایی کمتری دارند نگرانی و فکر و خیالشان هم کمتر است، آن ها آسوده تر زندگی می کنند و نگران از دست دادن چیزی نیستند و هر کجا که بروند ره توشه ی سبکی همراه دارند که زندگیشان را با آن بگذرانند.

اگر چه داشتن و به دست آوردن پول برای گذران زندگی بسیار مهم است و می تواند در کیفیت زندگی انسان نقش مهمی را ایفا کند اما باید بپذیریم که هر چه دارایی ما بیشتر شود مسئولیت، درگیری ذهنی و استرس ما هم برای نگهداری از آن بیشتر می شود پس باید برای داشته های بیشتر ظرفیت آن را نیز در خود ایجاد کنیم تا دچار مشکل نشویم.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده