انشا در مورد چگونه در زندگی پیشرفت کنیم برای کودکان و نوجوانان

دو انشای ساده و عادی درباره ی چگونه در زندگی پیشرفت کنیم؟ برای پایه چهارم تا هشتم

انشا درباره ی چگونه در زندگی پیشرفت کنیم؟
انشا درباره ی چگونه در زندگی پیشرفت کنیم؟

انشا برای کودکان

به نظر من ما برای پیشرفت کردن باید خوب درس بخوانیم و سعی کنیم چیزهای بیشتری یاد بگیریم و هر روز علم و دانش خود را زیاد کنیم تا بتوانیم آدم موفقی شویم.

با این حال پیشرفت کردن فقط به معنی موفقیت درسی و علمی نیست بلکه برای این که زندگی خوبی داشته باشیم باید سعی کنیم رفتار و اخلاق خود را هم اصلاح کنیم.

مثلا آدم های مغرور یا حسود اگر هم خیلی درس بخوانند و بهترین شغل های دنیا را داشته باشند باز هم می توانند به دیگران آسیب برسانند و باعث آزار و اذیت مردم شوند.

مثلا اگر من در آینده دکتر شوم اما اخلاق خوبی نداشته باشم و با بیمارانم خوب صحبت نکنم و فقط به فکر خودم باشم آن وقت ممکن است فقط برای پول و ثروت بیشتر بیماران را درمان کنم و به بیماران فقیر کمک زیادی نکنم و حتی شاید آن ها را با حرف هایم آزار بدهم و به آن ها بی احترامی کنم.

مثل آن دکتری که وقتی دید خانواده کودک بیمارش پول ندارد تا هزینه درمان او را بدهند بخیه های او را باز کرد و این کار بسیار وحشتناکی است.

نتیجه می گیریم برای پیشرفت در زندگی باید اخلاق و علم خود را در کنار هم رشد دهیم تا هم زندگی پر بار و موفق داشته باشیم و هم بتوانیم باعث پیشرفت و افتخار کشورمان شویم.

انشا برای نوجوانان

همه ما انسان ها به دنبال پیشرفت و موفقیت در زندگی هستیم، بزرگ ترین برگ برنده ما در پیشرفت کردن ایمان به خداوند قادر و توانا است و این که باور داشته باشیم خداوند تمام شرایط و امکانات و توانایی های لازم برای پیشرفت را برای ما فراهم نموده است.

چه بسا بسیاری از افراد اراده، سعی و تلاش فراوانی برای رسیدن به اهداف از خود نشان می دهند اما چون تکیه آن ها فقط به خودشان است در لحظات حساس و موثر به یک باره نا امید می شوند و این نا امیدی تمام تلاش های آن ها را نابود می کند.

ناامیدی، افسردگی و استرس مهم ترین عوامل بروز شکست ها می باشند که از بی ایمانی و عدم توکل به خداوند متعادل نشات می گیرند.

برای موفقیت در امور مختلف زندگی وقتی سعی و تلاش لازم را در حد توان خود انجام دهیم باید بقیه امور را به دست خالق منان بسپاریم و بدانیم که اگر به نتیجه مورد نظر نرسیدیم و موفق نشدیم حتما خداوند طور دیگری برای ما رقم زده یا به قول بزرگ ترها حتما حکمتی داشته است.

در این مواقع نباید نا امید شویم بلکه باید خوب نگاه کنیم تا درهایی که برای ما باز می شوند را به موقع ببینیم.

یک عامل مهم دیگر در پیشرفت کردن در زندگی برنامه ریزی است. اگر ما در امور مختلف سعی کنیم از وقت خود نهایت استفاده را بکنیم در این صورت موفقیت های ما بسیار بیشتر می شود.

زمان مهم ترین سرمایه ما در زندگی و ارزش آن مانند طلا و چه بسا بیشتر است اگرچه بسیار کوتاه و زودگذر می باشد.

باید بدانیم اگر تصمیم داریم به درجه های بالای علمی برسیم پایه حرکت ما از همین حالا شروع می شود، ما نباید با تنبلی و سستی زمان را از دست بدهیم که روزی حسرت آن را خواهیم خورد.

ما انسان ها عالی ترین مخلوق خداوند هستیم و نباید وقت خود را برای مسائل بی اهمیت هدر دهیم، بلکه باید به اهداف بلندی که شایسته برترین مخلوق خداوند است فکر کنیم.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده