زرافه نماد چیست؟

زرافه نماد چیست
زرافه نماد چیست

زرافه به عنوان موجودی با اصل و نسب در فرهنگ و اساطیر آفریقایی جایگاه ویژه ای دارد، اگرچه در تمام دنیا نیز به عنوان نماد و سنبل برخی مفاهیم و عناصر شناخته شده است.

آیا حس می کنید با تکیه بر شهود درونی تان از مسائل زیادی اطلاع دارید؟ آیا می خواهید در دنیای دانش به فراسوی دانستنه ها بروید؟ اگر این طور است باید بدانید زرافه به عنوان یک روح و توتم حیوانی می تواند نحوه افزایش آگاهی روانی و روحی را به شما بیاموزد.

در ادامه قصد داریم درباره نماد و مفهوم و معنای خواب زرافه در اساطیر صحبت کنیم، با پرشین استار همراه باشید.

زرافه نماد و سمبل چیست؟

برخی معانی نمادین که به زرافه نسبت داده شده عبارتند از:

  • دعا و نیایش
  • انعطاف پذیری
  • بصیرت
  • رشد شخصی
  • ارتباطات الهی
  • پیش بینی آینده
  • ملایمت
  • مهربانی
  • آگاهی افزایش یافته

بررسی نماد گرایی زرافه تصاویری از بشریت در حال تلاش برای پیوستن به عالم روحانی را ارائه می دهد.

زرافه با گردن بلند خود که به آسمان ها می رسد نماد توانایی دیدن آینده و دستیابی به چیزهای ظاهرا دور از دسترس می باشد.

زمانی که زندگی شما آشفته می شود زرافه به شما یادآوری می کند سر خود را بالا نگه داشته و از بحث و جدل های غیر ضروری اجتناب کنید. این موجود به عنوان یک دوست حیوانی، شما را تشویق می کند تا کارهای اخلاقی و درستی انجام دهید که به دیگران آسیب نمی رسانند.

زرافه نشان دهنده عوامل الهام بخش و افزایش دهنده انرژی یا روح می باشد.

از آن جا که این حیوان گردن بلندی دارد و ارتفاع آن تا بیش از پنج متر نیز می رسد رقیبان غذایی کمی دارد و نکته جالب این که می تواند کم آبی را تا یک ماه تحمل کند. به همین دلیل قد بلند زرافه می تواند نماد استفاده عاقلانه از منابع باشد.

زرافه بدون دلیل حمله نمی کند اما زمانی که احساس خطر کند واکنش های سریع و قدرتمند از خود نشان می دهد و در کمال آرامش ضربه سریعی می زند که می تواند دشمن را کاملا فلج کرده یا بکشد. این موجود از لگد زدن برای محافظت از بچه هایش استفاده می کند، به همین دلیل می توان آن را نماد ایمنی و قدرت در شرایط خاص دانست.

در فرهنگ آفریقایی زرافه نشانه تمایز و منحصر به فردی است زیرا هیچ دو زرافه ای از طرح بدن یکسانی برخوردار نیستند.

پیام دیگر زرافه قدرت سکوت است. اگرچه این حیوان زبان بلندی دارد اما به ندرت اهل سر و صدا کردن است. حداقل صدایی ایجاد نمی کند که انسان ها بتوانند بشنوند.

زرافه ها معمولا با زبان بدن به خصوص دم با هم ارتباط برقرار می کنند. در انسان دم به چاکرای ریشه مربوط می شود، جایی که آگاهی، شجاعت و عزم و اراده ساکن شده است.

مدیتیشن آرام یکی از روش هایی است که با کمک آن می توانید این چاکرا را فعال کنید.

نقش روح زرافه در زندگی

ظاهر شدن زرافه در زندگی شما ممکن است نشانه این باشد که برای یک شخص خاص ریسک و شهامت زیادی پیدا خواهید کرد. روح این حیوان شما را تشویق می کند تا از آگاهی، شهود و عقل خود استفاده کرده و به دیگرانی که از حکمت و بینش شما برخوردار نیستند کمک کنید.

با این حال گاهی نیز علامت یک هشدار است که می گوید مبادا برای افراد قدر نشناس خودتان را به خطر و زحمت بیندازید.

روح زرافه زمانی که به عنوان یک راهنما ظاهر می شود به شما می گوید آینده گرا باشید. این حیوان سرش را بالا می برد تا به بالاترین برگ های درختان برسد و دید کامل و همه جانبه ای به اطراف خود داشته باشد.

شما نیز باید دیدگاه خود را بررسی کرده و ذهن تان را برای کشف فرصت های جدیدی که فراتر از شرایط فعلی زندگی تان هستند باز نگه دارید.

روح زرافه نشان می دهد زمان آن رسیده که بتوانید توانایی های پیش بینی آینده خود را به رسمیت بشناسید. ممکن است متوجه شوید چیزهایی را می دانید که دیگران از آن ها اطلاع ندارند. زرافه می خواهد از این دانستن با احتیاط استفاده کنید زیرا بینش و بصیرت مردم را می ترساند مگر این که هنگام ارائه آن سیاست به خرج دهید.

روح زرافه در عین حال به شما یاد آوری می کند که در دام توهمات و خیال پردازی ها نیفتید زیرا از چسبیدن به گذشته یا گذراندن همه اوقات خود به خیال پردازی درباره آینده به جای زندگی در لحظه سودی نخواهید برد.

زمانی که زرافه به سراغ شما می آید احساس می کنید از جهان جدا شده اید یا معنای زندگی را زیر سوال می برید. افسانه ها می گویند زمانی که زرافه برای خوابیدن زانو می زند به تفکر و دعا می پردازد.

روح این حیوان از شما می خواهد از خودتان بپرسید که آیا با خود، راهنمایان، فرشتگان و خدای خود ارتباط برقرار کرده اید. اگر این طور نیست زرافه کمک می کند تا روح خودتان را ملاقات کنید.

توتم زرافه

اگر توتم زرافه دارید فردی ملیح و آرام هستید و ترجیح می دهید یک زندگی پر از لذت های ساده داشته باشید. شما زمانی احساس شادی می کنید که آرامش کامل را تجربه کنید.

این که رفتار شما با حرف های شما هم خوانی داشته باشد برای شما اهمیت دارد و از سخن گفتن بدون فکر اجتناب می کنید. همچنین مشکلی با در کنار مردم بودن و در مرکز توجه قرار داشتن ندارید.

افراد با توتم زرافه در طول زندگی از اتفاقاتی که قرار است رخ دهد مطلع می شوند، به خصوص اگر به آن ها و عزیزان شان مربوط باشد. این افراد درگیری را دوست ندارند اما زمانی که چاره دیگری نباشد از همه قدرت خود برای دفاع از آن چه برای آن ها ارزشمند است استفاده می کنند.

اگر با توتم زرافه متولد شده اید ممکن است گاهی نیازهای دیگران را نسبت به نیازهای خود در اولویت قرار دهید، حتی گاهی با کمک کردن به دیگران دچار زیان می شوید.

افراد با توتم زرافه تصویر بزرگ تر را می بینند. آگاهی و عقل آن ها می تواند مشکلاتی در روابط و پیوندهای عاطفی شان ایجاد کند. همان طور که گفته شد زرافه تک و تنها در بالاترین نقطه قرار دارد و تنهایی به او فرصت اتصالات اصیل و حقیقی را می دهد.

اگر زرافه حیوان توتم شما است نباید به خاطر دوری از حسادت دیگران خود را در سطوح پایین نگه دارید، بلکه باید به رویاها و اهداف خود جامه عمل بپوشانید. زرافه از سفر شما حمایت کرده و کمک می کند تا به بلندترین ارتفاعات ممکن برسید.

خواب زرافه

خواب هایی که زرافه در آن ها ظاهر می شود از شما می خواهند که در بینش فعلی که نسبت به یک فرد یا وضعیت خاص دارید تجدید نظر کنید. اگر بینش شما بیش از حد محدود باشد چیزی مهم را از دست خواهید داد، در غیر این صورت ممکن است ریسک های نا به جایی که نیازمند بررسی بیشتر هستند انجام دهید.

اگر در خواب تمرکز روی گردن زرافه باشد به وضعیتی در زندگی واقعی شما اشاره می شود که به شدت درگیر مشکلات هستید.

اگر در خواب زرافه به چیزی لگد بزند احتمالا در آینده موقعیتی برای شما پیش می آید که باید از خود یا اطرافیان خود حفاظت کنید.

اگر بچه زرافه در خواب خود ببینید نشانه رشد کردن در سطح عاطفی یا معنوی می باشد اما هنوز هم جا برای رشد بیشتر وجود دارد. بچه زرافه می تواند نماد سفر یا تلاش طولانی مدت باشد، جایی که در روبرو شدن با موانع موفق خواهید شد.

تتوی زرافه

تتوی زرافه می تواند نماد توانمند سازی باشد که به جهان اعلام می کند شما برای منحصر به فرد بودن و فردیت خود ارزش قائل هستید. همچنین می تواند معنای اطمینان خاطر توام با ملایمت را به دیگران القا کند.

تتوی زرافه نشان می دهد شما فردی هستید که آمال و آرزوهای بلند دارید یا به ساده ترین معنای ممکن، شما عاشق این موجودات زیبا و دوست داشتنی می باشید!

منبع: whatismyspiritanimal

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده