دانستنی ها و حقایق جالب در مورد فیلیپین

در این مقاله با حقایق جالب و خواندنی، مطالب جالب و اطلاعات عمومی درباره فیلیپین بیشتر آشنا خواهید شد. با پرشین استار همراه باشید؛

حقایق جالب در مورد فیلیپین
حقایق جالب در مورد فیلیپین

1. فیلیپین اولین کشور در جنوب شرقی آسیا بود که پس از جنگ جهانی دوم، در سال 1945 به استقلال دست یافت.

2. فیلیپین با 16 گونه پستاندار جدید که در 10 سال گذشته کشف شده است بالاترین میزان کشف گونه های جدید جانوری را دارد.

3. قاچاق انسان در فیلیپین یکی از مشکلات آن است. این کشور طبق آمار جهانی در مرتبه چهارم از تن فروشی کودکان قرار دارد. تخمین زده می شود 375000 زن و دختر در تجارت جنسی در این کشور وجود داشته باشد که عمدتا در سنین 15 تا 20 سال و حتی گاهی پایین تر هستند.

4. نام فیلیپین به نام پادشاه فیلیپ دوم اسپانیا نامگذاری شده است. نام رسمی این کشور جمهوری فیلیپین است.

5. رکورد جهانی بیشتر زنان شیرده به طور همزمان 3541 مورد بوده است که در مانیل، فیلیپین، در 4 مه 2006 ثبت شد.

6. از بین 10 مرکز خرید بزرگ جهان، سه تای آن ها در فیلیپین یافت می شود کهSM Megamall ، SM North Edsa و SM Mall of Asia نام دارند.

7. بزرگ ترین مروارید جهان توسط یک غواص فیلیپینی در دریای پالاوان در سال 1934 کشف شد. این مروارید معروف به “مروارید لائو تزو” یا “مروارید الله” است که وزن این گوهر 14 پوند (6.35 کیلوگرم) و ابعاد آن 9.5 اینچ (24 سانتی متر) می باشد. ارزش این مروارید بیش از 40 میلیون دلار است و اعتقاد بر این است که قدمت آن 600 سال است.

8. فیلیپین بزرگترین صادر کننده نارگیل و میوه های گرمسیری مانند پاپایا و ترنج است.

9. برخی از فیلیپینی ها نسبت به شماره 13 حساس هستند و از حضور 13 نفر در دور یک میز پرهیز می کنند. همچنین، تعداد پله ها به ورودی اصلی یک خانه نباید یک عدد قابل تقسیم بر سه باشد.

10. تنها مکان هایی در جهان که به غیر از آمریکا آدم کوتوله پیدا می شود، اندونزی و فیلیپین هستند که به آن ها گور گور می گویند.

11. فیلیپین تنها ملت اکثریت مسیحی در آسیا است. هشتاد درصد جمعیت آن را کاتولیک رومی تشکیل داده است.

12. فیلیپین بیش از 100 میلیون نفر جمعیت دارد که این کشور را به دوازدهمین کشور پرجمعیت جهان تبدیل می کند. نرخ رشد سالانه آن که در حدود 2٪ است این کشور را به یکی از کشورهای با سرعت رشد بالا در جهان تبدیل کرده است.

13. کوه پیناتوبو در جزیره لوزون فیلیپین در 15 ژوئن 1991 فوران کرد. با فوران آن، 10 میلیارد تن ماگما و 20 میلیون تن دی اکسید گوگرد به استراتوسفر وارد شد. به همین دلیل یکی از بزرگ ترین آتشفشان های جهان است.

14. عقاب فیلیپینی بزرگ ترین عقاب است و در سال 1985 پرنده ملی فیلیپین اعلام شد. طول آن 3.3 فوت (1 متر) است و طول بال های آن تقریبا 7 فوت (2 متر) است. از این عقاب تنها 180 الی 500 دانه وجود دارد و به شدت رو به انقراض است. به همین دلیل کشتن آن در فیلیپین جرم بوده و 12 سال زندان و جریمه نقدی سنگین دارد.

15. طبق رسم فیلیپینی، گشودن هدایا بلافاصله پس از اهدای آن رفتاری بی ادبانه تلقی می شود.

16. فیلیپین تنها کشوری در جهان است که وقتی در حال جنگ است، پرچم آن وارونه برافراشته می شود.

17. یو-یو که در حال حاضر انواع اسباب بازی های آن ساخته می شود، در ابتدا به عنوان یک سلاح شکاری از فیلیپین که به یک طناب 20 فوت متصل بود آغاز شد .

18. بلندترین مار جهان با طول 8.7 متر در فیلیپین است.

19. در فیلیپین بین 120 تا 175 زبان فردی صحبت می شود که 171 از آن ها زنده هستند، در حالی که چهار زبان دیگر در سایر کشورها یافت نمی شوند. انگلیسی و فیلیپینی، دو زبان رسمی این کشور هستند.

20. فیلیپین بزرگ ترین تامین کننده پرستار در جهان است که تقریبا 25٪ از کل پرستاران خارج از کشور را در سراسر جهان تامین می کند.

21. آنتی بیوتیک اریترومایسین توسط دکتر فیبرین فیلیپینی ابلاردو آگیلار در سال 1949 اختراع شد. اریترومایسین برای افرادی که به پنی سیلین حساسیت دارند، استفاده می شود که جان میلیون ها انسان را نجات داده است.

22. رودخانه زیرزمینی Puerto Princesa در پالاوان فیلیپین، 5 مایل (8.2 کیلومتر) طول دارد. رود پورتو پرینسسا تا زمان کشف رودخانه زیرزمینی 6.2 مایل (10 کیلومتری) در مکزیک به عنوان طولانی ترین آبراه زیرزمینی جهان شناخته می شد.

23. فیلیپین دومین مجمع الجزایر بزرگ جهان است.

24. دانشگاه سانتو توما در سال 1611 توسط راهبان دومنیکن در مانیل فیلیپین تاسیس شد. این دانشگاه از نظر جمعیت بزرگترین دانشگاه کاتولیک جهان است.

25. دریاچه چتر دریایی در فیلیپین حدود 12000 سال قدمت دارد.

26. فیلیپینی ها در کنار چینی ها دومین گروه بزرگ آسیایی-آمریکایی در ایالات متحده هستند.

27. گودال میندانائو که نزدیک فیلیپین در اقیانوس آرام است، با 6.5 مایل یا 34440 فوت (10497 متر) دومین نقطه عمیق زیر اقیانوس های جهان است.

28. فیلیپینی ها طولانی ترین فصل کریسمس جهان را مشاهده می کنند. این کار با نواختن آواز در ماه سپتامبر آغاز می شود و در ژانویه با جشن سه پادشاه رسما پایان می یابد.

29. روزنامه نگار جنگ Carlos Peňa Rómulo اولین آسیایی / فیلیپینی بود که برنده جایزه پولیتزر آمریکایی برای نامه نگاری در سال 1942 شد. وی همچنین اولین آسیایی به عنوان رئیس جمهور سازمان ملل بود.

30. شهر مانیل، پایتخت فیلیپین، به نام درخت گل های سفید حرا، Nilad یا Scyphiphora hydrophyllacea نامگذاری شد. این درخت، درختی است با گل های سفید و ستاره ای اما از رنگ آبی تیره برخوردار است و به همین دلیل در سایر کشورها به آن درخت نیل می گویند.

31. از هشت گونه شناخته شده صدف غول پیکر در جهان، هفت گونه در فیلیپین یافت می شود.

32. مانیل، پایتخت فیلیپین پرجمعیت ترین شهر جهان محسوب می شود.

33. یکی از جالب ترین و سنتی ترین غذاهای فیلیپینی، بالوت است که در اصل یک تخم مرغ اردک آب پز و بارور است که درون آن یک جوجه نیمه تشکیل شده وجود دارد. گفته می شود که این غذا یک داروی تب بر است.

34. سیستم های ترمز ضد قفل (ABS) که در خودروهای مرسدس بنز  ب ام و ولوو استفاده می شوند، ساخت فیلیپین است. فورد، تویوتا و نیسان برجسته ترین خودروسازان تولید کننده خودرو در این کشور هستند.

35. در مناطق روستایی فیلیپین، بیشتر زنان در خانه زایمان می کنند و سپس جفت کودک را در زیر خانه دفن می کنند. البته در شهرها، این عمل توسط مقامات بهداشتی ممنوع است.

36. جنگ خروس یک ورزش با قدمت چند قرنه در این کشور است که از زمان پارس باستان، یونان و روم رواج داشته است.

37. بسکتبال محبوب ترین ورزش در فیلیپین است. اتحادیه بسکتبال فیلیپین (PBS) اولین و قدیمی ترین لیگ آسیا و دومین لیگ برتر جهان بعد از اتحادیه ملی بسکتبال ایالات متحده (NBA) است.

38. غذای ملی فیلیپینی ممکن است آدوبو باشد که یک خورشت تیره رنگ با مرغ و یا گوشت خوک است که در سس سویا، سرکه، سیر خرد شده، برگ بو و دانه های فلفل سیاه پخته شده است.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده