بهترین هتل های سنتی اصفهان کدامند؟

میدان نقش جهان در اصفهان

سفر به اصفهان یکی از ۵ شهر برتر گردشگری در ایران، بهترین انتخاب برای سپری کردن اوقات فراغت است. با سفر به اصفهان در واقع به پایتخت صنایع دستی ایران سفر می‌کنید؛ علاوه بر این با قدم زدن در بافت تاریخی این شهر به یاد دوره‌های تاریخی ایران خواهید افتاد.

اصفهان شهر مهمان‌نوازها است و به همین دلیل اقامتگاه‌هایی بسیار زیبا برای مسافرانش تدارک دیده است. هتل های اصفهان در دو دسته لوکس و سنتی هستند. اگر شما عاشق هتل های سنتی اصفهان هستید و دوست دارید سفری در تاریخ داشته باشید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

هتل عباسی اصفهان

یکی از بهترین اقامتگاه‌ های سنتی اصفهان، هتل عباسی اصفهان است. هتلی که با معماری زیبایش گردشگران ایرانی و خارجی را اسیر خود می‌کند. این مهمانسرای زیبا دارای ۲۲۵ واحد اقامتی بوده و در یکی از بهترین مناطق شهر اصفهان قرار دارد. هتل عباسی دسترسی ساده‌ای به اماکن تفریحی و گردشگری مانند سی و سه پل، کاخ هشت بهشت، بنای منارجنبان و میدان نقش جهان دارد.

اتاق‌ها و سوئیت‌های این هتل زیبا و تاریخی بسیار متنوع و باشکوه هستند که معروف‌ترین آن‌ها سوئیت قاجار و سوئیت صفوی است. در این سوئیت‌ها سفری به دوره صفوی و قاجار خواهید داشت و با تک تک نقاشی‌ها و تزئینات زیبایش ارتباط برقرار می‌کنید.

با اقامت در هتل عباسی، دیگر لازم نیست به دنبال رستوران و کافی شاپ باشید. این مجموعه دارای بهترین رستوران‌ها و سفره‌خانه‌ها است که ازجمله زیباترین و بهترین آن‌ها می‌توان رستوران چهلستون، کافه تریای نقش جهان و رستوران چشم‌ انداز را نام برد.

به هر دلیلی بخواهید مراسمی در هتل عباسی به پا کنید، این اقامتگاه میزبان خوبی برای برگزاری جشن و ضیافت شما است. تالارهای چندمنظوره هتل عباسی با ظرفیت‌های متفاوت و چیدمانی زیبا و باشکوه، چشم در راه میهمانان عزیز شما هستند. این تالارهای پذیرایی شامل تالار عباسی، تالار فیروزه، آینه، مرمر، زرین، عالی قاپو، نقش جهان، سیمین و سیما است. علاوه بر همه این‌ها هتل عباسی اصفهان دارای یک مجموعه ورزشی و تفریحی فوق‌العاده بزرگ و تمیز است که شامل استخر، سونا خشک و بخار، سالن بدنسازی، جکوزی، خدمات ماساژ و غیره است.

هتل سنتی کریاس اصفهان

از جمله بهترین هتل های سنتی اصفهان می‌توان به هتل سنتی کریاس اشاره نمود. این اقامتگاه زیبا عتیقه‌ای به‌جامانده از معماری دوران قاجار است و ساختش به دو قرن پیش بازمی‌گردد. هتل سنتی کریاس فقط ۱۵ اتاق دارد؛ اما هرکدام از آن‌ها ماجرایی برای گفتن دارند.

اتاق‌های اقامتگاه سنتی کریاس اصفهان تمام امکانات لازم برای یک اقامت به‌یادماندنی را دارند. در همین میان باید اشاره داشته باشیم این هتل زیبا فاصله اندکی تا کاخ عالی قاپو، مسجد جمعه، کاخ چهلستون، عمارت هشت‌ بهشت، کلیسای وانک، مسجد لنبان، مدرسه چهارباغ، مسجد حکیم، سی و سه پل، پل خواجو، مسجد جامع عباسی و مسجد شیخ لطف الله دارد. این عمارت زیبا با معماری فوق‌العاده‌اش حتماً نظر شما را جلب می‌کند. ستون‌های سفید رنگ این بنا و گل‌کاری‌های اطراف حوض لاجوردی‌اش، نگاه هر بیننده‌ای را از آن خود می‌کند.

خانه تاریخی قصر منشی اصفهان

به سراغ یکی دیگر از زیباترین هتل های سنتی اصفهان می‌رویم. بنایی که متعلق به اواخر سال‌های صفوی و دوره قاجار است. البته نگران نباشید امکانات این هتل بسیار به‌روز بوده و از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۴ به‌طور کامل بازسازی شده است.

از موقعیت مکانی خانه تاریخی قصر منشی اصفهان اگر بخواهیم بگوییم، باید به دسترسی آسان آن به مسجد جامع عباسی، خانه مشروطیت و میدان نقش جهان اشاره کنیم. اگر می‌خواهید در حس نوستالژیک غرق شوید، باید یکی از اتاق‌های قصر منشی را رزرو کنید.

این اتاق‌ها فاقد تلویزیون بوده و فرصتی برای فاصله گرفتن از تکنولوژی و روزمرگی‌ها هستند. در این هتل زیبا انواع غذاهای اصیل ایرانی را می‌توانید سفارش دهید. از جمله این غذاهای خوشمزه می‌توان به انواع غذاهای ایرانی و سنتی مانند شوربا، کله جوش، خورش ماست، قرمزه و سوپ اوماج اصفهان است. البته خانه تاریخی قصر منشی اصفهان، امکانات عمومی هم کم ندارد که نظیر آن‌ها صرافی، نمازخانه، رستوران ایرانی، کافی شاپ و فروشگاه صنایع دستی است.

هتل سنتی خانه کشیش اصفهان

اقامتگاه سنتی خانه کشیش اصفهان از روزگار صفویان می‌گوید. این هتل جزو محبوب‌ترین هتل های سنتی اصفهان است. اقامتگاهی که متعلق به یک کشیش ارمنی به نام گارگین هانانیان بوده و امروزه پس از بازسازی تبدیل به یک هتل سنتی بسیار زیبا شده است.

سال بازسازی خانه سنتی کشیش ۱۳۹۷ قلمداد می‌شود. معماری این اقامتگاه سنتی، به شیوه معماری صفویان بوده و دارای باغچه‌های سرسبز و بزرگ در حیاط هتل و اتاق‌هایی که دور تا دور این حیاط زیبا قرار گرفته‌اند، است.

اتاق‌ها و سوئیت‌های خانه کشیش به ۱۱ عدد می‌رسد که نظیر آن سوئیت‌های چهار تخته و پنج تخته هستند. البته برای جمعیت‌های کمتر نیز این اقامتگاه دارای اتاق‌های دو تخته و سه تخته است. داخل اتاق‌های این اقامتگاه یخچال، مینی بار، تلویزیون ال‌سی‌دی، سیستم تهویه مطبوع، مبلمان، کتری برقی، سرویس بهداشتی، حمام و وسایل بهداشتی به چشم می‌خورد.

از امکانات عمومی اقامتگاه سنتی خانه کشیش اصفهان نیز می‌توان به روم سرویس، لاندری، پذیرش ۲۴ ساعته، تاکسی سرویس و صندوق امانات اشاره نمود. برای صرف وعده‌های غذایی می‌توانید به فضای دنج و چشم‌نواز هتل سنتی کشیش سر بزنید چراکه در این محل انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای خوشمزه برای شما سرو می‌شود.

هتل سنتی سهروردی اصفهان

نمایی از حیاط اقامتگاه سنتی سهروردی

یکی دیگر از بهترین هتل های سنتی اصفهان اقامتگاه سهروردی است. هتلی که در سال ۱۳۹۸ تأسیس گردید و یادگاری از دوره قاجار است. هتل سنتی سهروردی دارای ۱۰ باب اتاق است و به بافت تاریخی شهر و اماکن مهم اصفهان مانند کلیسای وانک، سی و سه پل، پل خواجو و میدان نقش جهان اشراف دارد. این ده باب اتاق به ظرفیت حداکثر ۴ نفر هستند و سرویس اضافه آن‌ها به صورت تشک است.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های هتل سهروردی، اتاق‌های vip با دیوارهای کاهگلی، حوض و تنور در داخل اتاق است. در اتاق‌های وی‌آی‌پی شیخ بهایی و خیام نیز می‌توانید شاهد وسایل آنتیک و خاص و آینه‌کاری‌هایی که هوش از سرتان می‌برد باشید.

با توجه به قیمت هتل های سنتی هزینه‌هایی که اقامتگاه سنتی سهروردی اصفهان از شما دریافت می‌کند، منصفانه به نظر می‌رسد؛ چراکه ارزش یک خاطره‌ خوب و آرامش در اتاق‌های بی‌نظیرش را دارد. این اتاق‌ها دارای امکاناتی مانند یخچال، تلویزیون، تلفن داخلی، چای ساز، حمام و سرویس بهداشتی فرنگی هستند.

در این اقامتگاه سنتی پارکینگ به صورت رایگان در اختیار میهمانان قرار می‌گیرد که ظرفیت آن ۲۰ خودرو است؛ همچنین باید بدانید که هتل سنتی سهروردی اصفهان دارای رستورانی با ظرفیت ۱۵۰ نفر است. از طرفی می‌توانید عصرانه‌های دلچسبی در چای خانه سنتی این هتل میل کنید.

هتل سنتی میناس اصفهان

ساختمان هتل سنتی میناس اصفهان

به سراغ یکی دیگر از کهن‌ترین هتل ‌های سنتی اصفهان می‌رویم. هتلی که بیش از ۴۰۰ سال قدمت دارد و طراحی جذابش گردشگران را شیفته خود کرده است.

این هتل زیبا واحدهای اقامتی اندکی دارد؛ با‌این‌حال توانسته واحدهای اقامتی شیک و زیبایی، درخور میهمانان شهر اصفهان، مهیا سازد. تجهیزات این اتاق‌ها شامل مبلمان، یخچال، تلفن، صندوق امانات، مینی بار، تلویزیون، چای ساز، آباژور و لوازم بهداشتی است.

از دیگر امکانات هتل سنتی میناس اصفهان می‌توان به کپسول آتش نشانی، اتاق چمدان، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، فکس، پرینتر، فتوکپی، پارکینگ با گنجایش ۱۰ خودرو، کافی شاپ دلباز، رستورانی بسیار زیبا و فضای سبزی چشم‌نواز برای پیاده‌روی اشاره نمود.

هتل سنتی عتیق اصفهان

در حوالی مسجد بزرگ و پر‌آوازه عتیق، ساختمانی را می‌بینید که به هتل سنتی عتیق اصفهان معروف است. این هتل در سال ۱۳۹۲ شروع به کار نموده و بازسازی شده است. باید بدانید هتل عتیق جزو یکی از بهترین هتل های سنتی اصفهان به حساب می‌آید. هتلی که با معماری حرفه‌ای و زیبایش میهمانان شهر اصفهان را به سوی خود می‌کشاند.

باید بدانید هتل سنتی عتیق دارای حیاطی مرکزی با ۲۰ اتاق، ۳ شاه نشین و ۳ سرداب است. چیزی که از همه بیشتر در هتل سنتی عتیق خودنمایی می‌کند، مقرنس‌کاری‌ها، نقاشی‌ها و گچبری‌های بسیار زیبا و حیرت‌انگیز است.

این اقامتگاه زیبا دارای ۲۳ واحد اقامتی بوده که چیدمان آن‌ها به صورت اتاق‌های یک تخته، دو تخته، سه تخته، چهار تخته لوکس و سوئیت‌های قاجار است.

در هتل عتیق اصفهان محال است که هوس شکم‌گردی نکنید؛ این هتل رستورانی با انواع غذاهای ایرانی و سنتی دارد. با رزرو هتل سنتی عتیق اصفهان می‌توانید به جاذبه‌های معروف این شهر مانند کاخ چهلستون، خیابان چهارباغ، نقش جهان، کلیسای وانک و غیره سر بزنید.

اقامتگاه بوم گردی سرای سنتی هاتف اصفهان

در سرای سنتی هاتف اصفهان همه چیز سنتی است؛ در واقع این اقامتگاه یکی از زیباترین هتل های سنتی اصفهان است. عمارتی ۱۲۰ ساله که خاطره‌ها برای گفتن دارد. هتلی که با انواع المان‌ها و عناصر سنتی ایرانی تزیین شده است؛ البته که این هتل مورد مرمت قرار گرفته و به شکل امروزی بازسازی شده است. اقامتگاه بوم گردی سرای سنتی هاتف اصفهان دارای ۹ واحد اقامتی است.

اتاق‌های این عمارت در طبقه همکف قرار دارند و از لحاظ ظاهری بسیار تمیز و آراسته هستند. تمامی این اتاق‌ها دارای سرویس تخت خواب و تشک‌های راحتی بوده و هر اتاق دارای سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی است. اقامتگاه بوم گردی سرای سنتی هاتف دارای رستورانی فوق‌العاده زیبا است که انواع غذاهای سنتی را به میهمانان ارائه می‌دهد.

جالب اینجاست که این هتل نزدیک به میدان نقش جهان ساخته شده و در ۵۰۰ متری این میدان قرار دارد. از امکانات اقامتگاه بوم گردی سرای سنتی هاتف اصفهان می‌توان به آلاچیق، لباسشویی، صندوق امانات، اینترنت رایگان، حمام شخصی، رستوران ایرانی، اتاق چمدان، خدمات تور، خدمات تهیه بلیط، چایخانه سنتی، تاکسی سرویس، پارکینگ غیر مسقف و کپسول آتش نشانی اشاره نمود.

هتل سنتی خان نشین اصفهان

هتل سنتی خان نشین اصفهان جزو بهترین هتل های سنتی این شهر است که قدمت آن به ۲۵۰ سال می‌رسد. البته این بنا در سال ۱۳۹۳ تغییر کاربری داده و تبدیل به یک مکان عالی برای اقامت میهمانان عزیز شهر اصفهان شده است.

بازسازی هتل یاد شده در سال ۱۳۹۶ انجام شده و دارای اتاق‌هایی به صورت دو تخته، سه تخته و چهار تخته است. در رستوران سنتی خان نشین می‌توانید انواع غذاهای فرنگی و سنتی را سفارش دهید و از چشم‌انداز زیبایش نهایت لذت را ببرید.

این عمارت حتما شما را به یاد بناهای تاریخی دوران قاجار می‌اندازد. از جمله امکانات هتل سنتی خان نشین می‌توان به پذیرش ۲۴ ساعته، لابی، کمد دیواری، رستوران، سرویس بهداشتی، روم سرویس ۲۴ ساعته، خدمات تور شهری، اینترنت بی‌سیم، تهویه مطبوع، کافه سنتی، یخچال با شارژ، کافی شاپ، تاکسی سرویس در هتل، خدمات مسافرتی، فروشگاه، تهویه مطبوع و رستوران اشاره نمود.

هتل سنتی اصفهان

اگر دوست دارید در هتلی شبیه به موزه اقامت داشته باشید، هتل سنتی اصفهان بهترین گزینه است. این هتل زیبا خانه‌ای با تاریخچه‌ای دور و دراز بوده که از دوران صفوی به یادگار مانده است. سبک معماری هتل سنتی اصفهان، مانند معماری خانه‌های دوره صفوی است. خانه‌هایی که دارای حیاط‌های اندرونی و بیرونی بودند و باغچه‌های زیبایشان، دل هر بیننده‌ای را می‌برد.

هتل سنتی اصفهان از همان خانه‌هایی‌ست که عاشقش می‌شوید و دوست ندارید آنجا را ترک کنید. در حقیقت این اقامتگاه یکی از معروف‌ترین هتل های سنتی اصفهان است. این خانه تاریخی جان می‌دهد برای عکاسی. هتل سنتی اصفهان در طی چندین پروژه مرمت و بازسازی شده و اولین بارش در سال ۱۳۸۵ انجام شد.

البته سنتی بودن این مکان، بنا به داشتن امکانات امروزی نیست، بلکه تلفیقی از دنیای مدرن و سنتی است؛ بنابراین قدمت ۵۰۰ ساله این هتل تأثیر منفی روی رفاه و آسایش مسافران هتل نخواهد داشت.

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی که می‌خواهند اصفهان را برای ماه عسل انتخاب کنند، رزرو هتل سنتی اصفهان است. هتلی با سوئیت‌های رویایی، آینه‌کاری‌های ظریف، پنجره‌های ارسی و نورپردازی‌های حرفه‌ای‌ که هوش از سر آدم می‌برد.

هتل سنتی دارای ۱۶ واحد اقامتی بوده که به ظرفیت ۱۷۰ نفر است. بهترین سوئیت آن، سوئیت شاه نشین با دو خواب است. اتاق‌های هتل سنتی اصفهان دارای مبلمانی زیبا، دراور، کمد لباس، یخچال، تلویزیون، مینی بار، چای ساز، تهویه مطبوع و سرویس فرنگی هستند.

در صورتی که قصد دارید سایر اقامتگاه های سنتی در اصفهان را بیشتر بشناسید به مقاله ” آشنایی با هتل های سنتی اصفهان” از سایت ایران هتل آنلاین مراجعه فرمایید.
مرجع: iranhotelonline.com

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده