دانستنی های جالب و خواندنی در مورد مرغ عشق

مرغ عشق ها پرندگانی بسیار زیبا هستند که افراد زیادی دوست دارند آن ها را به عنوان پرندگان خانگی و نمادی از عشق و وفاداری در خانه خود نگه داری کنند.

این پرندگان رفتار منحصر به فردی دارند و نوازش های عاشقانه آن ها تنها رفتار جالب و شگفت انگیز در مورد مرغ عشق ها نیست.

در ادامه این مقاله می خواهیم شما را با حقایق جالب و خواندنی، مطالب جالب و اطلاعات عمومی درباره مرغ عشق آشنا کنیم. با پرشین استار همراه باشید؛

دانستنی ها و حقایق جالب در مورد مرغ عشق
دانستنی ها و حقایق جالب در مورد مرغ عشق

حقایق جالب درباره مرغ عشق

  • امروزه 9 گونه مرغ عشق در جهان وجود دارد.
  • حدود 8 تا از 9 گونه موجود مرغ عشق در جهان در آفریقا زندگی می کنند.
  • این پرندگان معمولا بین 20 تا 30 سال زندگی خواهند کرد.
  • طول آن ها اغلب تا 17 سانتی متر هم می رسد که در این حالت طول هر بالشان 9 سانتی متر است.
  • وزن یک مرغ عشق معمولا بین 40 تا 60 گرم است.

دانستنی های جالب درباره مرغ عشق

در اینجا قصد داریم دانستنی هایی را در مورد مرغ عشق توضیح دهیم که مطمئن هستیم برایتان جالب خواهد بود:

مرغ عشق ها نمی توانند تنها باشند!

مرغ عشق همیشه دوست دارد کنار همسرش بنشیند و حتی اگر آن ها را در محیط باز و یا طبیعت جنگل ببینید، هرگز به سمت سایر پرندگان نخواهند رفت و تنها کنار همسر خودشان می روند. به همین دلیل هم نماد وفاداری هستند. نکته جالب دیگر که آن ها را به پرندگان وفادار تبدیل کرده است، این است که مانند پرندگان دیگر نیستند و تنها یک بار در عمرشان جفت می شوند. یعنی اگر یکی از جفت ها بمیرد، پرنده ای که می ماند هرگز با پرنده دیگری جفت نخواهد شد.

برخی از مرغ عشق ها در فصل جفت گیری بسیار پرخاشگر می شوند!

این حالت معمولا برای مرغ عشق های خانگی که در قفس هستند، اتفاق می افتد. زیرا دسترسی آن ها به غذاهای مختلف در مقایسه با مرغ عشق هایی که در طبیعت هستند، کمتر می باشد. اگر در فصل جفت گیری یک مرغ عشق دچار پرخاشگری باشد و در کنار پرندگان دیگر قرار بگیرد، احتمال دارد که به آن ها صدمه بزند. گاهی به حدی این تغییرات شدید هستند که ممکن است پس از تخم گذاری جفت خود را بکشد.

مرغ عشق ها بسیار اجتماعی هستند

در طبیعت، آن ها در گله هایی زندگی می کنند که تعدادشان می تواند تا چند صد پرنده هم باشد. حتی در باغ وحش ها یا قفس نیز، آن ها ترجیح می دهند در کنار تعداد بیشتری از پرندگان مثلا 20 پرنده دیگر زندگی کنند. دانشمندان حتی مشاهده کرده اند که برخی از مرغ عشق ها وقتی از گروه یا گله خود دور می شوند، دچار افسردگی می گردند.

نگهداری مرغ عشق در خانه می تواند سخت باشد!

همانطور که قبلا گفتیم، آن ها یک پرنده اجتماعی هستند. به همین دلیل صاحبان آن ها باید برای حفظ سلامتی پرنده عشق چند ساعت در روز را با آن ها بازی کنند یا فقط در کنار حیوان خانگی خود بمانند. اگر در خانه توجه کافی به این پرنده نشود، ممکن است دچار مشکلات روانی شوند و مثلا شروع به کندن پرهای خود کنند یا دائما فریاد بزنند تا توجه لازم را کسب نمایند.

مرغ عشق ها نیز می توانند صحبت کنند!

مرغ عشق ها یکی از انواع طوطی ها هستند. البته به اندازه طوطی های سخنگو این توانایی را ندارند و به ندرت مرغ عشق سخنگو دیده می شود. اما غیرممکن نیست. آن ها برای این که بتوانند صحبت کنند باید از همان سنین پایین آموزش ببینند.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده