10 راه سریع و آسان برای رهایی از فکر کردن زیاد (اور تینکینگ)

انسان ها وقتی زیاده از حد فکر می کنند نمی توانند به خوبی عمل کنند. به عنوان مثال هر سال در ابتدای سال نو میلیون ها نفر بر روی کره زمین برای سال جدید خود برنامه ریزی می کنند و می خواهند که تغییرات بزرگی را در زندگی خود ایجاد نمایند. اما از این میان تنها 12 درصد می توانند به برنامه های خود جامه عمل بپوشانند.

رهایی از فکر کردن زیاد
رهایی از فکر کردن زیاد

چرا این اتفاق می افتد؟

این اتفاق به این دلیل نیست که باقی افراد خواهان تغییرات در زندگی خود نیستند اما وقتی که صرفا هدف گذاری کرده ولی هیچ برنامه ریزی خاصی برای رسیدن به هدف خود نکرده اند قطعا محکوم به شکست خواهند بود.

در ادامه این مقاله با 10 روش آسان برای درمان فکر کردن زیاد یا اورتینکینگ آشنا خواهید شد. با پرشین استار همراه باشید؛

1. برای تصمیماتی که می گیرید، محدودیت زمانی مشخص کنید

یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از زیاد فکر کردن این است که به خودتان مهلت تصمیم گیری بدهید. اشکالی ندارد که زمانی را برای گرفتن تصمیمات سخت اختصاص دهید اما نبایستی زمان زیادی را برای این کار صرف کنید.

یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که زمانی که قرار است برای موضوعی تصمیم گیری کنید، زنگ هشدار گوشی تلفن خود را تنظیم کنید تا به شما یادآوری کند که بیش از حد زمان نگذارید.

2. مرد عمل باشید

اولین قدم همیشه سخت ترین و البته مهم ترین قدم است. اگر می خواهید چیزی را در زندگی خود تغییر دهید همین امروز باید اقدام کنید.

این موضوع به نظر ساده است اما ایراد کار اغلب ما درست همین جاست. ما برای شروع کردن سستی به خرج می دهیم.

می خواهید وزن تان را کم کنید؟ امروز چه کاری برای رسیدن به این هدف انجام داده اید؟ می خواهید شغل خود را ترک کنید و برای خودتان کار کنید؟ امروز چه کاری برای تحقق این موضوع انجام داده اید؟

مانند کودکان که قدم برداشتن را شروع می کنند، قدم هایی کوچک بردارید ولی همین امروز شروع کنید.

3. رها کنید، همه چیز تحت کنترل شما نیست

یکی از مهم ترین حقایقی که به شما کمک می کند دست از فکر کردن های بیهوده بردارید این است که بدانید، کنترل همه چیز به دست شما نیست.

همیشه شرایطی پیش خواهد آمد که تحت کنترل شما نیست بنابراین ترس های خود را رها کرده و موفقیت ها و شکست هایتان را در آغوش بگیرید. بسیاری از افراد موفق به جای فرار از ترس های خود با آن ها مواجه شده و حتی از شکست های بزرگ خود هم درس های ارزشمندی گرفته اند.

4. برنامه عملیاتی بنویسید و میزان پیشرفت تان را هر روز ارزیابی کنید

استفاده از این روش ساده ترین کاری است که می توانید برای جلوگیری از افکار بیهوده انجام دهید و بیشتر وقت خود را صرف اجرایی کردن افکارتان کنید.

در ابتدای هر هفته کارهایی را که می خواهید در آن هفته انجام دهید بنویسید سپس هر روز کارهایی را که برای رسیدن به این هدف انجام داده اید یادداشت یا ضبط کنید. به برنامه ریزی خود پایبند باشید و هر روز طبق برنامه تان عمل کنید.

5. کمی کالری بسوزانید

ورزش روشی شگفت آور برای رهایی ذهن از افکار منفی و کمک به شما در داشتن یک بدن سالم و همچنین یک ذهن سالم است. لازم نیست که حتما ورزش های سخت و یا حرفه ای انجام دهید.

فعالیت بدنی ای را که دوست دارید، انتخاب کنید و سعی کنید هر روز کمی ورزش کنید. حتی اگر شده روزی 5 دقیقه را به این کار اختصاص دهید. زمانی که ورزش به یک عادت در زندگی شما مبدل شود خواهید دید که تا چه حد تمرکز بیشتری داشته و می توانید تصمیم گیری های بهتری انجام دهید.

ورزش همچنین باعث می شود که جدیت بیشتری در مورد اهداف زندگی تان پیدا کرده و با انگیزه تر آن ها را دنبال کنید.

6. مدیتیشن کنید

مدیتیشن روشی با پشتوانه علمی است که به شما در آرامش و آزاد کردن ذهن تان کمک می کند حتی صرف چند دقیقه در روز و تمرکز بر روی تنفس کردن آرام و عمیق می تواند تاثیرات عمیقی بر زندگی شما بگذارد.

استفاده از مدیتیشن یک روش بسیار عالی در متوقف کردن افکار بیهوده و پیشبرد بهتر کارهاست.

7. مطالب الهام بخش بخوانید

گذشته از تاثیرات مثبت مطالعه کردن در زندگی همه انسان ها، خواندن مطالب الهام بخش می تواند به شما در ایجاد یک ذهنیت مثبت و ایجاد انگیزه های بیشتر کمک کند.

با این حال صرف مطالعه کردن و عمل ننمودن فایده ای ندارد. آن چه که اهمیت دارد این است که از این انرژی های مثبت استفاده کرده و آن ها را در مسیری که شما را به اهداف تان می رساند به کار بگیرید.

8. کارهایی را به صورت خودجوش و خلاقانه انجام دهید

خودانگیختگی روشی خارق العاده برای بیرون کشیدن شما از افکار بیهوده و کمک به اصلاح عملکردتان است.

بسیاری از ما فکر می کنیم که به دلیل محدودیت های کاری و خانوادگی فرصت زیادی برای انجام کارهای خلاقانه و جدید نداریم. با این حال خودجوش بودن می تواند چیزی به سادگی تلاش برای درست کردن یک غذای جدید یا رفتن به یک کلاس جدید ورزشی و یا دیدن یک برنامه جدید تلوزیونی باشد.

اما چیزی که اکثر افراد را از انجام کارهای خودجوش و خلاقانه دور می کند این است که آنها تمایل دارند فقط فکر کنند و در میدان عمل حرفی برای گفتن ندارند.

در حالی که برای رسیدن به موفقیت لازم است که شما از جای خود برخیزید و روش های مختلفی را برای رسیدن به اهدافتان امتحان کنید. همین کار مانع از فکر کردن های بیهوده شده و از تلف شدن زمانتان هم جلو گیری می کند.

9. با یک مربی صحبت کنید

خیلی از مواقع زمانی که بیش از حد راجع به یک موضوع فکر کرده اید و نتوانسته اید به نتیجه منطقی برسید، حضور یک شخص دیگر در کنارتان و راهنمایی های او می تواند بسیار کمک کننده باشد. بنابراین به هیچ عنوان از کمک گرفتن هراسی نداشته باشید.

با افرادی که قبولشان دارید صحبت کنید و آنها را در جریان چالش هایی که با آن درگیرید قرار دهید.

مطمعنا خواهید فهمید که اکثر مردم از این که می توانند به شما کمک کنند خوشحال هستند و همچنین به این خاطر که به اندازه کافی به آنها احترام می گذارید و از آنها درخواست کمک می کنید، قدر دان شما هم خواهند بود.

10. مواظب باشید در ترس های تان گم نشوید

یکی دیگر از راه هایی که می توان از اور تینکینگ رهایی پیدا کرد این است که مواظب باشید در ترس های مبهم از وضعیت زندگی خود گم نشوید.

گاهی اوقات چیزی که اتفاق می افتد با آنچه که در ذهنمان تجسم کرده ایم و ما را به وحشت انداخته بسیار متفاوت است.

وقت گذاشتن برای شناسایی ترس ها فقط چند دقیقه و کمی انرژی لازم دارد و می تواند باعث صرفه جویی در وقت و کاهش تخمل رنج زیادی شود.

منبع : lifehack

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده