تقویت و رشد سریع موهای سر با 23 روش معجزه آسای خانگی و طبیعی

رشد سریع مو

موهای پرپشت و زیبا از مهم ترین معیارهای جذابیت به ویژه در خانم ها می باشد به طوری که بسیاری افراد پول و وقت زیادی صرف درخشندگی، تقویت و پرپشت شدن موهای خود می کنند.

اگر شما نیز جز افرادی هستید که از ریزش مو و نازکی موهای خود خسته شده و به دنبال راهی موثر و کم هزینه برای رشد سریع مو هستید در ادامه مقاله با پرشین استار همراه باشید تا با بهترین روش های خانگی و گیاهی رشد و پرپشت شدن موها آشنا شویم.

روش های گیاهی و طبیعی برای رشد سریع مو

1. رشد سریع مو با آب سیب زمینی

کمبود ویتامین از دلایل اصلی نازک شدن و خشک شدن موها است، سیب زمینی منبع غنی ویتامین های A، B،C و B1 است و برای درمان کمبود ویتامین و رشد سریع موها معجزه می کند.

کافیست آب سیب زمینی را به مدت 15 دقیقه روی موها مالیده و با آب سرد بشویید.

رشد سریع مو با آب سیب زمینی

آب 3 عدد سیب زمینی را گرفته با اندکی زرده تخم مرغ و 1 قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. مخلوط حاصل را روی موها مالیده، بعد از 90 دقیقه با شامپو ملایم و آب بشویید.

هر دو روش بالا باعث مرطوب شدن مو شده، ریزش مو را کاهش می دهد و به ضخیم شدن موها کمک می کند.

2. آب پیاز

پیاز حاوی مقادیر زیادی گوگرد است که به تولید کلاژن کمک کرده و برای سلامت موها بسیار مفید است، مخصوصا پیاز قرمز که ریشه موها را تقویت کرده و موها را زیبا و ضخیم می کند.

ماسک پیاز برای رشد موها

روش اول:

3 عدد پیاز را رنده کرده و آب آن را به آرامی به ریشه، ساقه موها و پوست سر بمالید و حداقل 30 دقیقه ماساژ دهید. سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

روش دوم:

3 تا 5 عدد پیاز را حدود 10 دقیقه در آب بجوشانید و بگذارید سرد شود. موها را با شامپو شسته، آب پیاز را به همه قسمت های موها بمالید و بعد از مدتی با آب معمولی بشویید.

3. سرکه سیب

سرکه سیب از مواد عالی برای رشد سریع موها می باشد. سرکه سیب به حفظ تعادل PH کمک کرده و شوره سر را نیز از بین می برد.

توصیه می شود سرکه سیب را بعد از شامپو، به موهای خود اعمال کنید تا تاثیر دوچندان داشته باشد. برای رفع بوی تند و تیز سرکه سیب، کافیست چند قطره روغن معطر مانند روغن گل رز، روغن اسطوخدوس، روغن نارگیل یا حتی روغن زیتون به آن اضافه کنید تا بوی تند آن را از بین ببرد. این روش در مورد آب پیاز هم صدق می کند.

4. رشد سریع مو با تخم مرغ

یکی از دلایل ریزش و کم شدن حجم موها کمبود پروتئین است. تخم مرغ حاوی مقادیر فراوان پروتئین است و به زیبایی و قوی شدن ریشه موها کمک می کند.

کافیست 3 عدد سفیده تخم مرغ را داخل ظرفی ریخته و بگذارید نیم ساعت بماند. سپس آن را به آرامی به موها اعمال کرده و در پایان با آب گرم بشویید.

ماسک تخم مرغ، عسل و روغن زیتون

1 یا 2 عدد سفید تخم مرغ را با 1 قاشق چایخوری روغن زیتون و 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و روی موهای خود بمالید. بعد از 15 تا 20 دقیقه با آب گرم بشویید.

5. شنبلیله

شنبلیله از داروهای گیاهی است که از دیرباز در فرهنگ های مختلف برای افزایش سریع رشد مو و پرپشت شدن موها استفاده شده است.

کافیست 2 یا 3 قاشق چایخوری دانه شنبلیله را در آب خیسانده و بگذارید و یک شب و یک روز بماند. سپس آب آن را به صورت ژل روی موها مالیده و بعد از 3 ساعت با آب گرم بشویید.

ماسک شنبلیله و نارگیل

1 قاشق چایخوری دانه شنبلیله را با 1/4 فنجان شیر نارگیل مخلوط کرده و روی موها بمالید. بعد از 30 دقیقه با شامپو ملایم و آب بشویید. برای نتیجه بهتر چند بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

6. رشد سریع مو با روغن کرچک

روغن کرچک منبع غنی ویتامین ها بخصوص ویتامین E و اسیدهای چرب امگا 9 می باشد که برای تغذیه موها ضروری بوده و ریشه و ساقه موها را ضخیم و قوی می کند.

مقداری روغن کرچک را با روغن های طبیعی مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کرده و روی پوست سر بمالید و ماساژ دهید. بعد از یک ساعت با شامپو و آب گرم (نه خیلی داغ) بشویید.

این روش را 2 تا 3 بار در هفته و برای چند ماه تکرار کنید.

7. رزماری

گیاه رزماری برای تقویت و پرپشت شدن موها بسیار مفید است و شوره سر را برطرف می کند. رزماری منبع غنی آنتی اکسیدان ها است که نقش مهمی در تغذیه موها داشته و از ریزش مو و سفیدی موها جلوگیری می کند.

کافیست 2 قطره روغن رزماری را با روغن دیگری مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کرده و روی موها بمالید. بعد از حدود نیم ساعت موها را با شامپو و آب بشویید.

یا تعدادی برگ رزماری را به مدت 5 تا 7 دقیقه در آب گرم جوشانده و از صافی رد کنید. آب رزماری را داخل یخچال نگهداری کنید و به طور منظم بعد از شامپو، موهای خود را با آب رزماری بشویید.

8. آب لیمو

آب لیمو سرشار از ویتامین های گروه B مانند B1، B2، B3، B5، B6 و B12 و همچنین ویتامین C، آنتی اکسیدان های قوی و اسید فولیک است که از شوره جلوگیری کرده و به درمان ریزش مو، تقویت و زیبایی موها کمک می کند.

مصرف روزانه و خوراکی آب لیمو برای سلامت بدن و تقویت موها مفید است.

ماسک آب لیمو و روغن زیتون

برای رشد سریع موها کافیست آب لیمو و روغن زیتون را به نسبت 1 به 2 با هم مخلوط کرده و روی پوست سر و موها بمالید. بعد از 30 یا 40 دقیقه با شامپو و آب بشویید.

برای نتیجه بهتر 1 یا 2 بار در هفته از این روش استفاده کنید.

9. آب چغندر

ریشه چغندر منبع غنی کاروتنوئید، ویتامین ها، پروتئین و بسیاری از مواد معدنی مانند آهن، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر و سیلیس است.

مصرف روزانه یا حداقل سه بار در هفته آب چغندر برای رشد موها عالی است،

همچنین می توانید آب چغندر را با آب سبزیجات دیگر مانند هویج، خیار، کاهو و گشنیز ترکیب کرده و بنوشید.

10. شیر نارگیل

شیر نارگیل غنی از ویتامین هایی مانند B ، C و D و مواد معدنی منیزیم، فسفر، آهن، سلنیوم و کلسیم است که برای درمان ریزش مو مفید بوده و از داروهای گیاهی تضمین شده برای رشد موها به شمار می رود.

شیر نارگیل را مستقیما روی موها مالیده و حدود نیم ساعت ماساژ دهید. سپس موها را با آب گرم بشویید. این روش را 1 بار در هفته تکرار کنید.

ماسک شیر نارگیل و عسل

مقداری شیر نارگیل، روغن زیتون و عسل را با پالپ آووکادو مخلوط کرده و به موها بمالید. این ماسک به رشد موها کمک کرده و ریزش مو را درمان می کند.

11. آلوئه ورا

آلوئه ورا از بهترین درمان های خانگی برای درمان ریزش مو و تغذیه آن ها می باشد.

کافیست ژل آلوئه ورا با با مقداری آب لیمو مخلوط کرده، به موها بمالید و بعد از 15 دقیقه بشویید. این روش را 1 یا 2 بار در هفته تکرار کنید.

ماسک آلوئه ورا و جوانه گندم

مقداری ژل آلوئه ورا با با کمی روغن جوانه گندم و مقداری شیر نارگیل مخلوط کرده و روی موها بمالید. بعد از 15 دقیقه با آب معمولی بشویید.

12. حنا

حنا از مواد طبیعی نرم کننده مو است که موهای خشک و پژمرده را براق و شاداب و سفیدی موها را برطرف می کند و برای رشد موها معجزه می کند.

ماسک حنا و ماست

یک فنجان پودر حنا را با نصف فنجان ماست مخلوط کرده و روی ریشه و ساقه موها بماید. منتظر بمانید تا ماسک خشک شود، سپس آن را با شامپو ملایم بشویید.

1 تا 2 بار در هفته از این روش استفاده کنید.

13. فلفل هندی

فلفل رشد موها را تحریک کرده و از نازک شدن مو جلوگیری می کند. فلفل هندی حاوی ماده ای به نام کاپسایسین است که گردش خون را بهبود می بخشد و به جذب مواد مغذی توسط پوست و رشد موها کمک می کند.

ماسک فلفل هندی و روغن زیتون

1 قاشق چایخوری پودر فلفل هندی را با 2 قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کرده و روی پوست سر بمالید. بعد از 4 یا 5 دقیقه با آب سرد بشویید.

توصیه می شود 1 تا 2 بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

14. چای سبز

چای سبز منبع غنی انتی اکسیدان ها می باشد که از ریزش مو جلوگیری کرده و رشد مو را افزایش می دهد.

مقدار کافی چای سبز گرم را روی پوست سر بمالید و بعد از 1 ساعت با آب سرد بشویید.

1 تا 2 بار در هفته از چای سبز استفاده کنید.

15. زیره سبز

زیره سبز حاوی مواد مغذی و ویتامین ها است که به سلامت و تقویت موها کمک می کند.

مقداری زیره سبز را داخل روغن کرچک یا روغن زیتون به مدت یک شب خیس کنید. صبح روز بعد آن را روی موها مالیده و بعد از 15 دقیقه با شامپو بشویید.

از این روش 2 تا 3 بار در هفته استفاده کنید.

16. سیر

سیر از مشهورترین درمان های گیاهی برای رشد سریع مو و درمان ریزش مو محسوب می شود.

چند حبه سیر خرد شده را در روغن نارگیل یا روغن زیتون بجوشانید. بعد از خنک شدن آن را به ریشه موها مالیده و بعد از مدتی بشویید.

از این روش 3 بار در هفته استفاده کنید.

17. روغن اسطوخدوس

روغن اسطوخدوس برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است.

ماسک برای رشد سریع مو

مقادیر یکسان از روغن اسطوخدوس، روغن رزماری، روغن جوجوبا و روغن آویشن را مخلوط کرده و روی پوست سر بمالید. سپس موهای خود را پوشانده و بعد از یک ساعت بشویید.

از این درمان، 2 یا 3 بار در هفته استفاده کنید.

18. روغن جوجوبا

خواص مرطوب کنندگی و آبرسانی روغن جوجوبا مشهور است. این روغن گیاهی با مرطوب کردن فولیکول های مو و بهبود گردش خون باعث افزایش رشد موها شده و از بهترین درمان های خانگی برای موهای خشک و آسیب دیده محسوب می شود.

ابتدا موهای خود را به روش معمول شسته، چند قطره روغن جوجوبا به نرم کننده اضافه و روی موهای خود بمالید. پوست سر و موها را چند دقیقه ماساژ داده و سپس موها را با آب بشویید.

از این روش 1 یا 2 بار در هفته استفاده کنید.

19. روغن بذر کتان

بذر کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است و برای موهای خشک، شکننده و آسیب دیده عالی بوده، موها را براق و پرپشت می کند.

مکمل روغن بذر کتان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید یا آن را با روغن های دیگر ترکیب و به موها اعمال کنید و بعد از ماساژ دادن با آب بشویید.

20. رشد سریع مو با روغن زیتون

روغن زیتون از مواد غذایی مشهور است که به وفور در ماسک صورت و بدن، اسکراب و تونیک مو استفاده می شود. روغن زیتون منبع غنی آنتی اکسیدان ها است که از ریزش مو جلوگیری و آن را درمان می کند.

مصرف خوراکی روغن زیتون یا اعمال آن روی موها قبل از شامپو به رشد موها کمک می کند.

همچنین می توانید مقداری روغن زیتون را با روغن مریم گلی، روغن اسطوخدوس و روغن رزماری مخلوط کرده و بعد از گرم کردن روی موها بمالید.

21. رشد سریع مو با زغال به روش هندیها

زغال فعال از بهترین روش های درمان ریزش مو و رشد سریع آن می باشد.

کافیست مقداری پودر زغال را با روغن نارگیل مخلوط کرده و به موهای خود بمالید و بعد از 1 ساعت با شامپو بشویید.

22. ماساژ پوست سر

ماساژ منظم پوست سر باعث بهبود گردش خون شده و به رشد موها کمک می کند. توصیه می شود هر روز هنگام شستن موها به مدت 5 دقیقه موها و پوست سر را ماساژ دهید. بعد از یک یا دو ماه نتیجه مثبت آن را مشاهده خواهید کرد.

ماساژ موها اگر با روغن های طبیعی گرم همراه باشد تاثیر بهتری خواهد داشت، یک یا دو بار در هفته چند قطره روغن طبیعی مانند روغن نارگیل و روغن زیتون گرم را با هم ترکیب کرده و به موها بمالید.

موهای خود را پوشانده و 30 دقیقه منتظر بمانید، سپس با شامپو و آب بشویید.

ماساژ روغن گرم برای موهای آسیب دیده مفید است و شوره سر را درمان می کند.

23. رژیم غذایی و سبک زندگی

تغذیه: برای بهبود رشد موها لازم است مواد معدنی، انواع پروتئین، ویتامین ها و مقادیر فراوانی مس و منیزیم در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود. مصرف روزانه مواد مغذی مانند سیب زمینی، گوجه فرنگی، تخم کدو، آجیل، لوبیا و انواع میوه ها و سبزیجات مختلف علاوه بر حفظ سلامتی بدن به زیبایی و جذابیت موها کمک می کنند.

مراقبت از موها: شامپوی گیاهی استفاده کنید، موهای خود را یک روز در میان (نه هر روز) با آب نه زیاد گرم بشویید. اجازه دهید موها به صورت طبیعی خشک شود و از محصولات مراقبت از مو معتبر استفاده کنید.

کاهش استرس: استرس از عوامل اصلی شوره و ریزش مو است. از استرس و نگرانی های روزمره دوری کنید.

مکمل های گیاهی: زیر نظر پزشک می توانید از مکمل های گیاهی یا ویتامین ها برای رشد سریع تر موها استفاده کنید.

منبع: allremedies

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده