عکس انواع سبیل های معروف مردانه جهان و نام آن ها چیست؟

از زمان های قدیم همه مرد ها سعی می کنند که چهره ی خود را مردانه تر و جذاب تر نشان دهند. به این منظور برخی از آن ها سبیل می گذارند که نوع آن می تواند آن ها را متفاوت تر و خاص تر جلوه دهد.

در ادامه این مقاله عکس انواع سبیل های مشهور مردانه دنیا و نام آن ها را برای شما ارائه کرده ایم. با پرشین استار همراه باشید؛

1. سبیل دالی

مدل سبیل دالی
مدل سبیل دالی

این مدل سبیل بیشتر ما را به یاد نقاش اسپانیایی سبک سورئال قرن بیستم، سالوادور دالی می اندازد. در این مدل، سبیل باریک از دو طرف خیلی تیز به سمت بالا می‌رود.

البته برای این‌ که سبیل به همان حالت بماند احتمالا به واکس یا ژل حالت دهنده احتیاج دارید.

2. سبیل انگلیسی

مدل سبیل انگلیسی
مدل سبیل انگلیسی

سبیل مدل انگلیسی بسیار شبیه به سبک دالی است فقط پهن تر و پرپشت تر بوده و دو طرف آن کوتاه تر است و فقط کمی به سمت بالا خم شده است.

3. سبیل فو مانچو

مدل سبیل فو مانچو
مدل سبیل فو مانچو

فو مانچو شخصیت محبوب فیلم های داستانی از این سبیل استفاده می‌کرد و به همین دلیل این مدل سبیل، فو مانچو نام گرفته است.

این مدل سبیل منشا خود را مدیون آسیایی ها به ویژه چینی هاست. رشد سبیل فو مانچو از بالای لب شروع می شود و از هر طرف دهان تا زیر فک رشد می کند.

رشد این نوع سبیل به زمان طولانی نیاز دارد و علاوه بر این لازم است که روز به روز با شانه مرتب شده و با واکس یا ژل حالت داده شود.

4. سبیل چخماقی

مدل سبیل چخماقی
مدل سبیل چخماقی

سبیل چخماقی یکی از سنتی ترین انواع سبیل هاست که در آن سبیل پرپشت روی لب‌ ها را می‌ پوشاند و در انتهای آن سبیل از دو طرف کمی رو به بالا انحنا پیدا می‌ کند.

به دلیل شباهت این مدل سبیل به فرمان دوچرخه به آن سبیل فرمانی هم می‌ گویند. این مدل سبیل در گذشته در میان افراد میان‌ سال و مسن محبوبیت داشته است.

5. سبیل نعل اسبی

مدل سبیل نعل اسبی
مدل سبیل نعل اسبی

سبیل نعل اسبی به شکل حرف U انگلیسی ولی برعکس است و به دلیل شباهت به نعل اسب به آن سبیل نعل اسبی می‌ گویند. سبیل روی لب‌ ها را می‌ پوشاند و در انتهای آن از دو طرف رو به پایین امتداد می‌ یابد.

سبیل مدل نعل اسب (دسته موتوری) کاملا شبیه سبیل های سبک فو مانچو است. تفاوت اصلی در این است که سبیل نعل اسبی کلفت تر و پرپشت تر بوده و به جای دادن نوک های سبیل در زیر فک، دقیقا در لبه فک بریده می شوند.

هالک هوگان بازیگر هالیوود و بازیکن سابق کشتی کچ از جمله افراد مشهوری است که از این نوع سبیل استفاده می کند.

6. سبیل امپریال

مدل سبیل امپریال
مدل سبیل امپریال

مدل سبیل امپریال مانند سبیل دالی است اما کمی مو های پشت لب کلفت تر و پر پشت تر هستند و دو انتهای آن هیلی تیز به سمت بالا می رود.

7. سبیل مدادی

مدل سبیل مدادی
مدل سبیل مدادی

این مدل سبیل بسیار نازک است که می‌تواند به شکل یک خط باریک افقی در مجاورت یا کمی بالاتر از لب قرار داشته باشد. این سبیل ها هرگز نباید با بینی تماس داشته باشند.

کلارک گیبل بازیگر مشهور هالیوود از جمله افرادی بود که سبیل مدادی داشت.

8. سبیل هرمی

مدل سبیل هرمی
مدل سبیل هرمی

سبیل هرمی یکی از انواع سبیل های پرپشت مردانه است که دقیقا شکل هرمی دارد. خطوط این سبیل ها ممکن است صاف تنظیم شوند، لبه های آن کاملا مشخص بوده و اندازه آن ممکن است متفاوت باشد.

9. سبیل هیتلری

مدل سبیل هیتلری
مدل سبیل هیتلری

این مدل سبیل را بازیگر مشهور چارلی چاپلین و هیتلر مشهور کردند. در این نوع مدل، لبه‌ های سبیل تراشیده می‌شود و سبیل به شکل مستطیلی به طول 3 تا 5 سانتیمتر در می‌ آید.

احتمالا این مدل سبیل ساده ترین نوع سبیل محسوب می شود.

10. سبیل مکزیکی

مدل سبیل مکزیکی
مدل سبیل مکزیکی

در این مدل، سبیل ضخیم و پرپشت از وسط لب بالایی شروع و به دو طرف کشیده می‌ شود. پانچو ویلا از ژنرال‌ های انقلاب مکزیک از این مدل سبیل استفاده می‌ کرد و به همین دلیل این مدل به سبیل پانچو هم شهرت یافته است.

منبع : atozhairstyles

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده