خواص معجزه آسای آب هویج و سیب و چغندر برای سلامتی بدن

ترکیب آب هویج، آب سیب و آب چغندر یا لبو که به نوشیدنی معجزه آسای ضد سرطان معروف شده است، به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد التهاب قوی فواید زیادی برای بدن دارد.

خواص آب هویج و سیب و چغندر
خواص آب هویج و سیب و چغندر

این نوشیدنی در ابتدا توسط یک گیاه شناس چینی برای درمان سرطان ریه معرفی شد و در حال حاضر به دلیل خواصی که برای سلامتی بدن و مغز دارد، مورد توجه قرار گرفته است.

در ادامه با پرشین استار همراه شوید تا با بهترین خواص دارویی این معجون ضد سرطان برای سلامتی بدن، مغز، لاغری و پوست و همچنین عوارض و مضرات آن بیشتر آشنا شویم.

خواص دارویی و فواید آب هویج و سیب و چغندر

1. منبع غنی ویتامین ها و مواد معدنی است

آب هویج و سیب و چغندر حاوی مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن برای ترمیم و رشد است. این نوشیدنی حاوی مقادیر بالای ویتامین های A ، B1 ، B2 ، B6 ، C ، E و K به علاوه مواد معدنی مانند فولات ، روی ، مس ، آهن ، کلسیم ، پتاسیم ، فسفر ، منیزیم ، نیاسین ، سدیم و منگنز می باشد.

2. روند پیری را به تاخیر می اندازد

مقادیر بالای ویتامین های A ، B  ، C ، E و K به شما کمک می کند تا جوانتر از سن واقعی خود به نظر برسید و احساس راحتی کنید. فیبرها و مواد معدنی رژیم غذایی همچنین به بهبود عملکردهای اساسی بدن و جوان سازی بدن و اندام های حیاتی کمک می کنند.

3. به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند

نوشیدن ترکیب آب هویج و سیب و چغندر سموم و مواد شیمیایی را که باعث آکنه، جوش های سرسیاه و لکه های پوستی می شوند دفع می کند. این پوست و گلگون تر می کند.

4. به تقویت بینایی و بهبود عملکرد عضلات چشم کمک می کند

چشمان ظریف شما در طول روز استرس و فشار زیادی را تجربه می کنند به خصوص اگر کار شما شامل استفاده از رایانه باشد.

این می تواند بر قدرت عضلات چشم تأثیر بگذارد، چشم های شما را خسته و حتی خشک کند. نوشیدن یک لیوان پر از این معجون شگفت انگیز ویتامین A بدن را تامین می کند که برای تقویت بینایی ضروری است.

همچنین به بهبود قدرت عضلات مژگانی کمک می کند که به تغییر فاصله کانونی لنز چشم کمک می کند، نوشیدن این نوشیدنی معجزه گر باعث آرامش چشم خسته نیز می شود.

5. به تقویت حافظه کمک می کند

این نوشیدنی غنی شده قادر به افزایش اتصالات عصبی برای پاسخ سریع تر است. همچنین میزان توجه و حافظه را بهبود می بخشد. در نتیجه شما قادر خواهید بود سریع تر فکر کنید و در تمام فعالیت ها بهتر عمل کنید.

6. اندام های داخلی را تقویت می کند

کبد پروتئین را پردازش کرده و انرژی را ذخیره می کند، قلب خون را به بقیه بدن پمپ می کند و کلیه ها سیستم بدن را تمیز می کنند. همه اعضای بدن ما نقش دارند که از کل بدن مراقبت می کنند بنابراین شما نیز باید از آنها مراقبت کنید.

با استفاده از این نوشیدنی می توانید این کار را انجام دهید. آلفا و بتا کاروتن مواد تشکیل دهنده این نوشیدنی را تشکیل می دهند که کبد را سم زدایی می کنند، سطح فشار خون را حفظ می کنند، کلسترول را کاهش می دهند و به هضم غذا کمک می کنند، بدن را فعال و متناسب نگه می دارند، از بیماری های قلبی، یبوست مزمن، بیماری های کبدی و مشکلات کلیوی جلوگیری می کنند.

7. با بیماری های شایع مبارزه می کند

با یک ایمنی قوی می توانید با بیماری های شایع مانند آنفولانزا، کم خونی و حتی آسم مبارزه کنید.

برای ایمنی بهتر شما به تعداد گلبول سفید بیشتر و تقویت هموگلوبین نیاز دارید. مصرف مداوم ترکیب معجزه آسای سیب، چغندر و هویج می تواند تولید گلبول های سفید خون و هموگلوبین را در بدن بهبود بخشد و در هنگام درمان بیماری نتایج بهتری به شما بدهد. نوشیدنی معجزه آسا همچنین می تواند بوی بدن، بوی بد دهان و عفونت های گلو را کاهش داده و ریه های شما را قوی کند.

8. روند رشد سرطان را کند می کند

سرطان بیماری است که منجر به رشد غیرقابل کنترل سلولها می شود. هیچ اثبات واقعی برای اینکه  مخلوط آب هویج و سیب و چغندر قادر به درمان سرطان هست یا نه وجود ندارد.

با این حال این نوشیدنی توانسته رشد سلول های سرطانی را کند کند. یک مورد بیمار در حال بهبودی از سرطان ریه بوده است اما اثر بخشی این اکسیر گرانبها به مرحله سرطانی بستگی دارد.

چگونه نوشیدنی معجزه آسا با سرطان مبارزه می کند؟

ماده اصلی تشکیل دهنده این آب میوه که با سرطان مبارزه می کند، چغندر است. در حقیقت این سبزی قرن ها در اروپا برای درمان سرطان استفاده می شده است. تحقیقات نشان داده است که چغندر حاوی یک فلاونوئید شناخته شده به عنوان بتازیان است که از رشد تومورها جلوگیری کرده و میزان دریافت اکسیژن درون سلول ها را افزایش می دهد.

این به نوبه خود از سطح ویتامین C که ماده مغذی دیگری است و با سرطان مبارزه می کند محافظت می کند.

آب چغندر همچنین سرشار از آهن است. این امر به بازسازی سلول های قرمز خون که اکسیژن بیشتری به سلول های سرطانی می رسانند کمک می کند. وقتی محتوای اکسیژن افزایش می یابد به بهبود تنفس سلولی کمک می کند که به نوبه خود به تخریب سلول های سرطانی کمک می کند.

9. به کاهش وزن کمک می کند

مخلوط آب سیب و هویج و لبو کالری پایینی دارد ولی باعث افزایش انرژی بدن می شود و به این ترتیب می تواند باعث لاغری و کاهش وزن شود.

10. باعث سم زدایی از بدن می شود

این نوشیدنی معجزه آساس ضد سرطان با تقویت حرکات منظم روده بدن شما را سم زدایی کرده و از یبوست جلوگیری می کند.

11. بوی بد دهان را از بین می برد

ترکیب آب هویج و سیب و چغندر به بهبود بوی بد دهان که ناشی از سو هاضمه کمک می کند.

12. عفونت های گلو را درمان می کند

گفته می شود که آب هویج و سیب و چغندر انواع عفونت های گلو را درمان می کند.

13. دردهای عضلانی را از بین می برد

گفته می شود که نوشیدنی معجزه آساس آب هویج و سیب و چغندر برای درد انواع دردها به ویژه دردهای عضلانی ناشی از تمرینات ورزشی مفید می باشد.

14. برای سلامتی پوست مفید است

از آنجایی که آب هویج و سیب و چغندر بدن سم زدایی می کند و باعث دفع مداوم روده می شود، فواید خارق العاده ای برای پوست شما دارد که از آن جمله می توان به پیشگیری و درمان آکنه و درخشندگی پوست اشاره کرد.

15. گرفتگی های قاعدگی را بهبود می بخشد

گفته می شود که این نوشیدنی برای کاهش دردهای قاعدگی مفید است.

عوارض جانبی و مضرات آب هویج و سیب و چغندر

خطر ابتلا سنگ کلیه را افزایش می دهد

مصرف زیاد آب چغندر به دلیل مقادیر بالای اسید اگزالیک برای افرادی که دچار سنگ کلیه هستند یا در معرض خطر ابتلا به سنگ کلیه هستند مضر می باشد.

باعث افزایش قند خون می شود

مصرف آب چغندر ممکن است در افراد دیابتی باعث افزایش قند خون شود.

در ادامه بخوانید : خواص آب انار

منبع : stylecraze

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده