9 ترفند کاربردی برای استفاده و نگهداری از لوازم خانگی

استفاده و نگهداری از لوازم خانگی
استفاده و نگهداری از لوازم خانگی

این ترفند های استفاده و نگهداری از لوازم‌ خانگی به شما کمک می‌کند تا در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید حتما برای خانه تکانی از این ترفند ها کمک بگیرید.

باید اعتراف کرد که اکثر مردم همیشه نسبت به ترفندها و روش‌های نگهداری از لوازم خانگی بی توجه هستند. اما دیر یا زود هزینه خرید یک وسیله جدید یا هزینه تعمیر آن به سراغ ما خواهد آمد.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم کاری کنیم که عمر وسایل خانگی با کمک به کار بستن ترفندهایی برای نگهداری درست از آن‌ها طولانی‌تر شود.

1. واشرهای لاستیکی یخچال را تمیز کنید

می‌گویند عمر یخچال‌ها و فریزرها 10 سال است. برای اینکه عمر مفید دستگاه را تضمین کنید باید مرتب واشرهای لاستیکی که روی درب یخچال و فریزر قرار دارد را چک کنید. هر چند وقت یک‌بار با کمی آب و صابون باقی‌مانده غذا و گردوخاک را از روی آن‌ها پاک کنید و با یک حوله خشک کنید.

این کار به بهتر بسته شدن درب دستگاه کمک می‌کند و باعث می‌شود هوای خنک یخچال که باید صرف نگهداری از غذاهای شما شود هدر نرود.

در صورتی که واشرهای لاستیکی روی درب یخچال یا فریزر دچار مشکل هستند در اولین فرصت برای تعمیر یخچال یا تعمیر یخچال فریزر خود اقدام نمایید تا از بروز خسارات بیشتر پیش‌گیری نمایید.

2. ماکروویو را تمیز کنید

گاهی اوقات در آشپزخانه‌ها از ماکروویو زیاد کار می‌کشیم. و این یعنی باید دفعات تمیز کردن دستگاه را هم دو برابر کنید.
با گذاشتن یک کاسه آب و چند برش لیموترش در ماکروویو و گرم کردن آن دستگاه را با بخار آب تمیز کنید. بخار آب باعث می‌شود کثیفی چسبیده به جداره‌ها آسان‌تر با دستمال پاک شود.

3. ماشین ظرف شویی را خوش‌بو نگه دارید

هفته‌ای یک‌بار با ریختن یک فنجان سرکه در ماشین ظرف‌شویی می‌توانید کاری کنید که دستگاه همیشه بوی تمیزی و تازگی داشته باشد. ولی توجه کنید که موقع تمیز کردن دستگاه با سرکه ظروف و بشقاب‌ها در ماشین ظرف‌شویی نباشند.

4. فیلتر تهویه هوا را تمیز کنید

برای داشتن بیشتر جریان هوای ممکن حتما دو تا چهار هفته یک‌بار فیلتر دستگاه تهویه هوا را تمیز کنید.
اگر دستگاه شما فیلتر دائمی دارد با استفاده از جاروبرقی گردوخاک آن را پاک کنید. ولی اگر فیلتر دستگاه یک‌بارمصرف است به‌سادگی آن را بیرون بیاورید و یک فیلتر جدید را جایگزین کنید.

5. خرده نان‌های چسبیده به تستر را پاک کنید

بیشتر مردم اصلاً نمی‌دانند که دستگاه تستر یک سینی برای خرده نان دارد که اگر به حال خود رها شود می‌تواند حتی آتش‌سوزی به بار بیاورد. بسته به اینکه چقدر از تستر استفاده می‌کنید به نظر می‌رسد بد نباشد هفته‌ای یک‌بار این سینی را تمیز کنید.

6. لکه‌های غذا را از روی اجاق‌گاز پاک کنید

اگر لکه‌های غذا را از روی اجاق‌گاز پاک نکنید؛ به‌مرور شعله اجاق‌گاز روشن نمی‌شود. برای حل این مشکل یک مسواک بردارید و به‌آرامی شعله گاز و فندک آن را تمیز کنید تا اگر غذایی به آن چسبیده پاک شود.

7. فیلتر آب را تمیز کنید

به‌مرورزمان فیلتر آب جرم می‌گیرد و باعث می‌شود آب به‌راحتی از آن عبور نکند. توصیه‌شده هر 3 تا 6 ماه یک بار یا حتی زودتر فیلتر تصفیه آب را تعویض کنید خصوصا اگر در میزان فشار آب یا رنگ آن تغییری مشاهده کرده‌اید.

8. شیلنگ‌های ماشین لباسشویی را چک کنید

با چک کردن شیلنگ‌های ماشین لباسشویی از سر ریز آب و کف روی زمین خانه جلوگیری کنید. به دنبال شکاف یا گره و پیچ خوردگی بگردید. بهتر است هر پنج سال یک‌بار شیلنگ‌ها توسط یک نمایندگی معتبر تعمیر ماشین لباسشویی تعویض شوند.

9. خشک‌کن لباس را گرم کنید

اگر می خواهید کاری کنید دستگاه خشک‌کن بهتر کار کند باید دست‌به‌کار شوید و فیلتر آن را جدا کنید. ابتدا آب روی فیلتر بریزید. اگر آب را در خود نگه می‌دارد یعنی باید تمیز شود. با استفاده از یک برس آشپزخانه فیلتر را با کمی شوینده لباس و آب گرم تمیز کنید.

با به کار بستن این روش‌ها می‌توانید بیشترین استفاده ممکن را از لوازمی که در اختیار دارید بکنید. در آخر به یاد داشته باشید همواره برای تعمیر لوازم خانگی خود به تعمیرگاه‌های مجاز آن در سراسر کشور مراجعه کنید و از مراجعه به افراد غیرمتخصص پرهیز کنید.

بعنوان مثال اگر یخچال برند سامسونگ شما دچار اشکال شده است حتما به تعمیرگاه مجاز یخچال سامسونگ مراجعه نمایید.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده