انشا درباره ضرب المثل از تو حرکت از خدا برکت

انشا زیبا و خواندنی در مورد معنی ضرب المثل “از تو حرکت، از خدا برکت”، برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دهم، در ادامه سه انشا درباره این ضرب المثل برای شما قرار داده ایم. با پرشین استار همراه باشید.

انشا در مورد از تو حرکت از خدا برکت
انشا در مورد از تو حرکت از خدا برکت

پروردگار متعال روزی رسان همه ی بندگان است و هیچ موجودی را فراموش نمی کند اما برخی با اعتقاد به این جمله که روزی دست خداست هیچ کاری انجام نمی دهند و منتظر خداوند می شوند تا خواسته هایشان را برآورده کند.

این افراد در هر حالی که باشند تنبلی خود را توجیه می کنند و به جای تلاش و کوشش برای به دست آوردن روزی یا هر خواسته ی دیگر، از اطرافیان و خداوند انتظار دارند که به آن ها کمک کنند.

اما باید بدانیم که انسان برای رسیدن به هر خواسته ای باید تلاش و کوشش کند و با توکل به خداوند در مسیری که برای خود مشخص کرده قدم بردارد تا خداوند هم لطف خود را شامل حال او کرده و کمکش کند.

خداوند، مهربان و روزی رسان است ولی تا زمانی که ما حرکتی نکنیم و قدمی برنداریم نباید انتظار کمک و یاری از طرف او داشته باشیم، او به هر موجودی توانایی هایی بخشیده است تا به کمک آن ها خواسته هایش را به دست آورد و اگر کسی نخواهد از چیزهایی که در اختیار دارد استفاده کند نباید تقصیر شکست هایش را به گردن خداوند یا اطرافیان بیندازد.

عقل، اندیشه، سلامتی، دوستان و موقعیت خوب، همه ی این ها فقط چند نمونه از نعمت هایی هستند که خداوند در اختیار بیشتر انسان ها قرار داده است اما برخی به جای استفاده از آن ها و کسب موفقیت، همیشه در حال گله و شکایت هستند و دلشان می خواهد بی زحمت و آسان به چیزی که دوست دارند برسند.

توکل و ایمان داشتن به خداوند یکی از عوامل موفقیت هر انسانی است اما در کنار این توکل، برنامه ریزی صحیح، هدف گذاری درست، تلاش و پشتکار نیز لازم و ضروری است و هر یک از این موارد بدون دیگری ما را از خواسته مان دور خواهد کرد.

انشا برای کودکان

به نظر من ضرب المثل از تو حرکت از  خدا برکت یعنی انسان باید برای رسیدن به هدف ها و آرزوهایش تمام تلاش خودش را بکند و بعد برای موفقیت خود در آن کار دعا کند و از خدا بخواهد که او را به خواسته اش برساند.

انسان باید همیشه به این فکر کند که همه چیز در دست و به اراده خدا است، اگر خدا بخواهد او را به خواسته اش می رساند و اگر نخواهد او به خواسته اش نمی رسد و اگر انسان فقط دعا کند و بگوید خدایا به تو توکل می کنم و از تو یاری می خواهم اما یک جا بنشیند و کاری نکند و تلاشی برای رسیدن به هدفش نکند باز هم اشتباه کرده است.

مثل این که من سر سفره غذا بنشینم و از خدا بخواهم برایم غذا بفرستد، یا درس هایم را نخوانم و از خدا بخواهم که شاگرد اول شوم!

ما این طوری موفق نمی شویم بلکه برای رسیدن به آرزوها و اهداف و خواسته های خود و حتی برای برطرف کردن ساده ترین نیازهای خودمان هم باید از وسایلی که خدا در اختیار ما قرار داده است یعنی عقل و هوش و زبان و بدن سالم خود استفاده کنیم، حرکت کنیم، کار کنیم، تلاش خود را بکنیم و توکل و دعا را هم در کنار آن داشته باشیم. این رمز موفقیت در کارهای ما است.

انشا برای نوجوانان

خداوند انسان را آفرید و به او اندیشه و فکر بخشید، به او جسمی سالم و پر انرژی عطا کرد و چشم و گوش و زبان داد تا ببیند و بشنود و بیندشید و بر زبان بیاورد آن چه را که درست فهمیده و تشخیص داده است.

انسان با دست و پا و با همه وجودش حرکت را آغاز کرده و این حرکت را خداوند به عنوان قانونی برای کل عالم هستی قرار داده تا با حرکت کردن در مسیر بندگی خویش گام بردارند.

بنابراین ما نه تنها برای ساختن سرنوشت خود بلکه حتی برای کوچک ترین کارهای روزمره مانند نوشیدن یک لیوان آب و رفع تشنگی خود باید بکوشیم و حرکت کردن رسالتی است که خداوند بر دوش ما انسان ها قرار داده است.

آدمی بی سعی و تلاش و بدون همت و پشتکار چیزی به دست نخواهد آورد. او باید تعقل کند و تصمیم بگیرد و تلاش کند و سپس دست ها را به آسمان بلند کند و از خداوند برکت بخواهد. اگر بنشینیم و هر روز دعا کنیم چیزی به دست نخواهیم آورد. مانند افراد تنبل و سست که همتی ندارند و تلاشی نمی کنند و نهایت کار آن ها اعتراض به خداوند متعال خواهد بود که چرا پاسخ دعاهای آن ها را نمی دهد؟ چرا مشکلات آن ها را برطرف نمی کند؟

این جاست که باید گفت از تو حرکت از خدا برکت! این ها کسانی هستند که می خواهند بی زحمت و تلاش و خستگی همه چیز برای آن ها فراهم باشد.

خداوند روزی رسان است اما هرگز نمی پسندد تنبلی و سستی انسان را و دوست دارد بنده اش را در راه کسب روزی و در حال تلاش و زحمت فراوان ببیند. آن زمان است که باید دعا کرد و از خداوند خیر و برکت خواست.

بنابراین اگر انسان تلاش و توکل و دعا کند به خواسته هایش خواهد رسید و در نزد خداوند هیچ تلاشی بدون مزد نخواهد بود.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده