انشا درباره کوچ پرستو ها برای کودکان و نوجوانان پایه چهارم و پنجم

انشای خواندنی و زیبا درباره ی کوچ پرستو ها برای کودکان و نوجوانان پایه چهارم و پنجم

انشا درباره کوچ پرستو ها
انشا درباره کوچ پرستو ها

پاییز که می شود صدای رد و برق در همه جا می پیچد و باران آرام آرام شروع به باریدن می کند، برگ های زرد و نارنجی خود را به دست باد می سپارند و سوز سرما در تن دشت و صحرا می پیچد در این هنگام پرندگانی خوش آواز آشیان خود را ترک گفته و راه سفر در پیش می گیرند، نام این پرندگان کوچک و زیبا «پرستو» می باشد.

آن ها در عین ظرافت و زیبایی بسیار قوی هستند و می توانند دور ترین مسیر ها را پرواز کرده و از شهری به شهر دیگر و از کشوری به کشور دیگر بروند تا آشیانی نو در گرمای دلچسب آفتاب بسازند و سرما را پشت سر بگذارند.

تماشای پرواز دسته جمعی آن ها در آسمان دیدن دارد، پرستو ها با پرواز شان شکل های عجیب و غریب می سازند و صدای شان در همه جا می پیچید گاهی هم ممکن است برای رفع خستگی روی شاخه های درختی بنشینند و آواز سر دهند.

خورشید راهنمای آن هاست و در تمام طول مسیر، نگاه پرستو ها به خورشید است تا از آن طریق راه شان را پیدا کنند و به سرزمینی گرم برسند.

پرستو ها بسیار وفادار و مهربان هستند و اگر در طول سفر طولانی شان یکی از آن ها بیمار شود دیگران برای او صبر می کنند و او را تنها رها نمی کنند.

به وقت رسیدن بهار که صدای آبشار ها و چشمه ها در کوه ها و دشت ها پیچیده و درخت ها جامه ی سبز و سفید بر تن می کنند پرستو ها باز هم بار سفر بسته و به آشیانی که روزی آن جا را ترک گفته بودند بر می گردند.

آن ها با صدایی پر شور پیام شادمانی و شکفتن را به ساکنان زمین هدیه می کنند و خود نیز سرمست از بوی بهار زندگی دوباره آغاز می کنند.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده