تا چه سنی می توانید برای مهاجرت به کانادا از طریق کار اقدام کنید؟

کانادا به عنوان یکی از اقتصادهای پیشروی جهان، به یکی از مقاصد عالی برای مهاجرت کاری تبدیل شده است. به طور معمول، متقاضیان برای درخواست ویزای کار کانادا باید ابتدا از طرف یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی دریافت کرده باشند. کشور کانادا هر ساله به بیش از 300,000 نفر مجوز کار می‌دهد، این برای افرادی که به دنبال کار در یک کشور خارجی هستند و می‌خواهند زندگی بهتری را برای خود ایجاد کنند، فرصت بسیار بزرگی است.

فرایند مهاجرت کاری به کانادا جزو سریع ترین فرایندهای مهاجرت است. در روش مهاجرت کاری اگر بتوانید شرایط را به خوبی آماده کنید، مدارکتان تکمیل باشد و مشمول این روش باشید، به راحتی به این کشور مهاجرت می کنید و مشغول کار می شوید.

مهاجرت به کانادا

در صورتی که کارفرمایان کانادایی بتوانند به دولت این کشور ثابت کنند که هیچ یک از شهروندان کانادایی این قابلیت را ندارند که موقعیت‌های شغلی موردنظرشان را پر کنند، می‌توانند نیروی کار مورد نیاز خود را از کشورهای خارجی استخدام کنند.

شما با دریافت پیشنهاد کار از یک کارفرمای کانادایی می‌توانید:

  • تحت نظر کارفرمایی که به شما پیشنهاد شغلی داده است کار کنید
  • درآمد دلاری کسب کنید
  • بعداً برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنید

شرایط عمومی برای مهاجرت به کانادا از طریق کار:

  • به افسر مهاجرت کانادا ثابت کنید که با پایان مجوز کار خود، از کانادا خارج خواهید شد
  • سابقه‌‌ی فعالیت مجرمانه نداشته باشید و گواهی عدم سؤپیشینه را در بین مدارک خود ارائه دهید
  • باید از سلامت خوبی برخوردار باشید و در صورت نیاز معاینه پزشکی انجام دهید
  • از کار با کارفرمایانی که توسط دولت کانادا مورد تأیید قرار نگرفته‌اند خودداری کنید

حداکثر سن برای مهاجرت به کانادا چقدر است؟

اگرچه که هیچ محدودیت سنی خاصی برای برنامه‌های مهاجرتی کانادا وجود ندارد، اما اکثر برنامه‌های مهاجرتی کانادا (مثلاً برنامه‌ی اکسپرس اینتری یا برنامه‌ی مهاجرت استانی PNP) برای انتخاب متقاضیان و ارائه‌ی ویزا به آن‌ها، از یک سیستم امتیازبندی استفاده می‌کنند و متقاضیانی که ۲۵ تا ۳۵ سال سن دارند حداکثر امتیاز را در این سیستم‌ها دریافت می‌کنند. این بدان معنا نیست که متقاضیان مسن به هیچ وجه نمی‌توانند انتخاب شوند، اگر شما تجربه‌ی کاری قابل توجه و تحصیلات پیشرفته و مهارت زبانی بالایی داشته باشید و یا بستگانتان در کانادا حضور داشته باشند، می‌توانید کمبود امتیاز خود را جبران کنید. متقاضیانی که می‌خواهند از طریق دریافت پیشنهاد شغلی برای ویزای کار کانادا اقدام کنند هیچ محدودیت سنی‌ای ندارند، البته باید بدانید که کارفرمایان کانادایی بیشتر به دنبال نیروی کار جوان هستند و هر چه سنتان کمتر باشد راحتتر می‌توانید از کارفرمایان پیشنهاد شغلی دریافت کنید.

شما برای مهاجرت به کانادا از طریق کار، گزینه‌های مختلفی دارید و هر یک از این گزینه‌ها شرایط خاص خود را دارند. برخی از گزینه‌ها برای مهاجرت کاری به کانادا عبارتند از اکسپرس اینتری، برنامه مهاجرت استانی (PNP)، دریافت جاب‌آفر یا همان پیشنهاد شغلی و یا کار پس از تحصیل. همانطور که گفتیم روش اکسپرس اینتری و برنامه مهاجرت استانی دارای یک سیستم امتیازبندی (CRS) هستند و به متقاضیان بر اساس سن، مدرک تحصیلی، دانش زبانی و سایر ویژگی‌هایشان، امتیاز می‌دهند.

مهاجرت به کانادا

ویزای کاری موقت نیز روشی آسان برای مهاجرت به کانادا است. زمان پردازش این ویزا می‌تواند فقط ۲ هفته طول بکشد و برای اینکه واجد شرایط دریافت این ویزا باشید نیازی به دریافت امتیاز از سیستم امتیازبندی CRS ندارید. هر کسی می‌تواند برای دریافت مجوز کار موقت در کانادا اقدام کند، فقط کافی است که شرایط اولیه‌ی ورود به کانادا را برآورده سازید، پول کافی برای حمایت از خود و افراد تحت تکفلتان را داشته باشید، از سلامت خوبی برخوردار باشید و سابقه‌ی کیفری نداشته باشید و بتوانید ثابت کنید که در هنگام اتمام انقضای مجوزتان، کانادا را ترک خواهید کرد. البته شما با استفاده از همین مجوز کار موقت می‌توانید تجربه‌ی کاری مناسبی را در کانادا کسب کنید و بعدا با کمک همین تجربه‌ی کاری، اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

شما با کمک سه برنامه‌ی مهاجرتی زیر می‌توانید مجوز کار موقت خود را به یک مجوز دائم تبدیل کرده و اقامت دائم کانادا را دریافت کنید:

1. برنامه نیروی کار ماهر فدرال (FSWP)

اگر شما با مجوز کار موقت خود با یک کارفرمای کانادایی کار می‌کنید و کارفرما به شما پیشنهاد استخدام دائمی را داده است، می‌توانید با استفاده از برنامه‌ی نیروی کار ماهر فدرال، درخواست اقامت دائم دهید. البته کسی که مجوز کار موقت دارد باید بتواند در برنامه‌ی نیروی کار ماهر خارجی امتیازات لازم را کسب کند. این امتیازات بر اساس عواملی مانند تحصیلات، سن، سازگاری، مهارت‌های زبانی و پیشنهاد شغلی متقاضی، به او داده می‌شوند. این روند می‌تواند 12-18 ماه طول بکشد.

2. برنامه‌ی تجربه‌ی کانادایی (CEC)

کسانی که دارای مجوز کار موقت هستند می‌توانند از تجربه‌ی کاری خود در کانادا استفاده کرده و تحت برنامه‌ی تجربه‌ی کار کانادایی، درخواست اقامت دائم دهند. این گزینه برای آن دسته از افرادی که امتیازات لازم برای پذیرش در برنامه‌ی نیروی کار ماهر فدرال را کسب نمی‌کنند، بسیار مناسب است.

متقاضیانی که قصد دارند اقامت دائم خود را تحت برنامه‌ی تجربه‌ی کار کانادایی دریافت کنند، باید حداقل 2 سال سابقه‌ی کار در کانادا را داشته باشند.

3. برنامه‌های مهاجرتی استانی (PNP)

هر استان کانادا دارای برنامه‌ی مهاجرتی مخصوص به خود است و می‌تواند اتباع خارجی موردنظر خود را برای اقامت دائم در کانادا انتخاب کند. متقاضیانی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های استانی را دارند باید حتماً در همان استانی که پذیرفته می‌شوند اقامت داشته باشند. پردازش درخواست شما برای اقامت دائم تحت برنامه‌ی PNP می تواند از 12 تا 18 ماه طول بکشد.

توجه داشته باشید که دریافت مجوز کار موقت کانادا هیچ محدودیت سنی خاصی ندارد، اما برای اینکه بتوانید با استفاده از یکی از گزینه‌های فوق، اقامت موقت خود را به اقامت دائم تبدیل کنید بهتر است که سنتان بین 25 تا 35 سال باشد و یا حداکثر 44 سال سن داشته باشید تا بتوانید امتیاز خوبی را در سیستم‌ رتبه‌بندی جامع کانادا کسب کنید.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده