انشا درباره ضرب المثل چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی

انشا زیبا و خواندنی در مورد معنی ضرب المثل “چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی”، برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دهم

انشا با موضوع چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی
انشا با موضوع چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی

هر انسانی در طول زندگی خود اشتباهات زیادی انجام می دهد، این اشتباهات ممکن است به خاطر کم توجهی، غفلت و یا گوش ندادن به حرف و نصیحت افراد داناتر و با تجربه تر باشد.

همچنین هر اشتباه و شکستی باعث می‌شود تا ما تجربیات جدید کسب کنیم و در آینده اشتباهات کمتری انجام دهیم اما انسان هایی که عقل خود را به کار نمی گیرند بارها و بارها یک اشتباه را تکرار می کند و به جای روبرو شدن با نتیجه ی اشتباهات خود، تقصیر آن را به گردن دیگران یا تقدیر و روزگار می اندازند.

در مقابل انسان های عاقل پس از هر شکست به دنبال اشتباهات و ضعف های خود می گردند و سعی می کنند در کار بعدی با وسواس و دقت بیشتری تصمیم بگیرند و عاقلانه تر رفتار کنند و تا جایی که بتوانند از تجربیات و مشورت دیگران استفاده می کنند تا احتمال اشتباه و پشیمانی را به صفر برسانند.

این دقت و سنجیده رفتار کردن باید در تمام رفتار و اعمال انسان وجود داشته باشد زیرا حتی گاهی یک سخن نابجا هم ممکن است پشیمانی به بار آورد و باعث ایجاد دردسر و مشکل شود.

پس همانطور که قبل از کاری سعی می کنیم فکر کنیم، باید در حرف زدن هم همین کار را انجام دهیم و قبل از به زبان آوردن هر حرفی درباره عواقب آن بیندیشیم تا دچار پشیمانی نشویم.

خداوند متعال به انسان عقل و اندیشه عطا کرده است تا به وسیله ی آن کارهای عاقلانه انجام دهد و اگر دچار اشتباه هم شد از عقل خود کمک بگیرد و اشتباهات خود را جبران کند.

هر کاری را بدون فکر و نسنجیده انجام دهیم نتیجه ای جز پشیمانی ندارد پس انسان باید همیشه قبل از هر کاری درباره ی آن فکر و تحقیق کند تا با شکست و پشیمانی روبرو نشود.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده