پرپشت شدن و رشد سریع ریش و سبیل با 22 روش معجزه آسا

ریش و سبیل پرپشت و ضخیم از مهم ترین معیارهای جذابیت در میان مردان می باشد، به همین دلیل بسیاری از مردان جوان به دنبال راه های طبیعی یا دارویی برای رشد سریع ریش و سبیل می باشند.

رشد سریع ریش و سبیل
رشد سریع ریش و سبیل

از عوامل عمده ای که در سرعت رشد موهای صورت موثر است عوامل ژنتیکی می باشد که قابل تغییر نخواهند بود اما سایر عوامل از جمله کمبود ویتامین، سطح تستوسترون، تغذیه یا سبک زندگی نیز در رشد سریع موهای بدن از جمله ریش و سبیل نقش دارد.

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که از کم پشت بودن ریش و سبیل رنج می برید با پرشین استار همراه باشید تا با نکات مهم و روش های خانگی و دارویی رشد سریع ریش و سبیل آشنا شویم.

روش های گیاهی برای رشد سریع ریش و سبیل

1. رزماری و روغن نارگیل

ماساژ صورت با ترکیب روغن نارگیل و رزماری یکی از راه های افزایش رشد سریع ریش و سبیل است. روغن نارگیل و رزماری را با نسبت 10 به 1 با هم مخلوط کرده و با توپ پنبه روی صورت بمالید و ماساژ دهید. بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.

برای تاثیر بهتر، سه بار در هفته از این روش استفاده کنید.

2. روغن آملا

روغن آملا رشد موهای صورت را تحریک کرده و به پرپشت شدن ریش و سبیل کمک می کند.

کافیست مقداری روغن آملا روی پوست صورت ماساژ داده و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند، سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

همچنین می توانید 3 قاشق غذاخوری برگ خردل آسیاب شده را با 60 میلی لیتر (1/4 فنجان) روغن آملا مخلوط و روی صورت بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.

3. لیمو و دارچین

1 قاشق چایخوری پوست دارچین آسیاب شده را با 2 قاشق چایخوری آب لیمو مخلوط کرده و روی صورت بمالید. بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.

برای نتیجه بهتر دو بار در هفته از این روش استفاده کنید.

4. روغن اکالیپتوس

برای رشد سریع ریش و سبیل، مقداری روغن اکالیپتوس را با روغن حامل (مانند روغن زیتون یا روغن کنجد) مخلوط کرده و روی پوست صورت ماساژ دهید. بعد از حداقل 20 دقیقه با آب سرد بشویید.

رشد سریع ریش و سبیل با تغییر سبک زندگی

5. شستن صورت با آب گرم

سعی کنید دو بار در روز (یک بار شب، یک بار صبح) صورت خود را با آب گرم و پاک کننده ملایم شستشو دهید.

شستن صورت باعث مرطوب و تمیز شدن پوست شده و روغن اضافی، آلودگی و سلول های مرده را که مانع تولید فولیکول های مو می شود را از پوست پاک می کند. این کار به افزایش رشد موهای صورت و ریش و سبیل کمک می کند.

توصیه می شود از پاک کننده ای غیر از صابون استفاده کنید زیرا صابون ممکن است باعث بروز سوزش پوستی شود.

6. خواب کافی

کیفیت خواب بسیار مهم است زیرا خواب کافی باعث ترمیم سلول های آسیب دیده پوست شده، رشد مو در دوره های خواب افزایش می یابد و به پرپشت شدن ریش و سبیل را کمک می کند.

اگر شب ها کمتر از شش ساعت می خوابید انتظار داشتن ریش و سبیل پرپشت و ضخیم نداشته باشید!

7. دوری از استرس

آرامش از عوامل اصلی برای رشد سریع مو و ریش و سبیل در مردان است. بسیاری از متخصصان زیبایی و سلامت معتقدند وضعیت موهای بدن نشانه میزان استرس بدن می باشد.

اگرچه از بین بردن کامل استرس تقریبا غیرممکن است اما سعی کنید به روش های مختلف از جمله مراقبه و یوگا استرس را کنترل کرده و کاهش دهید.

8. آرایشگاه و اصلاح

اگر می خواهید ریش و سبیل پرپشت داشته باشید از اصلاح بیش از حد خودداری کنید، توصیه می شود در دوران درمان هر شش هفته برای اصلاح ریش به آرایشگاه بروید.

9. ماساژ صورت

ماساژ صورت باعث افزایش گردش خون در پوست صورت شده و به تحریک رشد موهای صورت کمک می کند.

برای پرپشت و ضخیم شدن ریش و سبیل، دو بار در روز به مدت 10 تا 15 دقیقه با حرکات دایره ای کوچک صورت خود را به آرامی و با کمی فشار ماساژ دهید.

10. ورزش

ورزش منظم مخصوصا ورزش های هوازی به گردش خون بدن کمک کرده و باعث تغذیه بهتر فولیکول های مو می شود. برای پرپشت شدن ریش و سبیل هر روز 20 دقیقه ورزش کنید یا حداقل 30 دقیقه پیاده روی داشته باشید.

11. استفاده از تیغ

طبق یک باور قدیمی، تراشیدن موهای صورت با تیغ باعث رشد سریع و ضخیم شدن ریش می شود اما این باور فقط یک افسانه است. اگرچه بلافاصله بعد از اصلاح صورت، رشد مو سریع تر می شود اما پس از مدتی رشد آن کاهش می یابد.

بهترین کار این است که بگذارید ریش و سبیل به طور طبیعی رشد کند و اخلالی در آن ایجاد نکنید.

12. ترک سیگار

سیگار باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و روی رشد موهای صورت و بدن تاثیر منفی می گذارد زیرا نیکوتین موجود در سیگار جذب مواد مغذی را کاهش داده و از تغذیه مناسب فولیکول های مو جلوگیری می کند.

نیکوتین همچنین رگ های خونی را منقبض می کند و خونرسانی به اندام های مختلف بدن را مختل می کند.

13. مراقبت از پوست

توصیه می شود از اسکراب یا لایه بردار پوست ویژه مردان استفاده کرده و با از بین بردن سلول های مرده پوست امکان رشد موهای جدید را فراهم کنید.

14. مرطوب کردن پوست

اگر دچار خشکی پوست هستید حتما از مرطوب کننده های پوست استفاده کنید زیرا پوست مرطوب بستری عالی برای افزایش رشد ریش و سبیل فراهم خواهد کرد.

رشد سریع ریش و سبیل با تغذیه

15. ویتامین ها

ویتامین ها و مواد معدنی در رشد سریع ریش و سبیل و موهای صورت تاثیر عالی دارند. ویتامین های A، B، C و E به حفظ فولیکول های مو و چربی مورد نیاز بدن کمک کرده و گردش خون را افزایش می دهند.

این ویتامین ها در مواد غذایی همچون هویج، کلم بروکلی،سیب زمینی، مرکبات، فلفل سبز، گوجه فرنگی، سبزیجات سبز برگ، لوبیا و آجیل وجود دارد.

انواع ویتامین B از جمله بیوتین و ویتامین های B3، B5 و B9 نیز برای رشد سریع موهای بدن حیاتی می باشند.

بیوتین در مواد غذایی همچون آجیل یافت می شود، مصرف روزانه 2.5 میلی گرم ویتامین بیوتین باعث افزایش رشد ریش و سبیل می شود.

ویتامین B3 و B5 در مواد مختلف از جمله غلات کامل و آووکادو یافت می شود.

ویتامین B9 یا اسید فولیک نیز باعث ضخیم شدن ریش و سبیل شده و در غلات، آجیل و سبزیجات برگ سبز به وفور یافت می شود.

16. پروتئین و چربی های اشباع شده

این دو ماده از مواد مغذی حیاتی برای رشد سریع موها از جمله افزایش رشد ریش و سبیل می باشند.

17. پرهیز از مواد قندی

مصرف قند و شکر و شیرینی جات باعث کاهش رشد موها شده و ریشه موها را ضعیف می کند. لازم به ذکر است قند طبیعی موجود در میوه ها کمتر از افزودنی ها می باشد.

18. نوشیدن آب کافی

هیدراتاسیون بدن در رشد سریع موها از جمله موهای صورت تاثیر عالی دارد. توصیه می شود هر روز 8 لیوان (250 میلی لیتر) آب بنوشید.

درمان دارویی برای رشد سریع ریش و سبیل

موارد زیر فقط با مشورت پزشک متخصص انجام شود.

19. مینوکسیدیل

داروی موضعی مینوکسیدیل معمولا برای رشد موهای سر استفاده می شود اما برخی یافته ها نشان می دهد برای افزایش رشد ریش و سبیل نیز مفید است.

توصیه می شود دو بار در روز 1 میلی لیتر از محلول مینوکسیدیل را در نواحی مورد نظر مالیده و ماساژ دهید.

توجه: قبل از مصرف مینوکسیدیل با پزشک مشورت کرده و طبق دستورالعمل های روی برچسب عمل کنید.

20. فیناستراید

این داروی خوراکی نیز معمولا برای افزایش رشد مو استفاده می شود اما برای پرپشت شدن ریش و سبیل نیز موثر است.

فیناستراید تستوسترون بدن مردان را 10 تا 20 درصد افزایش داده و حجم موهای بدن را زیاد می کند. معمولا یک بار در روز و در یک ساعت مصرف می شود و تنها با نسخه قابل خریداری است.

21. تستوسترون

پایین بودن سطح تستوسترون از عوامل موثر در کاهش رشد موی صورت در مردان می باشد. روش های تزریقی، موضعی و خوراکی برای افزایش سطح تستوسترون وجود دارد که روش های خوراکی به دلیل آسیب احتمالی به کبد توصیه نمی شود.

پزشک پس از تشخیص کمبود تستوسترون در فرد، با توجه به شرایط اقدام به درمان می کند، اگرچه این روش، چندان سریع نیست و ممکن است تا یک سال به طول بکشد.

 قرص LD (ال دی) برای رشد سریع ریش

باور قدیمی درباره تاثیر قرص ال دی در افزایش رشد ریش و سبیل وجود دارد اما تحقیقات ثابت کرده این قرص تاثیر چندانی در این مورد ندارد.

22. پیوند مو

اگر از راه حل های طبیعی نتیجه نگرفته اید در نهایت می توانید به متخصص زیبایی مراجعه کرده و پزشک با پیوند فولیکول های مو از سایر قسمت های بدن به صورت، مشکل را درمان خواهد کرد.

این روش درمانی ساده است، معمولا سرپایی انجام شده و ممکن است واکنش های حساسیتی جزئی ایجاد شود.

با این حال این روش نیز مانند روش قبل، سریع نیست و گاهی دو سال طول می کشد تا رشد ریش و سبیل به اندازه طبیعی برسد.

منبع: indiatimes wikihow onlymyhealth

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده