دکوراسیون اتاق خواب دخترانه و پسرانه با رنگ آبی

آبی رنگ و نشانه امنیت و آرامش و یکی از پر طرفدارترین رنگ هاست. این رنگ همواره تداعی کننده آرامش و سکون و زیبایی دریاست. به همین دلیل انتخاب آن برای اتاق خواب به عنوان محلی برای استراحت انتخاب کاملا مناسبی است.

دکوراسیون اتاق خواب به رنگ آبی
دکوراسیون اتاق خواب به رنگ آبی

آبی مانند هر رنگ دیگری طیف های مختلفی دارد که بسته به محیط و سایر عناصر موجود در آن می توان از آن ها استفاده کرد.

می توانید کل اتاق خواب تان و یا فقط بخشی از آن را به آبی رنگ کنید و سپس احساس آرامشی را که این رنگ به فضای اتاق می بخشد لمس کنید.

در ادامه این مقاله دکوراسیون اتاق خواب دخترانه و پسرانه با رنگ های آبی آسمانی، آبی نفتی، آبی و زرد و آبی و سفید را ارائه کرده ایم. با پرشین استار همراه باشید؛

1. در این اتاق خواب خیره کننده شاهد ترکیب طیف های مختلف رنگ آبی هستیم. نکته قابل توجهی که در این اتاق وجود دارد این است که در کنار طیف های مختلف رنگ آبی شاهد حضور رنگ هایی مانند سیاه، سفید و خاکستری هستیم تا به کمک این رنگ ها این فضای آبی رنگ به تعادل برسد.

دکوراسیون اتاق خواب به رنگ سبز و آبی
دکوراسیون اتاق خواب به رنگ سبز و آبی

2. در این اتاق خواب به رنگ سبز آبی به طور حتم احساس یک شاهزاده را خواهید داشت.

یک پارچه حریر در قسمت بالای این تخت خواب فرانسوی یک سایه بان را ایجاد نموده است که با پتوی سبز رنگ روی تخت و کوسن های سبز و سفید یک ترکیب عالی را رقم زده است. میز های سفید و همچنین روتختی و بالشت های سفید رنگ بر لطافت این فضا افزوده اند.

دکوراسیون اتاق خواب به رنگ سبز آبی
دکوراسیون اتاق خواب به رنگ سبز آبی

3. در طراحی اتاق خواب خود قدری جسور باشید و رنگ هایی نظیر زرد را با آبی همراه کنید تا یک ترکیب پر انرژی را خلق نمایید.

دیوار های آبی روشن این اتاق در کنار تختخواب تماما سفید فضای کاملا ملایمی را ایجاد نموده است که با حضور یک صندلی زرد رنگ نشاط پیدا کرده است. وجود یک گیاه آپارتمانی هم در این اتاق خالی از لطف نیست.

اتاق خواب آبی کمرنگ
اتاق خواب آبی کمرنگ

4. اتاق خوابتان کوچک است؟ برای ایجاد فضا می توانید از LED های سفید رنگ و رنگ آبی روشن استفاده کنید. قفسه های سفید رنگی که بر روی یک دیوار آبی روشن نصب شده اند یک کمد راه راه، یک پتو به رنگ آبی و فیروزه ای از جمله شاخص ترین عناصر این اتاق هستند.

یک پرده به رنگ آبی تیره نیز در کنار تختخواب خود نمایی می کند.

دکوراسیون اتاق خواب آبی و سفید
دکوراسیون اتاق خواب آبی و سفید

5. در مورد ترکیب های رنگی دقیق تر فکر کنید. می توانید از رنگ آبی تیره در سقف و از آبی روشن برای درب های کمد و دیوارها استفاده کنید.

اتاق خواب آبی و کرم
اتاق خواب آبی و کرم

6. دکوراسیون اتاق خواب به رنگ آبی فیروزه ای را فراموش نکنید. استفاده از چوب سفید و چوب تیره در کنار رنگ آبی این اتاق خواب مدرن را تکمیل می کند.

پنجره های گسترده و کف بتونی در کنار ترکیب آبی فیروزه ای، قهوه ای و سفید، یک اتاق خواب روشن و آرامش بخش را ایجاد نموده است.

اتاق خواب آبی فیروزه ای
اتاق خواب آبی فیروزه ای

7. اتاق های آبی رنگ فقط مختص بزرگسالان نیست. در این اتاق خواب متفاوت کودکانه شاهد حضور رنگ آبی در قفسه های کتاب، کمد و میز کنار تخت هستیم در حالی که باقی سطوح را رنگ های سفید و بژ پر می کنند.

اتاق خواب آبی آسمانی
اتاق خواب آبی آسمانی

8. همانطور که می بینید استفاده از رنگ آبی در اتاق خواب کودکان طرفداران زیادی دارد. در این اتاق پنجره های بزرگ باعث روشن شدن فضا شده و سایه ناشی از رنگ آبی دیوار را تعدیل می نماید.

همچنین رنگ آبی در کنار رنگ های نارنجی، قرمز، زرد و سبز، جذابیت مضاعفی پیدا کرده است.

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه به رنگ آبی
دکوراسیون اتاق خواب پسرانه به رنگ آبی

9. در این اتاق خواب شاهد یک فضای خواب دو طبقه و فیروزه ای رنگ هستیم. کاغذ دیواری با طرح ابر و نیز کوسن هایی به رنگ آبی روشن بر روی تشک سفید تختخواب حس خوبی از آرامش را القا می کنند.

دکوراسیون اتاق خواب به رنگ آبی آسمانی
دکوراسیون اتاق خواب به رنگ آبی آسمانی

10. این جا یک اتاق خواب مینیمالیستی به رنگ آبی و خاکستری است. یک دیوار با ویژگی تایپوگرافی و دیواری دیگر با حاشیه ای آبی رنگ و اثری هنری آراسته شده است. کف چوبی اتاق پرده های حریر و تختخواب به رنگ خاکستری انتخاب شده اند و یک پاف آبی رنگ به همراه نور های مخفی به همین رنگ در اطراف اتاق زیبنده این فضا شده اند.

اتاق خواب آبی خاکستری
اتاق خواب آبی خاکستری

11. می توانید از LED های آبی رنگ نیز در اتاق خواب خود بهره بگیرید. در این اتاق سفید با تعبیه پنل های سقفی و همچنین نور پردازی هایی روی دیوار و سایر سطوح فضای جذابی ایجاد شده است. کاشی های سفید و براق اتاق نیز این نورپردازی ها را تقویت می کنند.

اتاق خواب آبی رنگ
اتاق خواب آبی رنگ

12. در صورت استفاده از طیف های تیره ی رنگ آبی در اتاق خواب تان نیاز به استفاده از عناصر روشن نیز دارید و هیچ رنگی به اندازه سفید برای این منظور مناسب نیست.

یک کفپوش بتونی و دیواری سیاه رنگ، به همراه یک تختخواب خاکستری و پتویی آبی رنگ، عناصر اصلی این فضا هستند که به واسطه رنگ سفید ترکیب متعادلی را خلق کرده اند. به دو لامپ سقفی رنگی آثار هنری روی دیوار و آباژور سفید کنار تختخواب توجه کنید.

دکوراسیون اتاق خواب سرمه ای
دکوراسیون اتاق خواب سرمه ای

13. یک دیوار آبی تیره در پشت تختخواب، یک فرش راه راه در کف اتاق و یک پتوی خاکستری بر روی تختخواب در روشنایی چراغ های دیواری و چراغ فانوسی روی میز می درخشند.

فرش اتاق خواب آبی رنگ
فرش اتاق خواب آبی رنگ

14. یک اتاق خواب با دکوراسیونی الهام بخش به رنگ آبی. همانطور که مشاهده می کنید این اتاق خواب با استفاده از مبلمانی تختخواب شو و یک پاف مخملی آبی رنگ، میزبان یک نقشه برجسته و بزرگ دیواری از کره زمین است.

رنگ دیوار اتاق خواب آبی
رنگ دیوار اتاق خواب آبی

15. نوجوان خود را به یک اتاق بزرگ تر منتقل کنید. این کاغذ دیواری آبی تیره، روتختی آبی روشن و ملحفه راه راه آن باعث ایجاد یک محیط راحت کودکانه شده است. صندلی های حصیری نیز در تناسب کاملی با این فضا انتخاب شده اند.

اتاق خواب آبی سفید
اتاق خواب آبی سفید

16. این اتاق خواب امروزی و دو نفره یک فضای آبی وخاکستری است که محیط جذاب و مناسبی را برای آرامش و استراحت فراهم آورده است.

پنجره های اطراف تخت خواب، دیوار بتونی و فرش پشمی کف اتاق، در کنار کف پوش چوبی، یک اتاق خواب کاملا دنج و البته روشن را درست کرده اند.

اتاق خواب آبی و قهوه ای
اتاق خواب آبی و قهوه ای

17. اتاق خواب آبی خود را به سبک اسکاندیناوی طراحی کنید. دیوار سفید و آبی این اتاق با یک آینه حلقوی، چراغ های رومیزی نارنجی رنگ، یک جا لباسی متفاوت و یک تابلوی هنری پر شده است.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه آبی
دکوراسیون اتاق خواب دخترانه آبی

18. مانند این اتاق خواب می توانید از پانل های غیر همسان در اتاق خواب خود استفاده کنید. انتخاب این پتوی آبی تیره برای این اتاق خواب بسیار مناسب به نظر می رسد.

اتاق خواب بنفش و آبی
اتاق خواب بنفش و آبی

19. پیدا کردن یک اتاق خواب دو نفره که مورد پسند هر دو شریک باشد، قدری دشوار است. اما مطمعنا این اتاق خواب با دو سمت متمایز به رنگ های آبی و سفید مطمعنا می تواند رضایت ساکنین خود را به خوبی جلب نماید.

یک تختخواب سفید در کنار یک صندلی راحتی آبی رنگ و فرشی که با رنگ خود بین تمام عناصر اتاق پیوند برقرار می کند.

اتاق خواب آبی نفتی
اتاق خواب آبی نفتی

20. اگر فضای اتاق خواب تان کوچک است می توانید مانند این اتاق از یک قاب چوبی برای تختخواب و دیواری آبی رنگ در مجاورت آن استفاده کنید. این اتاق خواب فشرده نشان می دهد که چگونه می توانید در فضاهای کوچک انتخاب های جسورانه و البته کاربردی داشته باشید.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک آبی
دکوراسیون اتاق خواب کوچک آبی

21. دراین اتاق خواب شاهد ترکیب زیبای رنگ آبی با سطوح چوبی هستیم. گلدان شیشه ای آبی رنگ حاوی گل های سفید و چراغ های آویز سقفی به شکل حباب های شیشه ای بر لطافت این فضا افزوده اند.

دکوراسیون اتاق خواب به رنگ آبی کلاسیک
دکوراسیون اتاق خواب به رنگ آبی کلاسیک

22. علاقه مندان به طراحی ژاپنی نمی توانند به راحتی از کنار این اتاق خواب عبور کنند. یک تختخواب سیاه رنگ با بالشی به همین رنگ و کفپوش چوبی مشکی و براق با ملافه های فیروزه ای و تابلو های آبی رنگ روی دیوار ترکیب خیره کننده ای را رقم زده اند.

دکوراسیون اتاق خواب اتاق خواب سفید سورمه ای
دکوراسیون اتاق خواب اتاق خواب سفید سورمه ای

23. یک اتاق خواب رویایی و آرامش بخش با ترکیب رنگ های آبی، سفید و خاکستری.

اتاق خواب آبی طوسی
اتاق خواب آبی طوسی

24. برای ایجاد ترکیب های رنگی چشمگیر حتما از رنگ آبی استفاده کنید. یک فرش راه راه چشمگیر، یک روتختی قرمز رنگ، کوسن های طرح دار و یک تختخواب فیروزه ای، منظره ای عالی و سرشار از انرژی را در این اتاق خواب خلق کرده اند.

اتاق خواب آبی صورتی
اتاق خواب آبی صورتی

25. با استفاده از رنگ های کوچک، در فضای خود تفاوت ایجاد کنید. حضور رنگ آبی در این اتاق مختصر ولی تاثیر گذار است.

اتاق خواب سفید آبی
اتاق خواب سفید آبی

26. این اتاق خواب رویایی به سبک روستیک درست کنار دریا واقع شده است. پانل های چوبی دیواری به رنگ آبی، تختخواب چوبی و بالش های رنگارنگ در کنار یک گیاه سبز، یک فضای بسیار زیبا را ایجاد نموده است.

سه لامپ فلزی دیواری در بالای تخت خواب نیز فضای مناسبی را برای مطالعه در هنگام شب ایجاد نموده اند.

دیوار آبی اتاق خواب
دیوار آبی اتاق خواب

27. از ترکیب جذاب آبی و زرد غافل نشوید. این اتاق خواب با یک فرش آبی و سفید، دیواری گرافیکی با بافتی برجسته و شومینه ای سیاه رنگ در دل دیواری سیاه، یک صحنه جذاب برای هنرنمایی رنگ های زرد و آبی است.

دکوراسیون اتاق خواب آبی و زرد
دکوراسیون اتاق خواب آبی و زرد

منبع : home-designing

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده